بازدید 13134

راز برنج‌های آلوده هندي

واردات برنج بي‌‌كيفيت هندي به خاطر سفارش تجار سودجو است.
کد خبر: ۳۹۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲ 06 May 2014
در حالي كه به گفته آگاهان اكثريت رستوران‌هاي ايراني به دليل ارزاني برنج هندي به مشتريان مي‌دهند و خانواده‌هاي فقير ايراني نيز اين نوع برنج را در سفره‌هاي خود دارند آلوده بودن يا نبودن اين برنج‌ها چند سالي است كه در كانون توجه قرار دارد.

به نوشته اعتماد، آخرين نفري كه در اين باره سخن گفته رايزن بازرگاني ايران در هند است. او با بيان اينكه برخي بازرگانان ايراني فقط دنبال منفعت هستند، گفت: واردات برنج بي‌‌كيفيت هندي به خاطر سفارش تجار سودجو است.

محمد مداح از مسائل پشت پرده واردات برنج‌هاي هندي كه گاهي شنيده مي‌شود آلوده به موادي مانند فلز سنگين و سمي آرسنيك هستند، پرده برداشت و گفت: در پي بحث‌هايي كه در مورد آلودگي برنج‌هاي هندي به فلزات سنگين و آرسنيك وجود داشت، هيات ايراني متشكل از نمايندگان وزارت بهداشت، بازديدي را از كارخانه‌هاي توليدكننده برنج هندي داشتند. وي در پاسخ به اينكه ‌آيا شما وجود فلزات سنگين و آرسنيك را در برنج‌هاي هندي رد مي‌كنيد؟ گفت: مشكل اينجاست كه شركت‌هاي خريدار ايراني برنج را از شركت‌هاي واسطه يا شركت‌هاي درجه دو هندي مي‌خرند و مشكل برنج هندي نيست بلكه خريدار ايراني است كه براي منافع خود برنج نامرغوب، آلوده يا غير‌استاندارد وارد مي‌كند و سلامت مردم و جامعه را به خطر مي‌اندازد.

وي در پاسخ به اين پرسش فارس كه گفته مي‌شود، برنج‌هاي فله‌يي هندي در بازار مشاهده شده كه آلوده به سموم هستند، آيا چنين چيزي واقعيت دارد، گفت: اين محصولات از طريق قاچاق و غيررسمي وارد بازار مي‌شود كه معمولا در دوبي و عمان اين كار را انجام مي‌دهند ولي شركت‌هاي معتبر و درجه يك برنج هندي براي حفظ اعتبارشان هرگز چنين كاري را نمي‌كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار