بازدید 6650

افتتاح موزه یادبود ۱۱ سپتامبر با فیلم موهن

موزه یادبود ۱۱ سپتامبر چند هفته دیگر با پخش فیلمی موهن به مسلمانان آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳ 01 May 2014
موزه یادبود ۱۱ سپتامبر چند هفته دیگر با پخش فیلمی موهن به مسلمانان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، تصمیم به نمایش فیلمی با محتوای ضد اسلامی در «موزه ملی یادبود 11 سپتامبر» که چند هفته آینده در آمریکا افتتاح می‌شود انتقادهایی را در پی داشته است.

پایگاه خبری دیلی‌بیست گزارش داده مقامات این موزه نگرانی‌های برخی از سران مذاهب مختلف درباره نمایش فیلمی با محتوای ضداسلامی را نادیده گرفته‌اند. ضمن اینکه یکی از اعضای هیئت مدیره این موزه نیز به داشتن احساسات ضدمسلمانان متهم شده است.

گزارش‌ها حاکی است قرار است در این نمایشگاه که در روز 21 ماه مه برگزار می‌شود فیلمی 6 دقیقه‌ای به نام «ظهور القاعده» نمایش داده شود.

مقامات موزه تأکید می‌کنند این فیلم درباره اسلام نبوده و هدف از آن القای تروریست بودن مسلمان‌ها نیست؛ علی‌رغم این 10 نفر از سران «شبکه بین مذاهب در نیویورک» می‌گویند این فیلم را مشاهده کرده‌اند و تک تک آنها معتقدند این فیلم درپی تعمیم اقدامات القاعده به تمامی مسلمانان است.

مقامات موزه از دادن این فیلم به اصحاب رسانه خودداری کرده‌ و گفته‌اند می‌خواهند فیلم در زمان افتتاح موزه پخش شود.

قرار است این موزه در روز 21 ماه مه 2014 در مرکز تجارت جهانی که محل سابق برج‌های دو قلو بود افتتاح شود. این برج‌ها در حوادث 11 سپتامبر سال 2001 فروریختند.

در این روز، دو هواپیما به ساختمان برج‌های دو قلو برخورد کردند. گزارش‌های رسمی اولیه دولت آمریکا مدعی بود «تروریست‌ها» هواپیماهای مسافربری آمریکا را ربوده و آنها را به این ساختمان‌ها کوبیده‌اند.

علی‌رغم این، تحقیقات علمی مستند در رشته‌های مختلف علمی روایت‌های رسمی آمریکا از 11 سپتامبر را به چالش کشیده‌اند. به عنوان مثال، کارشناسان مهندسی عمران سقوط ساختمان‌های فولادی برج‌های دو قلو را حادثه‌ای مشکوک و بی‌سابقه دانسته و روایت‌های رسمی آمریکا در این مورد را با قاطعیت رد می‌کنند.

دولت وقت آمریکا در گزارش رسمی خود مدعی شد آتش‌سوزی ناشی از سوخت هواپیما عامل فروریختن برج‌های دو قلو و ساختمان شماره 7 در مجاور این دو برج بوده است.

کارشناسان، از سوی دیگر می‌گویند آتش‌سوزی هرگز توان تخریب برج‌های ساخته شده از سازه‌های فولادی را ندارد. ضمن اینکه تا پیش از 11 سپتامبر و پس از آن، ساختمان‌های فولادی علی‌رغم آتش‌سوزی هرگز فرونریخته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار