بازدید 3671

تاکید قشقاوی بر حمایت از دستگاه دیپلماسی

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: قطعا سایر همکاران و معاونان نیز حامی تیم مذاکره کننده و توافق ژنو هستند چرا که معاونان وزارت امور خارجه در صحنه های گوناگون به حمایت از دستگاه دیپلماسی پرداخته اند.
کد خبر: ۳۹۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵ 05 May 2014
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با تکذیب اظهارات منتقدان و مخالفان توافق ژنو مبنی بر حمایت نکردن معاونان وزیر خارجه از این توافق گفت: معاونان وزارت امور خارجه حامی توافق ژنو و تیم مذاکره کننده کشورمان هستند.

به گزارش ایرنا، «حسن قشقاوی» عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم ترحیم آیت الله ملکوتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه نظرتان درباره این گفته منتقدان توافق ژنو که حتی معاونان وزیر خارجه حاضر به دفاع از این توافق نیستند، چیست؟ اظهار داشت: بنده خودم هفته گذشته در سه سخنرانی گوناگون در استان های کشور و در جمع دانشگاهیان و حوزویان به دفاع از عملکرد دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده پرداختم.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: قطعا سایر همکاران و معاونان نیز حامی تیم مذاکره کننده و توافق ژنو هستند چرا که معاونان وزارت امور خارجه در صحنه های گوناگون به حمایت از دستگاه دیپلماسی پرداخته اند.

قشقاوی در پاسخ به سوالی درباره حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در جلسه علنی فردا مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان گفت: پرسش هایی که از مدتی قبل چند تن از نمایندگان مطرح کرده اند، تجمیع شده که قرار است فردا از وزیر خارجه پرسیده شود.

وی خاطرنشان کرد: این پرسش و پاسخ فرصت خوبی است که دکتر ظریف بتواند توضیحاتی ارایه دهد که جنبه اقنایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: به فضایی که در این پرسش و پاسخ شکل خواهد گرفت خوشبین هستم و تصور می کنم روند مثبتی شکل خواهد گرفت.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا برخی منتقدان پس از این پاسخگویی قانع خواهند شد یا خیر؟ گفت: طرح سوال و پاسخگویی یک فرایند قانونی است.

قشقاوی ادامه داد: حال در این پرسش و پاسخ، اگر سوال کنندگان و یا مجموع مجلس قانع شوند یا خیر، فرصتی مناسب پدید آمده است تا وزیر بتواند پاسخگو باشد.

وی اظهار داشت: به نوعی در این پرسش و پاسخ برای آن بخشی که احساس می کند نیاز به توضیحات بیشتری است، روشنگری بیشتری خواهد شد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه درباره دانشجویان ایرانی اخراج شده از دانشگاههای نروژ نیز گفت که منتظر گزارش های نمایندگی ایران در اسلو هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها