بازدید 69435

زمان بازنشستگی ۳۵ سال می شود

عمده ترین تغییرات در بازنگری قانون خدمات کشوری تقسیم کار، ورود به خدمت و صندوق های بازنشستگی است.
کد خبر: ۳۹۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 04 May 2014
مسوول کمیته بازنگری قانون خدمات کشوری از بررسی افزایش زمان بازنشستگی تا 35 سال خبر داد و گفت: براساس بازنگری قانون خدمات کشوری ورود به خدمت انعطاف پذیرتر می شود و استخدام در دو نوع بلندمدت با 35 سال و کوتاه مدت به مدت یک سال و قابل تمدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حمد طباطبایی روز یکشنبه در نشست تخصصی علمی تبیین و ارزیابی رویکردهای ناظر بر اصلاح و بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری که با حضور محمود عسگری آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تشکیل شد، افزود: معیارهای گزینش برای ورود به خدمت و استخدام تغییر می کند به نحوی که پذیرش خدمت برای واحدهای عملیاتی انعطاف پذیرتر خواهد شد.

وی درباره تغییرات قانون خدمات کشوری، گفت: در این قانون به تقسیم کار ملی توجه ویژه شده و بازیگران ملی، نقش مردم، نقش دولت، نقش NGO ها (نهادهای مردمی) و دستگاه های دولتی در قالب دو ستاد دولتی و واحدهای عملیاتی تعریف شده است.

به گفته وی در این بازنگری کارمندان به دو دسته کارمند دولت و کارمند واحد عملیاتی تبدیل می شوند.

وی ورود به خدمت و گزینش استخدام و همچنین نظام جدید بازنشستگی را از دیگر تغییرات قانون خدمات کشوری دانست و افزود: از آنجا که بحث بازنشستگی در کشور با بحران روبه رو شده، به همین دلیل بیشترین تغییر در بحث بازنشستگی ها انجام شده است.

طباطبایی تصریح کرد: براساس بازنگری انجام شده، قرار است حساب ویژه انفرادی برای هر فرد در بانک با سیستم سرمایه گذاری بلندمدت افتتاح شود و حساب بلندمدت با حمایت صندوق بازنشستگی باشد، البته مسایل تامین اجتماعی نیز در قالب نظام تکمیلی در این قانون پیشی بینی شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس ورشکستگی صندوق های بازنشستگی در بلندمدت برطرف می شود، ضمن آنکه حل مساله بازنشستگی از طریق مکانیزم های کارکنان و استانداردهای معیشت زندگی قابل اطمینان خواهد شد.

وی تاکید کرد: عمده ترین تغییرات در بازنگری قانون خدمات کشوری تقسیم کار، ورود به خدمت و صندوق های بازنشستگی است.

وی با بیان آنکه تغییرات عمده در قانون خدمات کشوری در 15 فصل قانون انجام شده است، گفت: 70 درصد قانون خدمات کشوری تغییری نکرده و 30 درصد آن با تغییرات مواجه شده است.

مسوول کمیته بازنگری قانون خدمات کشوری، افزود: قانون خدمات کشوری در زمان تدوین و تصویب در سال های گذشته رویکرد نوینی را در کشور خلق کرد اما دولت جدیدی که در آن زمان سر کار آمد با مفاهیم بیگانه بود و قانون خدمات مدیریت کشوری به همین دلیل خوش شانس نبود تا مبانی و اصولش پاس داشته شود، به همین دلیل با قضاوت های شخصی و سلیقه ای و همچنین فضای سیاسی مواجه شد.

مشاور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ادامه داد: قانون کنونی بدون هدف است در حالی که نمی توانیم قانونی داشته باشیم که هدف نداشته باشد به همین دلیل تلاش شد قانون مدیریت خدمات کشوری با منطق بررسی شود.

وی درباره آسیب های قانون کنونی خدمات کشوری، گفت: ارتباط نظام ها با یکدیگر، بحث اصول قانون، ارتباط مفهومی نظام های منابع انسانی و ایجاد هدف از آسیب های قانون بود که در بازنگری آن مدنظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در بازنگری قانون خدمات مدیریت کشوری تلاش شد توجه ویژه ای به اصول متعارف و همچنین سیاست های کلی اداری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری شود.(ایرنا)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵۵
انتشار یافته: ۳۷
تابی جان تیترت خیلی اشتباه و پرته ! هر کس اول میبینه فکر میکنه سن بازنشستگی 35 سال شده ! باید تیتر بزنی مدت خدمت تا رسیدن به بازنشستگی 35 سال شد. و یا مدت خدمت دولتی 35 سال شد. بیشتر دقت بفرمائید!! در ضمن ما فکر کردیم برای کارمندان مشغول خدمت در حال حاضره! اما دیدیم نه برای استخدامهای بعد از اینه!!
به نظرم سیاست خوبیه
پس کلا دیگه باید بی کار بمونن جوانان دم این مملکتی که ما داریم گرم
افزایش سن بازنشستگی یعنی پیچیده تر شدن حل معضل بیکاری جوانان تحصیلکرده ،لطفا این کار رانکنید،کارمندان باسن خدمتی سی سال به بالا توانایی کارکردن ندارندواین موضوع اظهر من الشمس است
با اینهمه بیکار، زمان بازنشستگی رو باید کم کنید نه اضافه...
بازنشستگی پس از 35 سال کار برای کشوری خوبه که مسئولینش بتوانند برای مردمش شغل ایجاد کنند. الان یک تازه فارغ التحصیل پس ازسربازی و بدون تجربه امکان اشتغال فوری را ندارد. شرکتها هم که در حال تعدیل هستند با این حساب باید تا چند سالگی کار کنند تا بازنشسته شوند؟ دیگر به چه دردشان میخورد؟ هشدار به مسئولین: مردم از لحاظ معیشتی بحد بسیار زیاد تحت فشار هستند توصیه اینست که شرایط را برای قشر زحمتکش غیر قابل تحمل نکنند
به نظر من بهتره که همون 30 سال باشه و جوانای تحصیلکرده استخدام بشن مثلا من خودم مدرک ارشد دارم ولی هر جا میرم دنبال کار میگن اصلا نیرو احتیاج نداریم
البته بعد از انکه مردیم باز نشسته می شویم چون امید به زندگی تا شصت سال است پس باز نشستگی معنا ندارد ؟
بنظرم کارخوبیه
هر زمان سازمانهای تامین اجتماعی و خدمات کشوری در یکدیگر ادغام گردیدند و با مدیریت واحدی اداره شدند . مشکلات معیشتی و درمانی و کاهش در آمدی و در نتیجه رفاه کارکنان دولت حل میگردد و این آرزویی بیش نیست!!!یا عدالت گستر جهان.یا مهدی.
برای همینه که کشور ما رشد نمیکنه از بس سیاست های متناقض اعمال میکنیم:
مجلس از حدود 6 سال پیش تصویب کرد که با موافقت دستگاهها افراد با 25 سال بازنشست شوند که منجر به خروج طیف گسترده ایی شد
حالا میگن بازنشستگی بشه 35 سال
آخه چرا فکر میکنید مردم دارایی و برده شما هستند که براشون برنامه ریزی متناقض میکنید
فرض کنید کسی با برنامه بلندمدت قصد داشته بعد 30 سال کار بره تو شهری دیگر و یا کشوری دیگر زندگی کنه و برای انجام آن از قبل کلی هم سرمایه گذاری کرده چرا باید پاسوز تصمیمات خلق الساعه مسئولان بشوند.
بابا یه بار فکر کنید تحلیل کنید بعد تصمیم بگیرید
میدونید اغلب قوانین امریکا دهه هاست که تغییر نکرده؟
تکلیف کسانی که زیر نظر قانون خدمات کشوری هستندو در مشاغل سخت وزیان اور کر میکنند چیست؟؟؟؟
(اما دولت جدیدی که در آن زمان سر کار آمد با مفاهیم بیگانه بود و قانون خدمات مدیریت کشوری به همین دلیل خوش شانس نبود تا مبانی و اصولش پاس داشته شود)از کجا معلوم که همان اشتباه پیش نیاید در ضمن قوانینی که به عمر و جان مردم فقیر رابط دارد چرا به این سرعت وضع می شود . این وسط مردم چه کاره هستند .
سلام
با توجه به اينكه در ميان كاركنان بگو و مگو هست كار اعضاي محترم گزينش خيلي حساس است لذا بايد برخي از مسائل گزينش از جمله تحقيق از همكار كه بعضي رفتارها از جمله حسادت و مسائل شخصي و رقابت ناسالم موجود در ادارات در اظهار نظر افراد دخيل هستند تغيير يابد
و دوم اينكه در ادرات اين قانون اينكه هر كارمند بايد بر اساس شايسته سالاري هر چهار سال يك بار ارتقاء يابد خوب اجرا شود حقي كسي ضايع نخواهد شد ما همكار داريم نيامده پست سرپرستي گرفته و همكاران قديمي در سطح كارشناس مانده اند
و سوم در مورد جابجايي كاركنان كه معمولا بر اساس حب و بغض صورت مي گيرد قانوني مشخصي نوشته شود و به ادارت ابلاغ گردد كه هر كس به خود اجازه ندهد با آبروي و حيثيت افراد بازي كنند
با تشكر
ببخشید وقتی مردیم ورفیتم توگور حق باز نشسنگی برداخت می کنید اگه نخواهیم بیمه باشیم تکلیف چیه؟؟؟؟
ایرادات اعلام شده رارفع کنید بقیه خوب است
این خیلی خوبه از اونجایی که هر روزه در کشو کلی شغل جدید ایجاد میشه وما مشکل جذب نیرو داریم وجوان بیکار در این مملکت کم است وما در رونق اقتصادی بی اندازه بسر میبریم برای جلو گیری از کمبود نیرو بهترین کار این است که کارمند وکارکر را تا زمان انتقال تابوتش به گورستان سر کار نگه داریم البته باید از کارکر الزام بگیریم که فقط اجازه دارد در بعد از ظهر 4شنبه بمیرد با تشکر از زحمات کارشناسان محترم که فسفور زیاد ترکوندند ضمنا فعلا ساعت کار در خیلی از شرکتها اجبارا 12 ساعت است ایا در باز نشستگی تاثیری دارد یا خیر
این کار هم مثل عقب گرد به چهل سال پیش اموزش و پرورش در خصوص احیای نظام قدیم است. ای...........
یعنی من الان 35 سالمه و 5 سال بیمه دارم ! باید 30 سال دیگه پول بریزم به جیب بیمه تا اینکه بشم60 سال ...با این وضع زندگی و هوا و زمین !احتمال اینکه به 70 برسم 10 % ،حالا پرتقال فروش رو پیدا کنین.
بفكرجوانها باشيد واشتغالزايي نمائيد
به نفع مردم و جامعه نیست.
با کارشناسان مخالف هم مشورت کنید.
هیچ وقت این اخبار برایم مهم بنوده زیرا در هر دولتی تغییر میکند. اکنون 12 سال سابقه کار دارم تا 20 سال دیگه میدونی چند تا دولت و مجلس قراره سرکار بیاد؟!
فعلا" حالشو ببر.
شما لایحه خدمات کشوری را اصلاح کن اما به یاد د اشته باش مجلس در راس امور است ! این اظهارات یعنی افزایش زمان بازنشستگی با وجود خستگی و نا امیدی طبقه کارمندی ظالمانه است و موجب پیگرد قانونی می تواند باشد . اصلا کارمندی دولت چه آش دهن سوزی است که سالها به آن اضافه هم بشود؟ به جای این کار بیایید هر کارمند خسته و داغونی که دیگه مایل نیست ادامه بدهد را با هر میزان سابقه ، مثلا بیست سال و یا بیشتر و بیست روز حقوق ، مثلا!! بازنشسته کنید تا جا برای انگیزه دارها و لشکر بیکاران مدرک دانشگاهی گرفته و جوان باز شود ، و البته از اول بهشون بگید که قراره سن بازنشستگی بشه 35 سال !!
به جای این طرح های بی منطق سن بانشستگی رو کم کنید تا جوانها از بی کاری در بیان 5 سال اضافه کار کردن نه طرف دل و دماق کار کردن داره باعث بیکار موندن میلیون ها جوون میشه خیلی تو ایجاد شغل موفق بودید که از این طرح ها هم میدید
تبریک به کارمندان.
یکی بیاد حرفهای این بابا رو ترجمه کنه ببینیم چی میگه.
گل بود به سبزه نیز اراسته شد
مردم دیگه چیزی ازشون باقی نمونده
همین دو سه روز عمر رو هم بگیرید
بابا خدا رو خوش نمیاد بفکر اسایش مردم باشید
چرا بجای این فکر اشتغال زایی رو درست نمیکند؟
خوش بحال تامین اجتماعی !!!
بفرمایین من که تا 38 سالگی داشتم درس می خوندم تا دکترا بگیرم و از 40 سالگی تازه در یک دانشگاه دولتی استخدام شده ام، آیا ممکنه که لااقل یک سال از مزایای بازنشستگی استفاده کنم؟؟؟؟
حالا شما هر اصلاحی که به نظرتون میاد روش بحث و یا تصویب کنید ، اما بدونید مجلس در راس امور است ، ضمنا کارمندی دولت همچین آش دهن سوزی هم نیست که بخواهید سی و پنج سالش کنید ، بیایید یک راهی باز کنید تا آدمهای خسته و بریده و ناامید از این نظام اداری بتونند با هر سابقه ای بازنشست بشن ، مثلا با بیست سال سابقه و بیست روز حقوق و یا بیشتر .
با سلام . آیا با افزایش زمان باز نشستگی مشگل بیکاری در کشور حل میگردد. اکنون که زمان آن 30 سال است در بعضی از وزارتخانه ها و سازمانهای تابعه افراد بالا 30 سال با رابط بازی مشغول بکار هستند اگر 35 سال بشود چه شود هنوز نتوانستیم در سیستم دولتی سیستم را از لحاظ رستخدام و قوانین آن حل نمائیم مثلاآ فرد شاغل در دستگاه دولتی مشغول است و زیر با قانون خدمات کشوری نمیرود و میخواهد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی برود .با اجرائی شدن افزایش بازنشستگی برنفرات بیکاری در کشور اضافه خواهد شد ضمنآ هنوز قانون کامل اجرا نشده است که بازنگری در آن صورت پذیرد ودر خصوص ضریب افزایش با تورم نیز نتوانستیم مشگل را حل نمائیم . والسلام
به فکر جوونای بیکارم باشید اونا رو تا 50 سال نگه دارین تا جوونامون بیشتر بیکار بمونن
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
مخالفیم مخالفیم
100 %مخالفیم مخالفیم
یعنی چی 35 سال ؟ یعنی کی از نیروهای جوان بیکار می خواهید استفاده کنید
ای بابا جدی نگیرید دولت بعدی یه تصمیم دیگه میگیرید کو تا 35 سال دیگه
اولش كه ساعات كار را زياد كردند دومش تورم داريم با شيب ملايم سومش اضافه كارهايمان را بحداقل رساندند با قانون خدمات كشور و حالا هم سن بازنشستگي را بالا بردند. همش فقط زورتان به كارمندان و قشر و ضعيف جامعه و كارگران مي رسه ؟ صد رحمت به قبلي و فبليتر اون
سلام.لطفا این قانون جدید بازنشستگی برای کسانی باشه که تازه می خوان شاغل بشن.نه کسانیکه الان سابقه ده سال به بالا دارند ودر حال حاضر مشغول به کارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست