بازدید 7930

جشن بزرگ شیعیان در زادروز پنجمین ستاره پرفروغ امامت و ولادت

در سالروز ولادت امام محمد باقر (ع)، شیعیان جهان به ویژه شیعیان ایران به جشن و سرور می‌نشینند و ماه پربرکت رجب را با این اتفاق نیک آغاز می‌کنند. در همین راستا، «تابناک»، برنامه هیأت‌های پایتخت‌ را که در این روز بزرگ به برگزاری مراسم مولودی خوانی و جشن می‌پردازند، منتشر می‌کند.‌
کد خبر: ۳۹۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ 30 April 2014
در آستانه فرا رسیدن ماه رجب و میلاد حضرت امام باقر ـ علیه‌‌السلام ـ برنامه هیأت‌هایی‌ که در این روزها مراسم جشن ولادت امام پنجم را دارند، اعلام شد؛ برنامه‌هایی که پایتخت‌نشینان در زادروز این رویداد بزرگ الهی با مشارکت در آن‌، به برگزاری جشنی عظیم به شکرانه ظهور این برکت الهی می‌پردازند.

به گزارش «تابناک»، ‌ای افتخار شیعه که در مهمان‌خانه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سفره پر نعمت دانش تو گسترده است. تو آمدى تا گره‌هاى کور اندیشه گمراهان را که بر عقاید مسلمانان سایه مى‌انداخت، بگشایى. مقدمت گُلباران! مبارک باد حلول خورشید مخزن‌الاسرار توحید و شکافنده معماهاى وجود و چه نیکو روزی بود ولادتت و استمرار سلسله امامت.

ای روشنای کلام نورانی‏ات تا همیشه در جهان جاری! ‌ای فرزند بلند بالای زین‏العابدین که امیر و سرور دانش‏اندوزانی! از چهار گوهر منور دیگر که نشان می‌‏جویم، به در خانه تو می‌‏رسم؛ آنجا که بزرگان دین و تشنگان دانش در رواق لبریز سادگی آن، از خُم مستی‏ آور علم تو می‌‌نوشند و در فراگیری ذره‏ای از کمال تو می‌‏کوشند. ‌ای پیام‌دار مظلومیت شیعه! میلادت روز شادی چندصد میلیون شیعه جهان، اتفاق بزرگ بشریت است.

امام باقر ـ علیه‌السلام ـ می‌فرمایند: «براستی خداوند سه چیز را در سه چیز پنهان کرده است:
۱ـ رضایش را در طاعت و فرمانبرداریش. پس مبادا هیچ اطاعتی در چشم تو کوچک بیاید، چه بسا رضایت نهایی حق در آن باشد.
۲ـ خشم خود را در معصیت و نافرمانیش پنهان کرده. پس هیچ معصیتی از معصیت‌های او را کوچک نپندار. چه بسا همین معصیت با خشم نهایی وی همراه شود.
۳ـ ولی خود را در میان بندگانش پنهان کرده است. پس هیچ یک از بندگان خدا را کوچک مشمار، چه بسا او ولی خدا باشد».


تا کند ما را غلام درگهش
در نگاه چشم خود زنجیر داشت
ما غلام حضرت باقر شدیم
بر مَرام غیر او کافر شدیم
منجی عالم بشریت

در سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) پنجمین ستاره پرفروغ امامت و ولایت، شیعیان جهان به ویژه شیعیان ایران به جشن و سرور می‌نشینند و ماه پربرکت رجب را با این اتفاق نیک آغاز می‌کنند. در همین راستا، «تابناک»، برنامه هیأت‌های پایتخت‌ را که در این روز بزرگ به برگزاری مراسم مولودی‌خوانی و جشن می‌پردازند، منتشر می‌کند.

برای مشاهده نشانی برنامه‌های با محوریت پایتخت، بر روی تصویر کلیک کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی