بازدید 52778

سفر وزیر خارجه ۲۷ ساله اتریش، تلنگری به مسئولان است

وزیر خارجه اتریش برای انجام یک سفر رسمی دو روزه به تهران ‌می‌‌آید. سباستین کورتس پس از انتخابات پارلمانی این کشور از سوی حزبش ‌‌وزیر خارجه اتریش ‌شد. سفر وزیر خارجه ۲۷ ساله اتریش به ایران از زاویه دیگر نیز قابل ارزیابی است. حضور وی در ایران، می‌تواند تلنگری برای آینده اداره کشور در همه حوزه‌ها باشد.
کد خبر: ۳۹۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ 27 April 2014
سفر وزیر خارجه 27 ساله اتریش تلنگری به مسئولان است
لزوم «کادرسازی» و میدان دادن به نیروهای جوان، یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های انقلاب اسلامی است که متأسفانه در بسیاری از دولت‌ها نادیده گرفته شده است. عده‌ای از آغاز انقلاب تا کنون بسیاری از مناصب مدیریتی و سیاسی را به دست آورده‌‌اند و اساسا به موضوعاتی چون «انتقال قدرت و تجربه» به نسل بعد و شکوفایی جوانان در ادارهٔ کشور اعتقاد نداشته و برعکس با ‌سخنانی، این موضوع را به افکار عمومی کشور القا می‌کنند که حل مشکلات و معضلات کشور، تنها از عهدهٔ آن‌ها بر‌می‌آید و توانایی نسل‌های بعدی انقلاب را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش «تابناک»، این در حالی است که وزیر خارجه اتریش برای انجام یک سفر رسمی دو روزه به تهران می‌آید. سباستین کورتس پس از انتخابات پارلمانی این کشور از سوی حزبش ‌‌وزیر خارجه اتریش ‌شد. سفر وزیر خارجه ۲۷ ساله اتریش به ایران از زاویه دیگر نیز قابل ارزیابی است. حضور وی در ایران می‌تواند تلنگری برای آینده اداره کشور در همه حوزه‌ها باشد.

چگونه یک کشور اروپایی که اتفاقا یکی از مهم‌ترین کشور‌ها در عرصه روابط بین‌الملل و دیپلماتیک است، توانسته به یک جوان ۲۷ ساله برای اداره سکان دیپلماسی کشورش اعتماد کند؛ اما انقلاب اسلامی که بر پایه حضور جوانان شکل گرفته و با سپردن امور کشور به‌‌ همان‌ها‌ توانست مشکلات پیش روی جمهوری اسلامی را ـ که هر کدام از آن‌ها برای سقوط یک نظام کافی بود‌ ـ حل کرده و تا به این مرحله برساند.

نگاهی به زندگی‌نامه فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، نشان می‌دهد که میانگین سنی این فرماندهان به سی سال نمی‌رسید؛ برای نمونه، محسن رضایی فرمانده سپاه در آغاز پذیرش مسئولیت فرماندهی سپاه ‌۲۷ سال ‌داشت، ولی امروز یک مرد جوان ۲۷ ساله در خوش‌بینانه‌ترین حالت توانسته است، مدرک کار‌شناسی و دوره ضرورت سربازی را گذرانده باشد و تازه به دنبال یافتن شغل است.

با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اکنون ‌حضور نیافتن نیروهای متخصص و کارآمد جوان در بسیاری از عرصه‌های اجرایی و مدیریتی دیده می‌شود و این در حالی است که شاهد تعدد نیروهای جوان تحصیل‌کرده و متخصص در سطح اجتماع هستیم.

آمار نشان می‌دهد هر چه از عمر انقلاب بیشتر می‌گذرد، سن مسئولان رده اول و دوم کشور نیز افزایش پیدا می‌کند؛ برای نمونه در دولت اول هاشمی رفسنجانی، میانگین سنی وزرا حدود ۴۱ سال بود و در دولت دوم، ‌این میزان به ۴۴ سال افزایش پیدا کرد. این در حالی است که در دولت اول سید محمد خاتمی میانگین سنی اعضای کابینه ۴۵ سال بود و در دور دوم خاتمی به ۴۷ سال رسید.

کابینه اول محمود احمدی‌نژاد نیز با میانگین سنی ۴۹ سال آغاز به کار کرد و میانگین سنی در دولت دوم احمدی‌نژاد نیز با یک سال رشد به ۵۰ سال رسید؛ اما ‌بررسی میانگین سنی وزرای دولت جدید نشان می‌دهد ‌میانگین سنی وزرا به ۵۷ سال رسیده است.

البته هرچند کادر‌سازی مقدمه استخدام است، متأسفانه در چند سال اخیر، همواره افراط و تفریط در امر استخدام گاهی با چوب تعهد و گاه‌ با چماق تخصص باعث نشده ‌که نیروهای کارآمد و توانمند، جانشین نسل ابتدایی انقلاب برای به دست گرفتن مدیریت و اداره کشور را فراهم کند. جوانان جامعهٔ ما همواره در انتخابات‌های ریاست جمهوری و پارلمانی مورد استفادهٔ ابزاری و شعاری گروه‌ها قرار می‌گیرند و بر خلاف منویات رهبرمعظم انقلاب بیشتر اوقات مسئولان به آن‌ها «اعتماد» نمی‌کنند.

البته نکته شایان ذکر اینجاست که مثلا در دولت گذشته، گاه اقدام به استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید می‌شد که به علت سرعت و عجله در اجرا، باعث نشد ‌نیروهای نخبه و جوان فرصت رقابت و حضور در عرصه‌های گوناگون را پیدا کنند. این در حالی است که دولت جدید نیز با ندادن مجوز استخدام و به‌کارگیری نیروهای جدید، آینده انقلاب را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۲۹۱
فکر کنم دوره های بعد به 80 یا 90 سال هم می رسه!
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
راه وا کنین وزیرو با آمبولانس دارن میارن!!
خخخخخخخخخخخ
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
بعدش به خاطر کهولت سن رای اعتماد ؟؟؟؟
به خدا راضی نیستم اگه فکر کنین نمی گیرن
خخخخخخخخ
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
کار به جایی رسیده بود که جناب آقای هاشمی با 80 سال سن احساس وظیفه میکنه که سکان کارهای اجرایی کشور رو به عهده بگیرن!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
در یکی از وزارتخانه های اقتصادی معاون وزیری رو دیدم که دو نفر زیر بغلش رو گرفته بودند و اون رو تا میز جلسات همراهی کردند...!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آقا حجت
وزیر مریض بهتر از او بیچاره سالم است که تو هوا عزلش کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
حجی جون
1- ایشون کمردرد دارند نگه مخ درد
2- ایشون عمرشون در وزارت خارجه گذشته
3- ایشون با اصرار اوردند و فرم درخواست وزارت رو پر نکرد بلکه خوتسند برای خدمت بیاید .
4- در کمر بهتر از بی دردی است چون آدم بی درد دل ندارد وکسی که دل ندارد انسانیت نیست و کسی که انسانیت ندارد مسلمان نیست
5- مهم نحوه امدن نیست مهم نحوه کار کردن است ایشون انقدر مرد است که هنگام درد شدید در داخل هواپیما جلسه را میگذاره و پاورپونتشون هم مرور می کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
تابناک دیر تلنگر زدی ولی باز هم گلی به جمالت
آخر کسی نیست بگوید به این دولت و مجلس وزیری که فراموشی لحظه ای دارد چه مشکلی را میتواند حل کند که من و جوانان امثال من با 30 سال سن و انگیزه فراوان نمیتوانم
حتما باید جنگی باشد یا یک ناهنجاری باشد تا توانایی خودمان را ثابت کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
براي اينكه تو مملكت ما فقط اونايي سكاندار ميشن كه سابقه جبهه وانقلاب داشته باشند يا اقا زاده باشن.مهم نيست چي باشند مهم اينه كه كي باشن.نخبگان هم كه الفرار
مردم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آقای هاشمی 100 ساله هم بشه باز حلال مشکلاته!!! نه مثل قبلیها؟ که ایران رو ویران تحویل دولت یازدهم دادن!!
جزیرتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آقااااااااااااوزارت نخواستیم یه کاره ساده اونم با مدرک ارشد بهمون بدن بسه.ههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مهم لیاقت ، سن ملاک نیست ، در اروپا چون پارتی بازی وجود نداره ، افراد لایق و کاردان را می گذارند . می خواد پیر باشه و یا جوون ، زن باشه مثل کاترین اشتون با پنج بچه یا مرد . ملاک اونها تعهد به منافع ملی و کاردانی می باشد. وگرنه جوانی و پیری ملاک نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
روحانی موچکریم!!!!
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ببین دوست عزیز اونجا اتریشه نه با کسی جنگ داره نه دنبال صدور افکارشه نه میخواهد چیری به کسی بده نه از کسی چیزی میخواهد بنابر این وزیر امور خارجه هم اگر نداشته باشه اتفاقی نمی افته ماییم که ...
امیدوار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
در 8 سال زمامداری دو دولت هشتم و نهم بیشاز حد جوانگری شد نتیجه اشرا هم می بینیم مهماموزش مدیران مجرب برای مملکت باشد که ما از ان قافلیم وهمینطور کارهای موازی در این مملکت بیش از کارهای اصلی است وازهمه مهمتر هر کس به فکر خویشو فردای خود است وهمیشه فراتر از قانون فکر کردن و بی قانون عمل کردن استو هزاران موردئ دیگر که درکشورهای جهان سوم و عقب نگهئداشته شده جاری است و .......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آخه ما وقتی هم جوون میاریم امثال بذرپاش-زنجانی و مرتضوی رو میاریم
DIDAR
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اول که دیدمش فکرکردم نوه حاج آقاظریفه بعدصحبت اتریش واونجاهاشد!!!!!!نمیدونم هنوزحدسم وشکم باقیه بالاخره اگه نوه حاج آقاباشه که شایستگیشوداره اصلاچه بهترازاین؟؟
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
من کلی گفتم. اما چرا بعضیا حتما باید تو پستای دولتی حس خلقت به ملت شریف ایران رو بکنند؟ نمی شه این حسو یه جای دیگه پیدا کرد؟
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
چقدر براي اينگونه نظريه هاي احساسي متاسفم ، وزير رو به سنش نمي شناسن بلكه به سوادش مي شناسن لابد اين جوان 27 ساله اونقدر كار بلد بوده كه وزير خارجه شده ، مثل اينكه يادتون رفته همين جوونايي كه در دولت قبل سكان اقتصاد رو به عهده گرفتند چه .... به اقتصاد زدند، عزيزم بالاي ديپلم نظام قديم بودن خوبه نه نمره خيلي عالي گرفتن تو مدرسه هاي ابتدايي امروز
تقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مواظب باشید کسی دستش به سرم وزیر نخوره
نمیتونیم 3 روز عزا بگیریم :دی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دولت تدبیر و امید که بازنشسته ها رو دوباره دعوت به کار میکنه. الان چند تا معاون وزیر نفت بازنشسته هستن که دوباره معاون وزیر شدن
باباعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ناشناس14:07قربون شکل ماهت هرکس جبهه رفته مسولیت یاپستی ندارد خیلی هاهستند حتی شغل دولتی ندارندوگمنام دارند زندگی میکنندومانندامثال شماهاهم غرنمی زنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آره وقتی رفسنجانی 78 ساله میاد کاندیدای ریاست جمهوری بشه دیگه چه توقعی هست
حمید 55
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
قابل توجه وزرا داخلی ، بابا تو رو خدا اینقدر این مردم رو بخاطر احساس مسئولیتی که دارید خجالت ندید.
دیگه وقتشه که برید سرای سالمندان استراحت کنید و مملکت رو بدست جوان ها بدهید.
حسین
| Turkmenistan |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
معاون اموربین الملل نفت 76سال سن دارد و ده سال قبل از وزارت خارجه بازنشسته شده و دوباره او را آورده اند و قرار است چند وقت بعد دوباره سفیر در آلمان شود. یعنی دوباره 5سال صفا و برخورداری از رانت های مربوطه در رابطه با آلمان.ضمنا اعضاء خانواده ایشان نیز اقامت دائم انگلیس و آمریکا و کانادا را دارند. این است نهایت تدبیر و امید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
وقتی شورای نگهبان فقط به سیاسیون درجه1 مملکت رای اعتماد میده....اگه یه جوان 27 ساله بیاد همه دستش میندازن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
تا زمانی که این افراد زمان انقلاب فک میکنند مملکت ارثشونه و مال اونهاست شما مطمئن باش تو سن 120 سالگی هم احساس وظیفه میکنند که مملکت رو نجات بدهند،و همانطور که میبینیم هر کدومشون انحصار یک قسمتی از این مملکت رو دستشون دارند و به آقا زاده هاشون میدهند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اره چون اينها اعتقاد دارن حكومت براي خودشونه نه براي كسي
Enhesar
پاسخ ها
حمود
| Kuwait |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ضمن تایید نظر جنابعالی یکی دیگر سطحی نگریهای دیگر اوردن چند سال سابقه حضور در جبهه را اضافه میکنند. الان سی سال جنگ تمام شده. سن اون افراد الان بالای 50 سال است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
شما اگر بخواهيد درحوزه اختيارات خود و اعمال سود و زيان به خود كاري كنيد مثلا يك عمل جراحي يا سرمايه گذاري در پروژه يا ... از افراد باتجربه استفاده مي كنيد يا جان و ثروتتان را به جوانان جسور و بي باك و درعين حال بي تجربه مي سپاريد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آقایون جیب مارو نزنن وزارت پیشکش
برادر من در اتریش پارتی بازی و سفارش کردن کمتر است و کسی که استعداد دارد پیشرفت می کند حالا در ایران با این توصیه شما از فردا یک نفر 10 ساله که استعداد در ساخت راکتور هسته ای دارد می شود رییس سازمان انرژی اتمی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
واقعا گل گفتی اینجا تا پارتی نباشه کارت بجایی نمی رسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
نه دوست عزیز!!
نیروی ذبده تربیت نکرده ایم!!!
مرتب برچسب چسباندیم و افراد حاذق را طرد کردیم!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
با حرفا تون موافقم هی میگن جوانان کم همت پشت میز نشین پس این همه جوانی که از کشور خارج میشن و به مدارج بالای علمی وکاری میرسن چرا بیرون کشور موفقن ولی داخل نه!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
باند بازی پدر مملکت رو در اورده. الان چند تا وزیر تو کابینه داریم که بعلت کهولت سن در 24 ساعت حداکثر 2 ساعت هوشیاری دارند. ولی چون تو باند هستند باید در راس امور قرار بگیرن!!!!
جوانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
یه مثل معروف میگه :آدم خودش بمیره ولی پارتیش نمیره.
این نشان دهنده واقعیتی تلخ است که نشان میدهد مردان سمت دار همانهایی هستند که در اوایل انقلاب بر مسندی تکیه زدند..که این نشان دهنده 2 مسئله میباشد که 1-یا به نیرو های جوان و متخصص اعتماد نداریم..و یا این چند ویز به صورت مورثی در وزارتخانه های مختلف جابجا میشوند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مافیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اگر هم به جواني هم اعتماد شود مطمئن باشيد فرزند همان مسئولين قبلي هست
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اینها مفت به اینجا نرسیدند چندتا چندتا حسین فهمیده فرستادند زیر تانک حالا بیان مفت جاشونو به غریبه ها بدن
حمید 55
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
خیلی عذر میخوام اگر این آقایان بروند کنار ، آقازاده ها چکار کنن؟ میخوای اونها هم به خیل بیکارها بپیوندند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
قحط الرجال !!!!!!
شعار نديد. جوان ها فقط به درد خط مقدم جبهه و رفتن روي مين مي خوردند كه وظيفه شان را بخوبي انجام دادند. در عرصه هاي مديريتي جاي جان دادن نيست كه بخواهند از جوان ها استفاده نمايند!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
هزار بار لایک
s
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آفرین , گل گفتی
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
پدر 4 شهید پول خرید دارو ندارد!
بسیجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
100000000000000000لایک
مهسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
هزاران بار لایک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دقيقا آقا روي مين كه نمي خوان برن حساب حساب بيت المل است و مال البيت
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
عالی
رضا امیری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
حالا یه وظیفه ی جدید هم پیدا شده که می خوان هر طور شده به ما بسپارنش: زاد و ولد و فراهم کردن سرباز و نیروی خودجوش و لباس شخصی و...خلاصه رعیت دعاگو! ما ماده خامش رو تولید می کنیم اینها "ادم"ش می کنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
به خدا راست گفتی . وقتی ما جون بودین جبهه بودیم و بعضی ها انگلیس یا الکی یا واقعی داشتن مدرک می گرفتن . حالا ما با این همه تعهد به مملکت و مردم با همون مدرک اونا شدیم نظاره گر و خون دل می خوریم از این همه بی عدالتی. اونا شدن مدیر و دم از اسلام و تعهد به کشور می زنن.
حمید 55
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
هزار آفرین. این رو همه میدونند ولی کو جرات......
بیچاره باید بیاید سرای سالمندان و با بابابزرگهای بی حوصله هم کلام شود. آخرش هم بهش بگویند بی سواد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مگه به تو هم گفتند بی سواد که می سوزی
آقای .......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مصی بابا سیاست عالم تفکر و تدبر و تصمیم صحیح همراه با آینده گری است نه میدان ورزش
وطی تنش های فراوان با همه کشور های دنیا داشته باشی باید اداره دستگاه دیپلماسی را به یک خبره بسپاری و عکس این قضیه هم صادق است !!!
این جا ایران و همه چی انحصار و رانته و مردم هم فقط به درد رای دادن صوری می خورند و بسسسسسسسسسسسس..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
هزار لايك
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
باریکلا
آی حالا غازاده ها کیف می کنند و قند توی دلشان آب می شود. این جوانک را به رخ ملت بیچاره می کشند. می گویند ببینید چه وزیر ترگل ورگلی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اولاً وزرای ما چندین ده سالشونه اونم با با چند بار صغر سن..!
دوماً وزیر باید هم تر گل ورگل باشه.. پس چی مثل ظریف بیچاره که ریششو به زور دوباره براش گذاشتن..؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
احسنت . یکی نیست بگه بابا دعوا نکنید ، هیچیش به ما نمیرسه
تابناک جان احیانا شما موقع اتخاب وزرا نمی گفتی اینا با تجربه هستن و این جور چیزا
می دونم که این نظر رو منتشر نمی کنید ولی از انتخاب وزیر توسط یک حزب توی اتریش تا انتخاب فک و فامیل برای یک پست توی ایران تفاوت از زمین تا آسمان است .در ضمن تو این چند سال اونقدر جوونای مملکت رو تحقیر کردین که یا معتاد شدن یا تبدیل به یک جمعیت عقده ای که به محض رسیدن به مراکز قدرت فقط به فکر جیبشون هستن و تاراج بیت المال . نمونه هاش هم خیلی زیادن از مثال شهرام جزایری ها تا بابک زنجانی ها ....
خدا مرخوم منوچهر نوذري را رحمت كند!
13 ساله ها راه نيفتن بيان!
.
.
از اون موقع ديگه جوانان از همه چي خداحافظي كردن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
رهبر مملکت یک زمانی 13 ساله را رهبر می خواند
ولی بعد دیگر 13 ساله ها به درد نمی خوردند چون آقایان دیگر تعامل می خواستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
از کجا معلوم این شازده اتریشی هم آقازاده یکی از مافیاهای اتریش نباشه ها؟ مگه خبر مبری از اتریش هرگز درز کرده بیرون که شما بفهمی کی به کیه اونجا؟ اصلا هیچ بعید نیس مرکز سلطه جهانی اتریش باشه اونوقت همه چی افتاده گردن آمریکاییهای بدبخت بی نوا. سیاست جهانی یعنی همین. فقط خدا داند و بس. چقدر این پیامبرا گفتن...بازم اشتباه کردین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ناشناس 13:43

آدم به جواب یه سوال شک داشته باشه بهتر از این که به سوالی که میپرسند یقین داشته باشه.

به جای اینکه با مطرح کردن سوالهای اینچنینی شکیاتت را بیشتر کنی چندتا پیچ و صفحه توی ویکیپدیا در مورد اتریش و مردمش بخون تا بفهمی اونا زندگی میکنند یا ما که با تو میشیم 70 میلیون نفر
یه چیزی میگیا
الان ادارات نیروهای خودشون که بازنشسته میشن رو دوباره ازشون استفاده می کنند با قرارداد ساعتی!
پاسخ ها
میترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
یک نگاه به آگهی استخدام بانک های خصوصی بندازید که همه اش دارند بازنشسته های نظام بانکی رو استخدام می کنند!!
طرف یه عمری تو بانک کار کرده که حقوق و مزایایش عالی است بعد بازنشست می شه با حقوق بالا تازه میاد استخدام یه بانک دیگه می شه!!!
خیلی خوبه....
تازه اون معدود استخدامی هم که دارند مال فنچول هاست. متولدین 67 به بعد!!!!
آخه چرا؟
البته این که سن وزرا در هر دولتی نسبت به دولت قبل بالاتر میره نشون دهنده اینه که یک سری از اول انقلاب اکثر پست ها را تصاحب کرده اند و اجازه ورود به هیچ کس دیگه ای رو نمیدن و اصولا غیر خودشون هیچ کس دیگه رو تو این مملکت خودی و صاحب سواد نمیدونند و این سن همون افراد ثابت هستش که در هدوره بالاتر میره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
روز در یک برنامه رادیوی طنز می گفتند که چطور می شه سن مدیریت در اول انقلاب 22 ولی حالا52 و کاراکتری به نام ببو می گفت : اینطور میشه که انی که 22 سالش بود میز تا به امروز محکم نگه داشته هاهاهاهاهاهاهاها
جوانان محل ما هر روز عصر سرکوچه بساط چوشله بازی را میندازن !
البته در نظر داشته باشید که ایشان هم یک استثنا هستند و در دولتهای اروپایی هم اینقدر جوانگرایی وجود ندارد. ایشان قابلیتهای منحصر به فردی داشته اند که تا اینجا پیشرفت کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آره ولی یه مسئول ۱۲۰ ساله هم ندارن!
ماشالله به دولت تدبیر و امید که دیگه رکورد زد.... میانگین سن وزرا بالای65 ساله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
چطور می خواهی بدن دست دکتر کشی گیریان که بابک جون تولید کنه
بذار حداقل گندکاری های قبلی رو درست کنن
لااقل فقط یک مشکل داشته باشیم و اونم فقر باشه
جنگ نباشه ، تهدید و کشتار نباشه
چرا عکس آقای وزیر جوان در صفحه اصلی دیده میشود اما در متن خبر نیست؟
کشور اتریش یا نروژ از لحاظ سیاسی کشورهای خنثی و بیطرفی هستن در همه مسایل جهانی و سیاسی به همین دلیل هیچ تنش خارجی و سیاسی خاصی ندارن بهمین جهت پست وزارت خارجه این کشور پست مهمی تلقی نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
خوابی بابا
در دوران جنگ اگخ توپهای اتریشی نبود صدام در جنگ شهر دمار ما را درمی آورد
در همین دوره هم اتریش از حق غنی سازی ایران در حیطه ان پی تی حمایت کرد .
در ضمن از لحاظ نژادی آنها خود را آریایی می دانند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
در عمل خنثی تر از ایران نداریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
مثل اینکه متوجه نیستید درباره دو تا کشور مهم اروپایی دارید صحبت میکنید. کشورهایی که بیطرفی شون از شدت ناتوانی نیست (مثل بعضی کشورهای افریقایی) بلکه "سیاست بیطرفی" در پیش گرفته اند.
از حرف شما اینجور برداشت میشه که کار مهم رو نمیشه به جوانها داد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
چرت گفتی..آ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
گل پسر
جنگ جهانی اول از اتریش شروع شد
همچین هم خنثی نیستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اطریش خنثی است اونوقت ما فعالیم نه؟
مسئولین در ایران به جوانان اعتماد ندارن و فقط به قشر خودشون اعتماد دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اگه اتریش و سوییس بیطرف هستن پس لابد ما سیاست جهانی رو تعیین میکنیم نه؟ ساده لوحی هم حدی داره خودتو به خریت نزن جانم
astria Mast ria
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آفرین گل پسر گل گفتی. جنگ جهانی اول را اتفاقا همین آتریش و سووییس شروع کردن بعدشم خیلی شیک خنثی نشستن تماشا کردن تا نژادهای آریایی میلیون میلیون به زایون که یعنی بهشت موعوت بپیوندن! پس اینا فقط به ظاهر آریایی هستن نه در باطن. بعدشم که خب همه میدونیم کل طلاهای کل دربارهای اروپا شد مال همین لژنشینهای اتریش و سوییس که این ثابت میکنه اینا کلهم کلا بیطرف بودن. مگه نه
ابن بنده خدا اگر ایران بدنیا اومده بود خیلی شانس اورده بود تازه بصورت قراردادی با یه شرکت کوچیک قرارداد بسته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
تو خوابی مجید جان
29 ساله با سه روز سمت کارشتاسی وزیر می شه و با یک اخم رئیس در میره
بر اساس دستور اماده ریاست جمهوری می شه و موقعی که تأیید نمی کنن می گه بای تکلیف آومده بودم
فرشید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اگه بیل گیتش هم تو ایران به دنیا اومده بود
خونه ی پرش یه فلافلی داشت.
چرت میگین در حد تیم ملی..نویسنده این متن مخش رو نشون روانشناس بده.مملکتی تا این حد خرابی رو میشه داد دست بچه ها که...................................
وقتی شرایط کشوری آروم باشه بله باید جوانگرایی کرد...نه الان که..................!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
خیلی عجیب نیست باباجان
آخه دوره دکترای پسر .......... ناتمام موند اون هم در جزیره زیبای کیش
خیلی سخت ادم هم مشاوره باشه هم دس بخونه هم خانواده رو اداره کنه و هم تجارت کنه و هم ساختمان بسازه
خیلی سخته مگه نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دوست عزیز شایسته سالاری و سواد و تخصص مطرحه. شما فکر میکنین بقیه کشورها برای دست گرمی بعضی پست ها رو میدن به جوانها؟!!
از عقاید پوسیده و تقلیدی دست بردارین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
عزیزجان، دقت کنی می بینی جوونا تو شرایط جنگ تحمیلی کشور رو اداره کردن!!!
در ضمن سن مهم نیست، تخصص و شایستگی اهمیت داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
بنده خدا راست میگه دیگه ایران یک کشور بحران زده است. نمیشه سکانش رو به یک بی تجربه داد
چه تلنگری ما نخبه های 27 سالمون رو رو هوا می برن نخبه ای نمی مونه تا وزیر شه مگر اینکه به بهونه تلنگر راه برای اقازاده ها باز شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
چند روز پیش در یکی از کانالهادیدم آقا زاده ای در مورد یک کتاب دفاع مقدس توضیحات می ده خیلی تعجب کردم چون تودانشگاه ما ایشان در رشته دیگر ( غیر مرتبط ) در حال درس خوندن
ولی کمی تحقیق کردم فهمیدم که پدر ایشان یکی از افراد پیشنهاد شده برای ریاست صدا و سیماست
لذا به این نتیجه رسید برای نگه داشتن پست باید خوش خدمتی کنی حتی در حوزه دفاع مقدس
اینکه که داداش ابراهیم آدم بدی هستش
متاسفانه استانداریهای کشور آزمونهایی رو طی دو مرحله و با رعایت تمام قوانین انجام دادن ولی دولت جدید اعلام کرده بودجه نیست و فعلا بلاتکلیف مونده تابناک لطفا پیگیری کن مرسی.
تا اقا زاده ها هستند مخصوصا در وزارت امور خارجه به نخبگان مسلمان ایرانی چه نیازی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
نخبگان ایرانی نه مسلمان ایرانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
حالا حتما باید مسلمون باشه؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
چرت نگو اتفاقا وزرات خارجه الان دست افراد کاردان و با لیاقته
قحط الرجال یعنی همین دیگه!
تو ایران هم به جوانها میدان داده میشود نمونش: ب ز
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
گل گفتی : بابک زنجانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
"قحط الرجال یعنی همین" یعنی چی؟!? یعنی میگی رجال ما همه رو شهید کردن؟
البته کیفیت جوان هم باید مد نظر باشد.
رئیس حوزه ستادی جایی روز از دفتردارخود لیست افراد قابل انتقال به محل تولد خود را خواست و ایشان نیز لیست را داد ولی با برخورد تند رئیس مواجه شد و علت را سوال کرد و رئیس در جواب گفت چرا نفر اول لیست منم
دفتردار گفت بر اساس دستور خودتان لیست را تهیه کردم مگر شما دستور ندادید لیست کارکنان قابل انتقال به محل تولد را تهیه کنم که ایشان گفت بله همینطور است و دفتردار گفت شما و من و 6 نفر شاغل در این حوزه همه شهرستانی هستیم بدین جهت برای احترام اسم شما را اول و سپس خودم و بقیه را نوشتم
35 سال پیش کسانی میز را گرفتند و تا به امروز هم ول کن معامله نیستند و فقط کسانی را در دایره خودشان راه می دند که مطیع و امربر باشند و نه صاحب فکر و ایده
این تفکر فقط زیر دست لازم دارد نه متفکر
پاسخ ها
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آخ چقدر قشنگ گفتی ناشناس جان
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
به که چه متن زیبایی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
نمونه پتروشیمی!!!
شما اگر استراتژی های کلان راهبردی اداره مملکت را طوری نوشتی که یکی مثل رئیس جمهور قبل و منصوبین جوانش نتوانند ازش تخطی کنند و دستگاههای نظارتی بموقع جلوی کج و کوله رفتنش رو بگیرن آنوقت ازین حرفا بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اینکه این میگه یعنی مافیا؟ مگه اینجا ایتالیاس دور از جون
عددهای که گفتین میدونین یه معنیش چیه ؟
یه عده انقلاب کردن و همونا تا آخر عمرشونم اون و مدیریت میکنن
تا اجل کی رسد به این بستان !!!
اقا ویژه خواری همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
:))
البته ناگغته نماند ما مدیریت جوانان را هم تجربه کردیم و مثلا دیدیم یکی از همین جوانها که هم اکنون در مجلس تشریف دارند چه بلایی بر سر یکی از بزرگترین شرکتهای خودرو سازی آوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
البته گفته شما را نمیشود رد کرد. صحیح میگویید. اما اون انتخاب هم از روی صلاحیت نبود مثل خیلی از انتخابها و انتصابهای دیگه.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
جوان متخصص و لایق و شایسته، نه هر جوانی!!!
اینجا هم نوع کاریکاتوریش آقای بذرپاش بود که تو 27 سالگی شد رییس سایپا ... غول صنعت اتوموبیل سازی ایران شد بازیچه ی دست یه بچه
مثل اعضاي هيات مديره بانك سپه كه چندين ساله بدون هيچ كارايي و اقدام مثبتي براي اعتلاي بانك در اين مناصب به واسطه حمايت هاي بيروني(ونه رضايت كاركنان داخلي) جا خوش كرده اند....
در اوایل انقلاب افراد کم سن و سال مثلا 20 ساله سفیر می شدند و حال نیز همون افراد در سمت های مختلف مشغول بکار هستند. جالب اینکه دوره احمدی نژاد بحث جوانگرایی در مشاغل شد اما فقط آقازاده ها از این مزیت برخوردار بودند نه افراد عادی. پس فرقی در معادله نمی کنه اگه جوانگرایی هم صورت بگیره در هر صورت آقازاده ها در الویت هستند. مسئله دیگه که حتی افرادی که از اول انقلاب سمت داشتند و الان بازنشته هستند باز در قالب های دیگه ای مشغولند و از مزایا استفاده می کنند مانند کانون بازنشستگان ....
سلام
چرا راه دور برویم و دیگران را سفارش کنیم که پند بگیرند. در وزارت خانه میزبان یعنی وزارت خارجه، رسم کرده اند که رئیس اداره باید رایزن یک باشد یعنی اندازه عمر وزیر خارجه اتریش باید سن داشته باشد. در حالی که برخی از مقامات وزارت خارجه در سن وزیر خارجه اتریش که بودند، هیچ سن و سال مهم نبود و سفیر و رئیس و مدیر کل و غیره می شدند. الان دیگر کسی در میان میانسالان و جوانان وزارت خارجه انگیزه ندارد و کسانی که بازنشست شده بودند و رفته بودند، حالا همه کاره شده اند و می تازند. تازه بعضی ها در پایان بازنشستگی و یا در آستانه بازنشستگی دارند سفیر می شوند و مدیر کل!!
تا کی افراط و تفریط. جالب است که در وزارت خانه دو سال قبل ، بالعکس بود و قدیمی ها را کنار گذاشته بودند و از جوانان استفاده می کردند.
خسته نباشیم!!
البته ارادت داریم !!
چون که جرات نداریم!!
عجب توقعی دارید اینها یه عمر زحمت کشیدن تا به این مقام رسیدن خیلیهاشون حتی از زن وبچه هاشون هم گذشتن تا شدن رییس فلان دستگاه حالا به همین راحتی بیان وکنار بکشند این اقای 27ساله که در مملکتش انقلاب نشده وتازه انقلابش هم صاحب نداره ولی انقلاب ما صاحب داره انهم همین چند نفری هستن که در بالاترین پستها قرار گرفتن اینها هم تا نفس میکشند محاله باز نشسته بشن اخه می ترسند جوانان ما نتوانند مملکت داری کنند وفقط جوانان ایران را زمان جنگ میخواهند نه اینکه نیرو وقدرتشان از حاج اقا ها بیشتره واسه روی مین رفتن جون میدن
نيروي جوان آقا شما كه نيروهاي جوان ما رو ميبيني وزير امور خارجه سهله ............هم در نمياد
بنظر بنده آموزش خیلی مهمه مثلا اگر همین برادر سباستین تو ایرانمون درس میخوند بعد دانشگاه تو یکی از دانشگاها تموم می کرد برمی گشت اتریش بنظرتون الان تو چه یستی بود می تونین حدس بزنین ؟؟
آخه شما جو کشور اتریش رو با ایران که هر روز تندروهای عزیز در داخل و خارج از کشور یک داستانی میسازند و کشور رو به کما میبرند میخواین یکی کنید؟!
آقايوني كه اينهمه اصرار به جوون گرايي دارند يك سري به ژاپن بزنند ببينند با وجود اينكه پيشرفته ترين كشور صنعتي جهان است حرف اول را در آن كشور تجربه كاري مي زنه نه اينكه كار رو به دست يك عده جوان بي تجربه بذهند تا مملكت رو بر باد بده مثل كاري كه در سالهاي گذشته انجام شد در اتريش هم بايد سن بقيه اعضاي كابينه را هم
مطالعه كنيد ببينيد يك استثنا نمي تونه الگو قرار بگيره
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
نه اینکه همه چی گل و بلبله الان
من فوق لیسانس، او دیپلم. من جوان و پر انرژی او پیر و بی حوصله.من نیازمند یک شغل او عضویت در 100 ها هیئت مدیره.من صاحب ایده و خلاقیت ،او دارای روزهای تکراری.من دارای پدری کشاورز ،او صاحب پدری صاحب منصب .هیچ کدام مهم نیست غمگین این است که می گویند ایران پیشرفت می کند.
مشکل عمده ما علاوه بر پارتی بازی و انحصارطلبی و باند بازی و نه کادر سازی اینه که شکاف عمیقی بین سن عقلی و سن جسمی جوانهامون بروز کرده جوانهای ما هر روز بچه تر از نسل قبلیشون هستند و کمتر اهل تفکر جدی و هدفمند هستند حالا کادر رو با چه ماده اولیه ای باید ساخت؟
نه من فهمیدم چی شده: اتریش چون مرکز همه لژهای نامردسالاری جهانخورهاس و هیچ خبرنگار بین المللی هم به اونجا راه نمیدن اینه که همه جزو هزار فامیل هستن دیگه مهم نیس کی انتخاب بشه یا چند سالش باشه کلهم درآکولای سلطه جهانی! ?
بنظر بنده آموزش خیلی مهمه مثلا اگر همین برادر سباستین تو ایرانمون درس میخوند بعد دانشگاه تو یکی از دانشگاها تموم می کرد برمی گشت اتریش بنظرتون الان تو چه یستی بود می تونین حدس بزنین ؟؟
بنظر بنده آموزش خیلی مهمه مثلا اگر همین برادر سباستین تو ایرانمون درس میخوند بعد دانشگاه تو یکی از دانشگاها تموم می کرد برمی گشت اتریش بنظرتون الان تو چه یستی بود می تونین حدس بزنین ؟؟
یادتون باشه ایشون وزیر خارجه یک کشور اروپایی.ما هم 400سال دیگه به این نتیجه میرسیم
اونجا بلاد کفر است که به جوانان فرصت کار و کسب مهارت کشورداری میدهند . امان از این کافرها !
اونجا بلاد کفر است که به جوانان فرصت کار و کسب مهارت کشورداری میدهند . امان از این کافرها !
دولت حسن روحانی به دولت پیر مرد ها شهرت دارد این دولت تنها تجربه ریاست دارد نه تجربه مدریت
وزرای این دولت نه روحیه جنگدگی به خاطر کهولت سن دارند و نه تا به حال مدریت بحران کرده اند
خيلي جالب است كه در اداره ما آقاي مدير كل و معاونين ايشان هر كدام حدود 34 سال سابقه دارند و عليرغم گذشت سن بازنشتگي تشكيلات را رها نمي كنند تا عده اي جوان تازه نفس جايگزين آنها شده و حركتي به اين كشتي طوفان زده بدهند و هميشه هم حرفشان اين است اگر ما برويم فرد شايسته اي با شايستگي هاي ما جايگزين نخواهد شد . به نظر من اگر دولت مي گويد در اين شرايط ما ناخدا مي خواهيم نه ملوان منظور در رده هاي بالاي مملكتي است ولي در حد مديران اجرايي تا سكان را به دست نيروهاي تازه نفس ندهد اميدي بر اين كشتي به گل نشسته نخواهد بود و عده اي متاسفانه با كمترين سواد و تحصيلات آكادميك در رده اجرايي كشور تا زمان تشريف فرمايي حضرت عزرائيل اين ميزها را رها نخواهند كرد و فقط در اين زمينه دكتر روحاني بايد كاري انقلابي انجام دهد.
با سلام تابناک عزیز مخاطبین محترم شاید جوان باشند و یادشان نباشد ولی انتصاب وزیر خارجه جوان این کشور اروپایی یک دلیل دارد اولا آن کشور به تمام معنا حزبی است و مثل کشور ما سیاست زده نیست. چرا ما را با اتریش مقایسه می کنید ؟ در کدام بخش شبیه هستیم که این یکی را کم داریم؟
بنظر بنده آموزش خیلی مهمه مثلا اگر همین برادر سباستین تو ایرانمون درس میخوند بعد دانشگاه تو یکی از دانشگاها تموم می کرد برمی گشت اتریش بنظرتون الان تو چه یستی بود می تونین حدس بزنین ؟؟
پاسخ ها
مجتبی ر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
داداش چند بار میگی فهمیدیم دیگه OK
نه جانم.
جوان های دیروز مسوولیت پذیر تر بودن.
جوان های امروز به فکر ساسی مانکن و باقی اراذل هستن
پاسخ ها
مجتبی ر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
اینو موافقم برای اثبات یه نگاه به دادگاه خانواده بندازین ببینین جوونا چرا اینقدر دارن طلاق میگیرن. الان خانواده ها هیچ نقش تربیتی رو فرزندانشون ندارن و نسل آینده یه نسل وابسته و بی مسئولیته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دوست عزیز هیچ وقت جمع نبند من هم یه جوون 27 ساله ام که کارشناسی ارشد دارم با کلی دوره های تخصصی مدیریتی و ازین چیزام گوش نمیدم اما هرجا میرم میگن فقط سواد خواندن و نوشتن لازم داریم برو ویزیتور بشو باورت نمیشه چقدر باری یه پسر جوون سخته بعد این همه سختی اینو بشنوه اونم با تمسخر میفهمی چقدر اشک داره حال ما؟ولی یکی از همین فایملامون آقازاده درجه چندمه اما هنوز درس لاسانسش تموم نشده باباش میگه مدیرعامل یه موسسه رو براش گذاشتن کنار در صورتیکه هیچی هم بارش نیست و خیلی اوضاعش داغونه!!
خواهشا اینطوری نگو
اتریش رو با ایران تو این وضع موجود نمیشه مقایسه کرد.
اتریش تحت شدیدترین تحریم هاست؟
اتریش روز به روز مورد تهدید نظامی آمریکا و متحدانش هست؟
هزار تا از این نوع مشکلات هست ، می فهمونه که بین ایران تو منطقه خاورمیانه ( که تروریست شده ابزار دولت ها ) با اتریشی که تو اروپا هستش و عضو ناتو ( هیچ تهدید نظامی هم نمیشه ) و وزیران خارجه این اتحادیه که تا حدودی هوای همدیگر رو دارند ، با کشور های خاورمیانه که از پشت بهم خنجر می زنن ==> خیلی فرق هست.

جوان گرایی خوبه ، ولی با اشتباهاتی که احمدی نژاد کرده ، فعلا آقای با تجربه ای مثل ظریف با جمع و جور کنه
کسی پیشرفت کیکند که چاپلوستر و دستمال بهتری داشته باشد.هم اکنون بیش از 90 درشد پستها در دست افراد متملق است که باید همه انها تعویض شوند.
یک پسر تو ایران تا دیپلم بگیره و یک سال هم پشت کنکور بمونه و لیسانس بگیره و خدمت بره و 1 سال هم پشت ارشد بمونه و ارشد بگیره (دکترا ؟!!) و سر بالا کنه 30 سالشه تازه میخواد بفهمه دنیا دست کیه.
ما از بیخ مشکل داریم.
آول انقلاب اين پيرمردهاي فعلي به دولت مرحوم مهندس بازرگان مي گفتند پير مردها بروندو جوانان انقلابي بيايند اما حالا!!!!!
ما تازه تو این سن بایستی بریم اجباری
رفوزه ها همیشه پشت میزند تااجل برسد
تابی جون توام یه نفس داری تلنگر میزنیا شیطون
در اروپا وامریکا نخبه گرایی وجود داره فردا که اینجا وزیر جون بخوان جذب کنند فوران اقاها یاد اقازادهاشون میافتند ویه مشت بچه اقا زاده با ظاهری ... پیرهن روی شلوار وتسبیح وشلواربسیجی وریش نتراشیده وبدون تخصص وجنک طلب رو کار میان همون چیزی که باعث شد بعد از 35 سال تنه به تنه افقانستان بزنیم بله این ظاهر بد نیست ولی همراه با تخصص از اول انقلاب ما یادمونه که ظاهر هر فرد نشانه پست ومقام بود نه علم وتخصص شهردارها از پستچیها انتخاب میشدند نه از دانشگاهیها مدیران هم همینطور و.... اون جوان 27 ساله رو با اقازاده مورد حمایت احمدی نژادرو بزارین تو ترازو ؟!!اون جوان سیاست یک کشور رو از نظر دیپلماسی وسیاست بیان میکنه وراهبری این اقاکه الان نماینده مجلسه ومخالف بی دلیل دولت استفاده از جوانان نخبه ومتخصص وطن دوست حتما خوبه وباید باشه
پاسخ ها
SASAN
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
سلام من یک جونم 29 ساله بابام نفهمید کی رفتم دانشگاه کی رفتم خدمت کی ارشد قبول شدم کی رفتم سرکار اونم با 3بار قبول شدن تو آزمون های ادارات مختلف که خوشبختانه بعد از مصاحبه بوق گفتن بهت خبر میدیم ندادن.تو جای مشغول به کار به صورت پیمانی شدم کارم اوایلش سطحش پایین بود یک ایده دادم 300میلیون صرفه داشت کمکم امدم بالا تا شدم معاون تو27سالگی ارشدم فقط پایان نامش مونده بود صبح میرفتم سرکار شب برمیگشتم گاهی اوقات 11شبتواین دوسالی که معاون شدم کلی افسرده شدم انقد کارای الکی دست پاگیر وچاپلوس معابانه به بنده تحمیل شد که حالم از خودم بهم خورد یکسال فقط ارزوی مرگ میکردم افسردگی شدید تمام ایده هام سوختن قبلا حداقل ماهی دوکتابو میخوندم اما دیگه بدش شدم تایید کنده فکرههای احمقانه ریسمون حتی اززندگیم هم زدم .اماالان نه اردمو گرفتم نه فکری توذهنم هست نه انگیزه ای شما فکر میکنید طوری باهاتون رفتار میکنن که از خودتون پشیمون میشید یک بار جلوی ریسم از من از یک مقام مافوق تقدیر شد .من این جمله هارو شنیدم
با پس گردنی میندازمت بیرون
احمق بیشور
باداد چرا حالیت نیست
بهونه گرفت از هرکاری
طوری شده بود که یک دفتر کنار گذاشتم وهرچی ایشون میگفت یادداشت میکردممثلا در یک شرایط مساوی ایشان دو رفتار وفرمایش مختلف داشت ومن فرمایشاتشونو نشونشون میدادم خودش فکر نمیکرد من این کاررو کنم.زندگیم سیاه شده بود چند وقت خودمو زدم به گیجی منگی فراموشی تا بهترشده 1بار نیز یک کار ساده رو درغیاب ایشون اساسی زمین زدم.شما فکر کنید نسل مسئولین ما چقد با تجهیزات رو ز اشنایی دارن.بخدا طرف خاصی هم نیستم رای هم به اقای رضایی دادم اما با فیسبوک بازی میشه مملکتو اداره کرد بدنیستها ولی مدام تو اون باشی پس کی مطالعه کی بررسی امور وغیره فکرم انقد پریشونه که همچیز گفتم البته این پریشونی فکر وظاهر هم یکی از ان دستاوردهاس.پس خودتونو واسه مسئولیتی که توش حتی نمیتونید نظر بدید نکشید .خدایش افغانستان با طالبانش شرف داره .چند ساله تا اسم پیشرفت میاد میگیم هسته ای وچه وچه
خوب پس این نیروگاههاش کجان ها روسا چی میخوان حوزه تخصصی نفت معدن پوشاک ترانزیت دریا وکشتی رانی وصنعت له شده اتومبیل(قبلااز صنعت کره چین ومالزی پیشرفته تربوده)ول کردیم چسبیدیم به هسته ای .من نکوهش نمیکنم اما نه اینکه منابع ما هدر بره نه اینکه مردم لهشن همه میدونن بعضی صنایع پیشتازن چطور ممکن موشک طراحی ساخته وپرتاب شه اما دنشهای تکمیل کننده ان وجود نداشته باشه مثل مکانیک هوافضا مکانیک ایرودینامیک واصطلاحاتی که تو حوزه تخصص من نیست الکترونیک کشور کجاس علم های فوق مدرنی که هواپیمای فاطر313رودرست کردن دامنشون کجاست اینها باید نمود داشته باشن جنگنده مافوق صوت بسازی حتی درست کردن الیاژ بدنه انهم علم است بقول دوستان جوانها بدرد زیر تانک میخورن وبس تازه همین جون چند سال قبل مشکل مملکت بوده یک سری به روزنامه ها وارشیو صدا سیما بزنید تور خدا ببینید دروغ میگم.اگر جون کار نداره اگر جون پول نداره اگر همسر خونه ماشین وخیلی چیزانداره ولی بودنش واسه بعضی ها خیلی چیزا داره .حمال بچه هاشونیم اگر حمالی گیرمون بیاد هواداراشونیم.(اینقدر خنده ام میگره از این طرفدارای ریس جمهورای ایران )بابا اخرین شهوت واسه یک نفر اینکه مرید وهوادار داشته باشن نازشون واسه یک عده خریدارباشه نمونه هاش فوتبالیست ها وغیره کارای که میکنن تو جلب هواداره این همونه
نظراتم چاپ نمیشه اما این نظرات یک جونه که بنظر خیلی ها خوشبخت چون کار داره
اما...........
خدا رحم کنه به اونایی که کار ندارن خیلی ها رو دارم مبینم داداشم خواهرم دوستام دوستای دوستام پسرخاله دایی عمو .غیره داداشم انقد حرص خورده که بنده خدا کلی لاغر شده میترسم سکته کنه ودوسال یک طرحی داره واسه اشتغال زایی دوساله تمام شهرداریهارو داره دور میزنه یکشون اول گفته طرح بیار طر ح برده نقشه 3بعدی خاصه بردیم هزینه براورد وجنس مصالح بردیم قبل عید گفتن قبوله ولی الان عید ه منظر بوستانهای شهرو خراب نکنیم گفتیم بابا عجب مسئول فهمیده ای بلاخره تفاوت یک شهردار ویک ادم عادی اینجا مشخص میشه بعد از عید رفتیم بخدا طرف گفته چی میخای از ما خسته نشدی اصلا مجوز این کار وانجا با مانیست برو شهرداری منطقه دیگه
کاش اهل جیبوتی بودم کاش اهل فیجی بودم مثل گ س به عنوان مسلمون میکشتنمون ولی مثل گس به بازیمون نمیگرفتن
اسم شهر وشهرداری رو هم خواستین مگیم
تابناک منتشر کن حداقل من به ان حقوق شهروندی وازادی بیان مسئولتون تو انتخابات رای دادم همین
فقط یک سری کلمه خاص و شعار یاد گرفتیم و میوفتیم به جون هم... کارمون از صبح تا شب همینه و با غرور خاصی فکر می کنیم که خیلی فرهیخته و آگاهیم.بالفرض که باشیم نتیجش رو کجا میشه دید؟من یک جوون 23 ساله هستم و بین هم سن و سالهای خودم ذره ای اثر از شعارهاو استراتژی هاییی که از دولت مردان تا عموم جامعه میگن ندیدم! خدا عاقبت نسل های قبل مارو به خیر کنه...!
مشکلات ما خیلی عمیق تر این هاست
ما بعد از 36 سال از انقلاب هنوز :
قانون مطبوعات نداریم
قانون جرم سیاسی نداریم
تعریف قانونی از امنیت ملی نداریم
تعریف بازنشستگی را نمی دانیم
یک حزب به معنی حزب نداریم
اونوقت خودمون رو با اتریش مقایسه می کنیم ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ولی به جاشششششششششششششش انرژی هسته ای داریم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Austria |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ضمن تایید.
شرمنده یعنی منظور شما اینه ما چیزی به نام قانون داریم!!!!؟؟؟؟ داریم؟؟؟
خداییش اگر داریم پس چرا مملکت نداریم؟؟

فرهنگ = قانون = فرهنگ = هنجارهای اجتماعی
چیزی که ما نداریم قانون یکسان است همه می دانیم در ایران هر کاری دلت می خواد می تونی بکنی ولی اگر زیر پرچم ... باشی

چیزی که ما در اتریش می بینیم اینه که اگر همین وزیر جوان در کارش تقلب! اختلاس، رانت، پارتی بازی یا هر نوع تخطی بکند روزگارش سیاه خواهد شد ولی در ایران چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سن به خودی خود ملاک صلاحیت نیست
اگرچه رابطه تجربه و شایستگی مثبت است.
جوان بودن در سطوح ارشد مدیریتی منجر به کارایی نمی شود. ملاک پذیرفته شده بین المللی جوان بودن مدیران اجرایی و میانی و با تجربه بودن مدیران ارشد است. تمام مدیران ارشد پس از بازنشستگی به عنوان مشاور و اتاق فکر به ادامه کار با سازمان متبوع می پردازند.
جوان گرایی مدیریتی در ایران وسیله ای برای باند بازی و رانت بوده است. نمونه ریس سابق سایپا
مسولين نه به فكر جوان كردن كابينه هستند نه به فكر پيركردن آن فقط به فكر اين هستند كه پول و بيت المال و خزانه و هر چي پول توش هست از دست يه عده خاص كه خودشون و وزير و وزرا هستند خارج نشه و يك نفر جديد ادعاي ميراث خواري نكنه- يه چيستان؟ ميدونيد هديه روز زن براي خانواده وزرا چي بوده هر كي گفت حداقل 5 تا سكه تمام بهار جايزه داره!!!
حرفهای مغرضانه علیه نسل انقلاب بس است. ما انقلاب نکردیم که تماشاچی باشیم. نسل انقلاب خون داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
بله بله تا دنياست مملكت مال انقلابياست
ما مسلمونیم و اونا.... ولی ما کجا و اونا کجا. معنای عدالت و فرصت های برابر در اونجا معنی میشه و عینیت پیدا میکنه. 35 سال فامیل بازی و پارتی بازی کردن که الان بعضی از مردم و خصوصا نسل جوان و تحصیلکرده از اسم اسلام و دین فراری شدن.
ضمن تشكر فراوان بخاطر اهتمام سايت تابناك و شخص "آقا محسن" به موضوع گردش نخبگان و استفاده حداكثري از جوانان در عرصه هاي مختلف مديريتي كشور كه بدرستي در دوران هشت ساله دفاع مقدس و سالهاي پس از آن از ايشان سراغ داريم.
اما نبايد فراموش كنيم كه استفاده از نيروي جوان در پست هاي مديريتي ملزومات، مقدمات و پيش نيازهايي را نياز دارد. نخبه بودن فقط به معناي رتبه تك رقمي كنكور يا مقام المپياد داشتن نيست.
ضرورت تمرين مديريت و آشنايي با فراز و نشيب هاي آن از دوران نوجواني يك نياز ضروري است. تا اينكه وقتي يك فرد به سن 30 سالگي مي رسد تمام زير و بم هايي كه براي مديريت در سطح ارشد لازم است كسب كرده باشد.
همين آقايي كه شما مي بينيد و انو بعنوان نماد گردش نخبگان و بها دادن به جوانان در كشورهاي توسعه يافته معرفي ميكنيد، اگر بريد عقبه اش را رصد كنيد مي بينيد از سن 10، 12 سالگي وارد حزب و كارهاي سياسي شده و اونقدر آزمون و خطا كرده تا تونسته تو سن 27 سالكي بعنوان يك جوان توانمند به پست حساس وزارت امور خارجه برسه. اينجور نيست كه مثل ما بيان شعاري و نمادين برخورد كنن. بيان دومين خودروساز برتر خاورميانه رو بدن به يه جوان 29 سال كه بعد از 2 سال گند بزنه توش، يا سازمان مهمي مثل بهزيستي رو بدن به يه پزشك عمومي 27 ساله كه خرابش كنه. اتفاقا تو كشورهاي توسعه يافته به تجربه و افراد باتجربه اهميت بيشتري ميدن.
شما هيچ دقت كرديد كه 99 درصد جوانهاي امروز جامعه ما وابستگي مطلق به خانواده و پدر و مادرشون دارن. وزارت خارجه جاي خودش، از پس اداره يه خانواده 2نفره هم برنميان.
اگر ما نمونه جوانهاي دوران دفاع مقدس رو داريم بايد 2تا ملاحظه رو هم مد نظر داشته باشيم: يكي اينكه شرايط پس از انقالب شرايط ويژه بوده و بدنه مديريتي كشور كاملا خالي بوده و معمولا همه كشورهاي انقلابي همينطورين، چون مديران قبلي يجا بركنار ميشن هيچ چاره اي جز استفاده از نيروهاي جوان نيست. و دوم اينكه جوانهاي اون موقع جوانهايي بودن كه محكم و با اعتماد به نفس مثال زدني بار اومده بودن.
در نتيجه استفاده از جوانها در پست هاي حساس مديريتي 2 تا پيش نياز ضروري داره:
1- شايسته سالاري و استفاده از جوانان نخبه (به معناي واقعي و همه جانبه)
2- شناسايي و تربيت اين افراد از دوران كودكي و نوجواني بمنظور كسب تجارب لازم براي احراز پست مورد نظر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آمو چقد حال داری ..
ناشناس
| Austria |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
یکی به نعل زدی یکی به میخ!
با این حال با موضوع شماره 1 موفقم و با شماره 2 مخالف.
اینکه بگیم برای هر کاری باید مدیر اختصاصی داشته باشیم غلطه بلکه باید مدیرترین آدم مربوط به همان حوزه را انتخاب کرد.
مثلا میشه یک مهندس به زعم شما مدیر رو رئیس یک بیمارستان با دهها دکتر گذاشت؟ یا میشه یک آیت الله را رئیس یک مجموعه مهندسی تکنیکی کرد؟؟ مسلما خیر
آنچه ما نیاز داریم قانون شفاف و اجرای بدون مغلطه آن است! یعنی شما وزیر 27 ساله هم بذار ولی اگر اشتباه کرد برکنارش کن چرا که وزارت یا مدیریت مردم جای آزمون و خطا نیست.

ضمنا اطلاعات شما در مورد آقای کورتس صحیح نیست.
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
همه اینایی که گفتی ناشی از ضعف مدیریته!!!
این موضوع واقعا به یک معزل بزرگ تبدیل شده . در ایران هر کس به یک مسند و مقامی میرسه هیچ وقت پایین نمیاد هر روز رتبه اش بالاتر میره . جرج بوش رو که به خاطر خونخوار بودنش آدم حساب نمیکنیم بعد از هشت سال ریاست جمهوری کنار رفت و مشغول کار کشاورزی است ولی متاسفانه ایران چطور؟ و همینا باعث میشه با وجود فرهنگ بزرگ و نابغه های جوان ایرانی همچنان جز کشورهای در حال توسعه باشیم و شاید 200 سال دیگر هم جز کشورهای پیشرفته نباشیم. امیدوارم یک روزی مسولین قدیمی به خاطر کمک به ایران خودشون جوان ها رو در اداره مملکت وتصمیم گیری های مملکت مشارکت بدهند . ان شالله
لابد احساس تکلیف نمی کنند که خیلی راحت کار به دیگران می دهند زگهواره تا گور رییس باش
و اما جوان گرایی
یادش بخیر همین اقای باقری که معاون نمی دونم چی چی امنیت ملی بود وقتی که سنی نداشت به سبب نسبت با یکی از حاج آقاهای معروف نظام شده بود مدیرکل نمی دونم اروپای وزارت خارجه یعنی بالاتر از سفیر در حالی که شاید تازه از دانشگاه فارغ شده بود بعدشم که با یه موتاسیون ببخشید جهش کهکشانی شد معوان نمی دونم چی چی امنیت ملی کشور و دیدیم که تو دوره ی حاج محمود یارانه ساز خانمان برانداز چه گلی به سر مملکت زد البته نه اون به تنهایی بلکه جوانان سفارشی
اصلا ولش کن به من چه
تابی جون اگه دلت خواست درجش کن اگه هم نه که بی خیال
راستی من از یارانه انصراف دادم ها
خیلی سال کشورهای پیش رفته ازنظرصنعتی اقتصادی ازتصمیم گیری فردی برای رسیدن به اهدافشان استفاده نمی کنند.
یعنی ظریف میخوادبا هم سن نووش گفتگو کنه
البته در دولت قبل یک مورد استفاده از جوانان در پست های کلیدی انجام شد. ایشون که الان نماینده مجلس هستن در زمان خود یکی از زیانبارترین و بدترین دوران یک شرکت صنعتی و یک سازمان اجنماعی رو رقم زدند. الان هم بصورت یکطرفه و منفعت طلبانه در حال کوبیدن دولت هستن آقای م ب
حالا یه کشور اروپایی یه وزیر جوان داره. که البته درست یا نادرست بودنش جای بررسی داره. تابناک خواهشا اینقدر ظاهربین نباش. هر کاری که یه کشور اروپایی انجام میده دلیل نمی شه ما هم باید اون رو انجام بدیم
مگر اخمدي نژاد اين كار رو نكرد و اونقدر بش حمله كردن؟ لنكراني وزير بهداشتش 35 سال داشت و انصافا چه عملكرد خوبي هم داشت وزير اقتصاد شمس الدين حسيني هم آنچنان سني نداشت در مقايسه با سن ديگر وزرا و ...
هر چه انسان پیرتر باشد سلولهای مغزش از بین میرود و پویاییش را از دست میدهد .میانگین سنی 57 سال برای کابینه دولت ننگ آور است
این جوان اگر در ایران بود الان جیره خوار پدر مستمری بگیرش بود و تازه باید میرفت سربازی بعدش هم چند سال باید دنبال کار میگشت تا ببینه میتونه جایی برای تی کشیدن پیدا کنه یا نه! البته در صورتی که مثلا بر خلاف اقای بذرپاش پارتی نداشتاااا
زیا جوگیر نشوید لطفا جوان 27 ساله هر چه باشد جوان ات وکم تجربه و حال در کشوری مثل بلژیک که زیا مشکلات ندارد مساله ساز نخواهد بود ولی خواهید دید که فول خواهد کرد ولی در کشوری مثل کشور ما به نظرتان یک جوان 27 ساله میتواند از حقوق کشور در مجامع بین المللی دفاع کند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
نه نميتونه مي دوني چرا چون اگر زرنگ باشه تو فكر ازدواجه و در غير اينصورت داره ميره اجباري!
جوان داریم تا جوان ! جوانانی داشتیم که شرکت سایپا را تا آستانه انهدام پیش بردند و چقدر آدم را از کار بیکار کردند و اکنون در جایگاههای مهمتر و والاتر در حال نگاه کردن به افقهای دوردستند
مسولين مامسن شده اند وكارايي ندارد اگر آدم هاي منطقي باشند همه بايد بازنشسته بشود وبخاطر عدم كارايي وتحصيلات مفيد كشور ما از هر نظر عقب مانده شده است قبل از انقلاب كارايي افراد مطرح بود ولي حالا مسوليت ها مثل توپ فوتبالاست
یه چی بگم؟
.
.
.
.
نمی گم.
انصافااز گذاشتن یک فرد 29 ساله دردوره محمود در سایپا ملت چه خیری دیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
نه هر جوني !
اين پيرمردها خيلي كار بلد هستند!
ناگفته نماند این فرد به هر ترتیب که باشه تجربه و درایت افرادی مثل ظریف لاورف و جان کری را نداره
دولت با طرح استفاده از افراد بازنشسته و جلوگیری از بازنشسگی پیش از موعد در واقع از ورود جوانان در چرخه اجرایی جلوگیری میکند البته این تفکر زاییده ذهن همین مدیران پیر و سنگین داره که بایستی چاره اندیشی کرد
زیا جوگیر نشوید لطفا جوان 27 ساله هر چه باشد جوان ات وکم تجربه و حال در کشوری مثل بلژیک که زیا مشکلات ندارد مساله ساز نخواهد بود ولی خواهید دید که فول خواهد کرد ولی در کشوری مثل کشور ما به نظرتان یک جوان 27 ساله میتواند از حقوق کشور در مجامع بین المللی دفاع کند؟!!
بگذارید یک مثال بزنم،من دانشجوی اقتصاد ورودی 85 بهشتی بودم ،وقتی با دانشجوهای سال بالایی صحبت میکردم میگفتن که حیف شدکه مثلا با استاد هاشمی که بازنشسته شدن دیگه کلاس ندارید و از نظر سال بالایی ها ما ها تو دوره 4 سالی که پیش رو داشتیم از محضر اساتید بزرگی محروم شدیم که هر کدوم اونها تحصیل کردگان بهترین دانشگاه های اقتصادی دنیا بودن،وقتی خودم داشتم فارق التحصیل میشدم دلم برای دانشجوهای بعد از خودم میسوخت که بخاطر اینکه یک دسته دیگر از اساتید بزرگ که تو دوره ما بودند هم بازنشسته شدن و فقط استادهایی که تازه ارشدشون رو از همین دانشگاه گرفته بودن نه دانشگاه های معتبر دنیا،براشون تدریس میکردند. حالا قضیه این دولت شده،انقدر تو این دوره ی 8 ساله گذشته آدم های نالایقی اومدن سر کار که نه تنها وضع مملکت بهتر نشد که بدتر هم شد،و اکثر وزرای اون دوره مثل آقای حسینی وزیر اقتصاد ،استاد دانشگاه هایی مثل علامه هم بودند ،بنظرتون با این اساتید دانشجوها چی میخوان از آب در بیان؟ حداقل افراد مجرب این دوره هم از نظر تحصیلی سطحشون بالاست و هم از نظر تجربی ،چرا باید باهاشون مخالفت بشه؟ و چرا اساسا باید چنین متن بی محتوایی که فقط به سن وزرا توجه کرده وقعی نهاد؟
آقايوني كه اينهمه اصرار به جوون گرايي دارند يك سري به ژاپن بزنند ببينند با وجود اينكه پيشرفته ترين كشور صنعتي جهان است حرف اول را در آن كشور تجربه كاري مي زنه نه اينكه كار رو به دست يك عده جوان بي تجربه بذهند تا مملكت رو بر باد بده مثل كاري كه در سالهاي گذشته انجام شد در اتريش هم بايد سن بقيه اعضاي كابينه را هم
مطالعه كنيد ببينيد يك استثنا نمي تونه الگو قرار بگيره
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
درسته اینکه ژاپن خیلی نظم داره تو کارش
ولی از هر کارشناس سیاسی بپرسی می گه ژاپن تو سیاست نظم نداره
باید هم یه جوون تر و فرز میفرستادن تا اگه سفارتخونشون مورد حمله افراد خودجوش قرار گرفت، این آقای دیپلمات بتونه پا به پای خودجوش ها مثل گربه از در و دیوار بره بالا تا بتونه از دیوار پشتی فرار کنه
پا لب گور ها بهترند دل شان به مال دنیا نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
آدمي پير شود حرص جوان مي گردد
خواب در وقت سحرگاه گران مي گردد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دود از كنده بلند ميشه
کجاي کار هستيد تازه جديدا طرف را بازنشسته ميکنند و دوباره براي کار دعوتش ميکنند و قرارداد ميليوني هم با او ميبندند!
مشکل تفکر و تحلیل شما این است که تصور می‌کنید اداره امور اجتماعی بر پایه افراد و توانایی‌های فردی میباشد حال آنکه مدیریت اجتماع نیازمند طرح ، سیستم و ساختار تعریف شده است و مدیران مجریان درون سیستم هستند.آنچه در اتریش و کشور‌های مشابه میبینیم این است .

مثال دوران انقلاب و جنگ هم قیاس مع‌ الفارق است شرایط انقلابی‌ با شرایط سیستماتیک متفاوت است.

ما در کشورمان سیستم مدیریت نداریم لذا به نظر و توانایی شخصی‌ افراد تکیه می‌کنیم.

نگاهی‌ اجمالی‌ به سرخط اخبار امروزتان گویای این واقعیت است .
با سلام
تقریبا همه نظرات رو خوندم یک حالت انتقادی داشتند که نشان دهنده عقده عدم اعتماد حاکمیت و فاصله مردم و حاکمیت هست.این خیلی خطرناکه.واقعی باشه یا تصوری خطرناکه.جوانان مملکت وقتی احساس می کنند برای حکومت نامحرم اند خیلی سرخوردگی اجتماعی و سیاسی تولید می کنه.همه اتفاقات خاورمیانه عربی ریشه اش در همین عدم اعتماد اجتماعی و سیاسی و فاصله ای است که در بین این دو وجود داشت و یا چنین القا شد که وجود دارد.من خودم جوانم و الان در یکی از سازمان ها با مدرک فوق لیسانس زیر دست یک دیپلم کار می کنم.زجر می کشم و تحقیر می شم اما چون روابط بین الملل خوندم می دونم که در این شرایط منطقه ای و جهانی بدترین چیز برای ایران بحران های سیاسی و اجتماعی است.هست و نیست مان را به طوبره می کشند.گرگ ها حریصانه در کمین اند و دیگر حوصله تحمل هم ندارند.مواظب باشیم.ایران باید بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
زیبا و درد دلی غمگین بود
تصورم از صاحب این متن بیشتر از یک فوق لیسانس است. تبریک
این دقیقا مشکل بزرگ این مملکته ک هنوز با تفکرات 40 سال پیش میخوان مملکت داری کنن .شما رو به خدا میدون بدین .
هدايت امور راهبردي بايد در دست خردمندان و مجربان باشد و كارهاي اجرايي در دست جوانان .
فرمايشات خميني كبير رو با دقت بياد بياوريم:
١. رهبر من آن نوجوان ١٣ ساله اي است كه ....
٢. سربازان و انقلابيون من الان در گهواره هستند و .....(موقع دستگيري امام در سال ٤٢)
٣. كاش من هم يك بسيجي بودم.......
...بگذريم افسوس كه فرمايشات رهبر انقلاب را اشتباه برداشت نموديم و به مرور رانتها باعث گرديد كه امثال بابك زنجاني با ٢٥ سال سن بتواند با نفوذ بي حساب و كتاب چرخه اقتصاد را دچار مشكل نمايد...يا شهرام جزايري با ٣٠ سال سن..
جانم، چرا تا یک واگذاری تصدی مدیریتی به یک جوان دیده شد، آنا به عنوان تلنگر از آن استفاده کردید ولی در کل مدیریت جهانی که سابقه و تجربه و کارآیی ملاک است، به تلنگر اصلی تبدیل نمی شود. در هیئت های سیاسی جهان بنگرید و متوسط سنی گروه های دیپلکماتیک را ملاک تلنگر نگری خود قرار دهید. البته همیشه استثناعاتی هم وجود دارند که نمی توانند کلیات واقعی را در جهان زیاد متاثر کنند.
آخه بدبختی اینه که آقازاده های ما که شما دلتان میخواد وزیر بشوند استعداد چندانی هم ندارند.(جوونهای عادی از حد دربان ادرات بالاتر نمیآیند)
بله به هر فد ده ها حتی صده پست مختلف
می دهند آخه یک نفر در یک روز چند کار می تونه انجام بده البته احتمال دیگه اینکه اکثر پست ها الکی و فقط برای پر کردن جیب یکسری از بیت المال است
در كشور ما راهي براي ورود جوانها به عرصه سياست نيست. همه سياستمداران ما همون جوانهاي سال 57 هستند كه حالا خودشون رو دو دسته كردند و توي سر و كله هم مي زنند و مردم به عنوان رعيت انقلابيون بايد فقط شاهد هنرنمايي هاشون باشن و هر دفعه يه سريشون بيان سركار. متولدين دهه سي دو نسل قبل و چهار نسل بعد از خودشون رو نابود كردند و تا بيست سال آينده هم به اين روند ادامه ميدهند و فقط مرگ مي تونه آنها رو از گردونه مديريتي مملكت خارج كنه
روند پیر شدن مدیران نشاندهنده این است که جوانها هنوز قابل اعتماد نیستند. خدا را شکر که طبیعت و حضرت عزراییل کار خودش رو میکنه
پاسخ ها
امیررضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
رضا جون به کار حضرت عزرائیل هم شک دارم بعضی موقع ها بعضیها جوابش میکنن:))
به عنوان مثال تو سازمان فضایی یا کسانی مدیرن و همه کاره که سالهاست باید بازنشسته میشدن و یا آقا زاده ها با بیش از دو حکم مدیریتی!!!!!!
آخه کجا رو داری با ایران مقایسه می کنی
اینجا وزیر دوره وزارتش تموم میشه میشه رییس فلان ادره. ریاستش تو اون اداره تموم میشه میشه سفیر. دوره سفارتش تموم میشه میشه نماینده مجلس . نمایندگی مجلسش تموم میشه میشه معاون رییس جمهور. و این دور باطل ادامه دارد
به دگران چکار داری تو برو خود را باش!
عزیزم جوون داریم تا جوون همین کم سنای بیتجربه ای مثل شماها بعد انقلاب سکان قدرت و بدست گرفتن که وضع مملکت این شده
وقتی افرادی با 2800 سال سن در راس نهادهای مهم هستند معلوم است نوبت به جوانان نمی رسد.
به خاطر این که همون آدم هایی که تو انقلاب جوون بودن نمی خوان بازنشسته بشن . دو دستی چسبیدن به انقلاب و حفظ ارزش های انقلاب . یه خرده برن کنار ببینن جوون ها میان یا نه .
مشکلات ما خیلی عمیق تر این هاست
ما بعد از 36 سال از انقلاب هنوز :
قانون مطبوعات نداریم
قانون جرم سیاسی نداریم
تعریف قانونی از امنیت ملی نداریم
تعریف بازنشستگی را نمی دانیم
یک حزب به معنی حزب نداریم
اونوقت خودمون رو با اتریش مقایسه می کنیم ؟!!!
به این خاطر همزمان با بیشر شدن سن انقلاب سن مدیران ما بالاتر رفته چون ایشان فکر میکنند که صاحب انقلاب هستند پس باید تا اخر سکاندار انقلاب باشند و مسئول باقی بمانند.... بالاخره حق آب و گل حساب میکنند!!!!!!
اقا يا خانم جوان بسيار تحليل زيبايي بود ايكاش تحليل شما را همه دقيق بخوانند، متاسفانه مشكل اساسي ما اين است كه هم از روي احساس قضاوت ميكنيم وهم ازروي احساس عمل ونتيجه اش ميشود اينكه بعد از ٢٥٠٠ سال وداشتن الكوهاي مديريتي همجون كوروش و... اينجا هستيم وتازه شديم يك كشور درحال توسعه ونخبكانمان وبسياري از مديران توانمندمان نيز درمسندهاي مهم در خارج از كشور!!!
بهتر نبود می گفتین به افراد با لیقت فرصت داده بشه بیان تو راس امور؟؟؟ جوان یا پیر بودن مهم نیست که
انشااله فكري بشود.بعد از 35 سال انقلاب وبا اين همه زحمات آيا واقعا كشور نتوانسته است؟ چند هزار وزيردر رشته هاي مختلف طربيت كندتا ناچار نباشد از وزيران پر سن و سال وكم حافظه و بعضا متمايل وعلاقمند به غرب استفاده كند.بعضي از وزرا و مسْولين هين سخنراني يا مساحبه دچار فراموشي مي شوند.؟؟آقاي رييس جمهور جوانان را مسئوليت بدهيد آنها ميتوانند.مگر در جنگ با همه ابرقدرتها عمل نكردند؟و پيروز نشدند؟
مشکل کشور ما نداشتن متخصص نیست
اتفاقا ما تو همه زمینه ها آدم جوان و متخصص هم داریم.
مشکل کشور ما چسبیده ها و آقازاده ها هستند.
این دولت پیر است توانایی اداره کشور را ندارد
تلنگر؟
کار از این حرفا گذشته، کاری کردین که در و دیوار هم دارن می زنن تو سر ما جوونا. فکر کردی با تلنگر درست می شه؟
مسئولین در کشور ما مثل کبوترای حرم هستن کیشتشون می کنی بلند میشن یه دور میزنن میشینن فقط جاهاشون عوض میشه !!
کابینه پیرمردها
باسلام؛
متاسفانه در دولت جناب آقای روحانی و بخصوص در وزارت امور خارجه روند استفاده از نیروهای جوان کاملا معکوس شد. وزارت خارجه در این دوره حتی بسیاری از بازنشستگان را مجددا به کار دعوت نموده و پستهای کلیدی را در اختیار آنها گذاشت.
فکر کنم دولیت بعدی تو بهشت زهرا تشکیل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
شاید هم تو جهنم
شاید هم یه روزی یه آقازاده جوانی بشود وزیر !
آقاي مهرداد بذرپاش هم همسن ايشان بود در گروه سايپا مديرعامل شد كه البته بركات زيادي برايش داشت.
مهم شایسته سالاری است نه سن و سال که متأسفانه کمتر در کشور ما بهش توجه میشه
۱. راستی شما که اینقدر خبر رو انتقال میدید بد نیست بگید ایشون چجوری به شهرت رسیده و اصولا چقدر دانش و سواد برای این امر داره؟
۲. این حرفتون هم کاملا بی‌معنی، این اقا تو رسانه خود اتریش مایه تمسخر و نماد کم عقلی دولت حاکم القا میشه، وقتی اشتاین‌مایر وزیر خارجه المان کنار ایشون حضور پیدا کردن وزیر خارجه المان خنده‌اش گرفته بود. ایشون اونقدر جدی گرفته نمیشه. خودش هم تو بحثی که داشت و با تلوزیون اتریش مصاحبه کرد رسما گفت داشتن وزیر خارجه ۲۷ ساله برای هر شرایطی عاقلانه نیست، ولی چون اتریش نه قد و قواره قدرتها مطرح جهانی و نه در سطح بین‌الملل انچنان حضور داره این امر چندان مشکل ساز نیست.
۳. لطفا قبل اینکه یک عدد رو بگیرید و یک مقاله ازش بنویسید کمی مطالعه کنید. واقعا ژورنالیسم تنها نوشتن یه مقاله نیست، نیاز به مطالعه هم داره.
۴. در نهایت لطفا مثالهای بین‌المللی نگاه کنید تا بفهمید مدیریت کار هر فارغ التحصیل مدیریت نیست، نبوغ و تجربه میخواهد. مثال ساده‌اش بد نیست یاد گوگل بیافتید که بیش از ۱۰ سال مدیریش یک مرد کارکشته بود تا صاحبان اصلی‌اش
۵. یک مدتی تعهد ملاک بود، حالا جوان بودن! چرا میانه فکر کردن در ذهن دوستان جا نمیافته، تبحر و تخصص است که یک مدیر رو مدیر میکنه و اصلا سن اهمیتی نداره ولی چون تجربه است که مهارت رو ایجاد میکنه، اصولا پاره کردن پیراهن، پیش درامد مدیریت ملی است. وزرای مشهور و موفق و مدیران شرکتهای غول جهان هیچ جا جوان ۲۰ ساله نیستند و اگر هم هستند میبینیم که اصولا اون کارهایی میکنند که مایه خنده‌است. اقای سوکربرگ نیازه تا فیسبوک اون سرمایه عظیم رو برای واتس‌اپ هزینه کنه و بعد هم همه در موردش میخندند.
۶. در نهایت دروغ چرا ما میدونیم شما هم میدونید مشکل شما سیاسی! البته ۸ سال دوستان شما بر مسند قدرت بودند و وضع طوری شده که میدونیم دولت روحانی که چه عرض کنیم دو دولت بعد روحانی هم زمانی رو نخواهد دید که کشور به قبل از سال ۸۴ باز گرده. یادتون هستند چقدر در اون سالها نقل میزدید در بازتاب. شما ژورنالیسم رو با نق زدن عوضی گرفتید.
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
بزن likeو
بردیا
| Germany |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
پارسای گرامی، همانطور که غیر مستقیم گفتید اینها ژورنالیسم نیستند. هدف آنها جهت مشخص دادن به گفتمانها در داخل است تا یه وقت اوضاع از کنترل خارج نشه!
این ژورنالیستهای با اطلاع را باید فرستاد شماره موبایل صادق هدایت را بیابند تا مصاحبه ای با ایشان انجام دهند!
بنام خدا- نویسنده مقاله ظاهرا در حد خوانندگان هم به عامل لیاقت و شایستگی توجه نداشته و گرنه در اوایل انقلاب و دولت نهم و دهم هم جوانگرایی در حد ایده ال خودش وجود داشت. نتیجه را دیده ایم.... حالا هم نگران نباشید اگر دور دست افراد صاحب مدرک باشد الا ماشااله از این قبیل افراد داریم، اگر صاحب تجربه باشد که عده ای در ده سال اخیر همه مراتب شغلی را یکباره گذرانده اند و ا زهر نظر شایسته انتسابات مدارج بالا هستند.... شایسته سالاری را در حرف در حد اعلی رعایت می کنیم و در عمل بی اعتمادی و طایفه گرایی را ملاک عمل داریم... با این وضع انشااله راه فرجی گشوده شود تا کشور به سامان برسد
همین یک نفر رابهانه قراردادید برای این همه قلم فرسایی؟جوانان تندرو وندانم کار دیروز ایران را به سراشیبی سقوط کشاندند.البته جای آنان جای دیگریست که اگربجااستفاده شوند بی نظیرند
پاسخ ها
MOMENIN
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
خدای نکرده قلابی نباشه فردابفهمن که اصلا این آقا وزیرنبوده وکل ماجرای سفرودیدوبازدیدکلاهبرداری بوده ماکه چشممون ترسیده به نزدیکانمان اعتمادی نیست چه برسه به خارجیاهمین آقابابک مگه چندسالشه؟ کم نخبس؟
این آقاپسرگل شکل وشمایل ایرانی داشت بنظرمیرسه ازهم وطنان مقیم یامهاجرباشن که حقیقتا ایرانیا کل دنیاروگرفتن ولی توی خودایران خبری ازاین عزیزان نیست اصلاح ازهرگوشه دنیاباشه پسندیده ومناسبه
تجربه کشورهایی که در قرن بیستم انقلاب کردند بخوبی نشان می دهد که همواره نسل این انقلاب ها و دو نسل پس از آن همواره بر کرسی مسولیت ها تکیه زدند و این آسیب عمر این انقلابها را به طول عمر این دو سه نسل محدود و کوتاه نمود و با توجه به گسستی که با نسل های بعد به جود آمد این تحولات اجتماعی به استحاله کشیدند. تا به این سرنوشت مبتلا نشدیم مسئولین باید فکری بکنند و این گسست را جبران کنند
اوایل انقلاب بخاطر قحط الرجال جوانان در پستهای حساس مشغول شدند و چه تجربه خوبی بود که با اندکی سعی و خطا مدیرانی لایق تحوی شد اما این رسم به محاق سپرده شد و پارتی بازی جای شایسته سالاری را گرفت و حتی اگر جوانی بر مسندی باشد یا خط و ربط خاص دارد یا وصل به جای خاص است.
کجا میتوانید جوان تحصیلکرده و لایقی را بی خط و ربط در مسندی حساس ببینید؟
من شایسته نیستم ولی با کارشناسی ارشد ..... و 35 سال سن کارمند دیپلمه ای هستم که سررشته ای از کار ندارد ولی نام فامیلش الف ب ج د ه و ی ... است!!!!
اگر اتریشی ها به جوان ۲۷ ساله وزیر می نازند ما هم مسؤلین عالی مرتبه ای داریم که با «احساس تکلیف» در سنین بالای ۸۰ سال کماکان انجام وظیفه کرده و جور جوانها را می کشند .
این آقاپسرگل شکل وشمایل ایرانی داشت بنظرمیرسه ازهم وطنان مقیم یامهاجرباشن که حقیقتا ایرانیا کل دنیاروگرفتن ولی توی خودایران خبری ازاین عزیزان نیست اصلاح ازهرگوشه دنیاباشه پسندیده ومناسبه
در کشور ما یا باید بمیرن یا باید پسرشون بقول امروزی ها آقازاده شان سر کار بیاید خدا را شکر که آقا زاده ها با همه امکانات و رانت ها و... استعداد دربون شدن هم ندارند.
بهتر یکسری به وزارت امور سالمندان(خارجه) بزنید ببینید که چطوری چسبیند و ول نمی کنند برن الان دیگه چیزی نمونده ورودی های دهه 70 با ورودی های دهه 60 باهم بازنشسته بشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
ندتا کامنت میذاری؟ حرصت از توافق ژنو درومده حسابی؟
وزیر و وکیل مجلس را بی خیال این پدر بزرگهای محترم در تمام اداره جات و سازمانها همه کاره هستند در همین ایرانخودرو که بنده در آن کار میکنم شاهدم که هرچی بازنشسته وزارت دفاع و بازرسی و قوه قضائیه و غیره در آنجا با حقوقهای نجومی نشستند وفقط در صدصد استخدام پسر ویا دختر ویا عروس و داماد و... در بعضی موارد نوه های عزیز هستند بعدا" بگوئید چرا تولید دولتی در ایران توجیه ندارد وهزینه سربارش زیاد است باید قانون عدم استفاده از بازنشستگان در هر سمت وجایگاهی اجرائی شود البته کسی منکر استفاده از تجربیات ارزشمند ایشان در صحنه اطاق فکر نمیباشد کار رابه جوانان بسپارید و به آنها اطمینان کنید که خلاقیت ونوآوری از آن جوانان است
بهتر ما خودمان باشیم و آنها خودشان. در پس سیاست جوانگرایی خساراتی به کشور وارد شد و بزرگانی حذف شدند که خسارتش بی شمار است. آنقدر مردان با تجربه با این سیاست از دست رفتند که حسابش از دست رفت بهتر است این مریض بدحال را پزشک با تجربه یی درمان کند و جوان ها نگاه کنند و بیاموزند.
آقايان ذوق زده نشيد وزير خارجه اتريش يك استثناست . درسته كه جوانها فعال و خلاق هستند اما سمتهايي مثل وزارت و مديريت علاوه بر تحصيلات و تخصص نياز به تجربه هم داره . هيچ كشور مهمي بجز اتريش (البته اگر اتريش رو جزو كشورهاي مهم جهان به حساب بياريم) وزير خارجه جوان ندارند. وزراي آمريكا ، انگليس ، آلمان ، روسيه ، چين ، ژاپن ، فرانسه ، ايتاليا همگي با تجربه و بالاي 40 سال سن دارند اما 70 و 80 و 90 ساله هم نيستند.
جوانگرایی در صورتی کارا خواهد بود که ملاک فقط شایستگی باشه نه ظواهر شخصی و وابستگی های گروهی.تا وقتی که تو این کشور به این ملاکها بیش از لیاقت و علم اهمیت داده میشه همون جوانگرایی انجام نشه بهتره.
نه تو روخدا، بزارید مجربین کارها را به عهده بگیرن. جوان باید با تجربه شه بعد مدیریت کنه. حالا اتریشی ها هم مثل دولت قبل ما یه غلطی کردن، این شده الگوی شما؟
مهم اینکه تعهد دارن نه احساس خود برتر بینی و در مقابل مردم پاسخگو هستند مثل نخست وزیر کره جنوبی که صد بارکالله به آن
یادمه تو مناظره های سال 84 آقای نوبخت چقدر از شیخوخیت و تجربه ی شیوخ دفاع می کرد.
احمدی نژاد اگرچه اشتباهاتی داشت ولی یکی از کارهای مثبتش وارد کردن یک سری جوان به کارهای اجرایی بود که البته در این دولت دوباره کار به شیوخ و شیخوخیت کشید و نتایجش را هم داریم می بینیم. که یکیش اون طرح فاجعه بار و دهه شصتیِ سبد کالا بود.
تابناک منتشر کن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
آره مثل بذرپاش که از دانشگاه نیومده شد رییس سایپا و شروع کرد به خرابکاری؟ اونم نه بخاطر لیاقتش، به خاطر وابستگیش
لطفا بريد كنار وزير با آمبلانس و تخت بيمارستان داره مياد !!!
ولی امروز یک مرد جوان ۲۷ ساله در خوش‌بینانه‌ترین حالت توانسته است، مدرک کار‌شناسی و دوره ضرورت سربازی را گذرانده باشد و تازه به دنبال یافتن شغل است.
از ما گفتن....حالا ببینین چه گندی بالا بیاره این اقای وزیر...
مشرق جان واقعا حرف حق و بجائی گفتی انشاء الله مسئولین به جوانان اعتماد نمایند ولی من بعید می دانم زیرا متأسفانه پیرها مدیریت کشور را به عهده دارند و نه تنها به جوان ها اعتماد نمی کنند بلکه واقعیت آن است که در پیری تازه اتش قدرت آنها را می گیرد و نه تنها جوانها را به قدرت راه نمی دهند بلکه آنها را تخریب می کنند مبادا جای آنها را بگیرند بنده خودم بعینه شاهد این قضیه بوده و هستم بنده دارای مدرک دکترا و کارمند عادی هستم و رئیسم لیسانس است . اینها را پخش کنید بلکه مسئولین به فکر باشند
جالب اینجاست که این افراد همگی احساس تکلیف میکنند که در سنین هفتاد و پنج سالگی باز هم به پست وزارت چسبیده اند .
این آقای جوان رو به مأموریت های آسون میفرستند، مثل ایران که همه ی حرف ها و مواضع تکراری و از قبل معلوم اند و جوابها رو به ایشون داده اند که فقط روخونی کنند.
تابناک بدجور داری شیطنت میکنی مثلا سن بالائیها برن بمیرند که جوانهای شیشه ای و مدرک تقلبی و مدرک ناز نازی بیان راس قدرت ؟!!! مگه بجز تعداد محدودی آقازاده کسی میتواند وزیر و وکیل و مدیر شود؟؟ اتریش کجاش با ایران یکی است که شما مجذوب این جوان وزیر شدی؟؟ مگر دولت قبل چندتا جوان نذاشت مدیران خودروسازی شدند جز اختلاس چه کردند؟؟؟؟
مطلب جالبی بود و تاسف بار برای نهاد ها و ادارات دولتی که نه تنها استخدام نمی کنند بلکه نیرو های بالای 30 سال خدمت رو هم بازنشسته نمی کنند تا عرصه به روی جوانان باز بشود.
نمونه اش همین وزارت امورخارجه هستش که بیشتر دیپلمات ها و سفراش بالای 30 سال سابقه کار دارند و بازنشسته نمی شوند.
متاسفانه توی سفارت ایران در فنلاند و بیشتر کشور ها این مسئله عیان می باشد.
امیدوارم مسئولین وزارت امورخارجه هم این نیرو های قدیمی رو بازنشسته کنند.
بیشتر سفرا بالای 4 تا 5 سال در محل خدمت خودشان هستند. آن دوستانی که به حرف بنده٬ شک دارند٬ فقط کافیه یه سری به فنلاند و دیگر کشورهای اروپائی بزنند٬ تا به چشم خود ببینند٬ عمق فاجعه رو.
تعداد زیادی از فرزندان سفرا و دیپلمات های ایران در خارج از کشور به بهانه تحصیل اقامت می گیرند و دیگر به کشور باز نمی گردند. حتی فرزندانشان را به دیگر کشورها٬ روانه می کنند. نمونه اش در این کشور موجود می باشد٬ متاسفانه.
لذا٬ پس از بازنشستگی پدرشان٬ از وزارت امورخارجه٬ ایشان هم به آغوش گرم خانواده در اروپا٬ پس از سالها پس انداز کردن یورو٬ بر می گردند.
من واقعی نمی دونم بعضی از این دیپلمات ها و سفرا٬ واقعا چگونه گزینش می شوند.
چرا هیچ تدابیری اتخاذ نمی شود.
مثلا برای فرزندان و خود شخص دیپلمات٬ داشتن تابعیت دوگانه ممنوع باشد و قابل پیگرد قانونی.
دوستان قبول کنیم٬ کشور ما در حوزه سیاست خارجی که در وزارت امور خارجه متمرکز شده٬ بسیار ضعیف عمل کرده.
جای افرادی مثل٬ احمد متوسلیان همیشه خالی است.
بیت المال شوخی نیست. آقایی که میروی ماموریت٬ بجای اینکه به فکر کارت باشی و شغلت رو به نحو احسن انجام دهی٬ اگر استفاده شخصی کردی از پست و جایگاهت٬ شک نکن که حق بیت المال رو خوردی و روزی باید جواب بدهی اول به خدا دوم به مردم.
اشکال از سن بالا یا پایین نیست . سن بالاها که تجربه شون زیاده تو کشور داری موندن جوونای زمان انقلاب هم که دیدیم چه به سر کشور آوردن. یادمه یه روزی برای کنترل قیمت برنج ، خروج برنج از شمال به دیگر استانها رو ممنوع کردن و برنج کیلویی 14 تومن به کیلویی 90 تومن رسید.
ما در ایران رجال سیاسی داریم وهمین امر باعث می شود تا افراد غیر خودی نتوانند وارد صحنه شوند.رجال سیاسی در ایران یعنی دست به دست چرخیدن پست های مهم کشور در دست چند احمق دروغگوی دزد که هر از گاهی جایشان را باهم عوض کرده ویک ویرانه را با چندین هزار میلیارد بدهی به هم تحویل می دهند وبعد با تمام پر رویی خودشان را سرمایه های انقلاب نیزمی دانند.
اي بابا بميرم براي دلهاي پر دردتون! حساس نشو حساس نشو! يه كم فكر كنيد اگه اين بچه وزيره اين كامنتهاي شما رو بخونه چقدر ميخنده! بنظرم رييس جمهور اطريش اونو به مقام نخست وزيري ارتقا بده !
قاه قاه قاه قاه
بابا این 27 ساله از وزیر 67 ساله بهتر میفهمه که منافع کشورشو مفت نفروشه یه لیوان آبم روش
پارتیش کلفت بوده تو 27 سالگی وزیر شده
دی
آقای هاشمی 100 ساله هم بشه باز حلال مشکلاته!!! نه مثل قبلیها؟ که ایران رو ویران تحویل دولت یازدهم دادن!!
اقا جو گیر نشید حزب باد که میگن شمایید!
از قدیم گفتن جوون جاهل پیر دانا و خردمند
تا چشتون به یه جوون خورد خودتونو باختید
من خودم ۲۷ سالمه هیچ ادعایی هم ندارم
و میدونم که خیلی نمیدونم
آخه کسی جبهه نرفته وزحمت نکشیده چطور ممکن است پست وزارت بگیره احتمالا بعد از این وزرا نوه ونتیجه آنان وزیر خواهند شد نخبه هم که باشی از ایران میری
خیلی ناراحت نباشید. کسی مثل بنده پیدا می شود که با وجود اینکه سنم حدود 46 سال است برای قسمتی که زیر نظرم هست غیر از جوان های تازه کار قبول نمی کنم و به حرف کسانی که می گویند اینها بی تجربه اند هم توجه نمی کنم و تا بحال هم موفق بوده ام چون این افراد جوان هستند و پر انرژی . و کارهای نو و جدیدی را ارائه می دهند که از افرادی مانند خودم ساخته نیست.
تابی جون یه بررسی کن ببینیم ایشون حزبی بالا ا ومده یا مث مملکت ما آقازاده ای چیزی بوده؟
قدرت طلبى و انحصار گرايي از دلائل
أصلى هستن.
یاد دوران دفاع مقدس بخیر.یاد باد آن روزگاران مگر فرمانده هایمان از جمله حاج محسن خودمون که فرمانه سپاه ایران بوده مگر 26 سال نداشت. ای مسئولان بهوش باشید فکر نکنید جوانان این دوره زمونه فقط میتونن نخبه ریاضی یا فیزیک یا شیمی یا.....باشن وبعد از نخبه گی باید برن آن طرف دنیا تا با یک کار جهادی مملکت جهان سومی غرب را آباد کنند.
جوانان ما برای هدایت ها و راهبری ها در سنین پایین تربیت نشده اند وتجربه نشان داده ان کارایی لازم را در اجرا ندارند .
سلام
ميدونم خسته شديد اين همه نظرو خونديد تو سازمان راهداري يه مشاور آوردن كار يه اداره كل بهش دادن ساعت 5 با واكر مياد 6:30ميره خونه چايي كمرنگم ميخوره آخه ....
اینگونه مقایسه ها ... ایران با اتریش اصلا" درست نیست!
معلومه كه دل كندن از اين همه امتياز برانسل اول ودوم خيلي سخته مجبورن بهونه بتراشن تا خودشون بمونن
اینهایی که زمان جنگ بهنام فذمانده کار می کردند فکر نکنند کار جنگ را آنها کردند.

شجاعت، شهامت، شهادت و خون جوانان وطن بود که کشور را در برابر دشمن نگه داشت و خدا کشور را نگه داشت. وگر نه آنها هیچ مدیریتی نداشتند.
اگر مدیریت قوی بود با این همه توان و نیروی از جان گذسته ما می بایست بسیار زودتر کار دشمن را یکسره می کردیم.
آنها هم با کشته شدن فرزندان وطن به نوایی رسیدند
با 37 سال سن در یک پست مدیریتی در یک شرکت نیمه دولتی به بنده اعتماد نمی کنند و میگن جوان هستی! اون وقت انتظار داریم وزارت بدن به یک جوان 27 ساله؟! تا وقتی دوره دوره فسیل هاست همینه که هست. طرف 90 سالشه بازم می خواد پستشو حفظ کنه!
در اوایل انقلاب به خاطر جنگ و نیاز ابزاری به جوانها، نیاز داشتند. و حتی در آن زمان فکر می کردند آنهای که بالای مثلا 25 سن دارند ممکن است طاغوتی باشند و کمتر استفاده می کردند. و از جوانهای با سن پایین که تجربه ای نداشتند استفاده می گردید. خوشبختانه دیگر به جوانها نیاز نیست واگر هم هست آقا زاده ها و پولدارها زیاد هستند.
نیاز امروز دستگاه دیپلماسی کشور سالمند یا جوان بودن نیست نیاز امروز، اندیشه های نو و راهکارهای نو برای برون رفت از معضلات کنونی است که البته اگر از جوانان نخبه، متعهد و انقلابی استفاده شود این هدف زودتر حاصل خواهد شد.
قابل توجه دوستان مسوول ! این آقای وزیر خارجه و هیات همراهش همسفر ما بودند با پرواز ایران ایر از وین به تهران آمدند و همگی در بخش اکونومی آنهم ایران ایر نشسته بودند ( با هواپیمایی اطریشی به ایران پرواز دارد) حتی در هما کلاس هم نه ! کل مسیر هم در حال شوخی و خنده با یکدیگر بودند و بسیار هم گرم با سایر مسافران ایرانی هواپیما معاشرت می کردند مقایسه کنید با یک نماینده مجلس یا مسوول دیگر که به کمتر از هواپیمای اختصاصی اسکورت قرق کردن کل منطقه راضی نمی شوند و جوری هم رفتار می کنند و حرف می زنند که انگار مردم رعیت و آهنا ارباب هستند ! توجه بفرمایید وزیر امور خارجه یک کشور درجه اول اروپا چگونه رفتار می کند و چه الگویی از خودش به نمایش می گذارد تازه مسمان هم نیست ادعای ساده زیستی هم ندارد !
بله دولت جوان گراي محمود با اختلاس هاي ميلياردي
اصل مطلب اينست: در كشور ايران مهم مديران مجرب است كه بايد دو دستي چسبيدشان و نه مديران مخرب كه از همان ابتداء بايد رهايشان كرد.
.
.
.
اما ما مردم ايران، مثال آدمهاي ساده اي هستيم كه دو دستي تمام اختيارات و منابع كشور را به مديران نالايق مي دهيم، زيرا بدون هيچ بررسي ايي و تحقيقي به آنان اطمينان كرده ايم و مي كنيم و پس از چند سال كه عدم شايستگي اينگونه مديران مشخص و عيان مي شود، ديگر نمي توان اين پست و مقام را از آنها ستاند، چون آنچنان قدرت پيدا مي كنند كه از مردم هم طلبكار مي شودند و هيچ كسي هم نمي تواند جلوي بي لياقتي و خرابكاري هاي او را بگيرد.
آيا بنظر شما با اين توصيفات انتظار داريد كشور پيشرفت هم داشته باشد!!!
دوستان بدونید امسال منو شما که جوانان بعد از انقلاب هستیم برای نسل زمان انقلاب غریبه ایم و اجازه نداریم به انقلابشون نزدیک بشیم و تا زمانی که زنده اند چهار چشمی به این صندلی های قدرت میچسبندو بین خودشون و آقا زاده هاشون تقسیم میکنند.ما غریبه ایم غریبه چون یدونه عکس با امام (ره) علیه نداریم اگر امام زنده بود مطمئن باشید به حال این جوانان زار زار اشک میریخت بخدا تو این مملکت غریبه ایم،نه رابطه ای داریم و نه پارتی که حتی بریم سر کار دیگه سیاست به کنار،در ایران شایسته سالاری غریبه است قط پارتی پارتی پارتی پارتی حال شما بگرد دنبال ریشه این مشکلات مملکت در همین نکته نهفته است(پارتی،شایسته سالاری)
تا در این مملکت با این سطح سواد و جمعیت جوان و هزاران شاخصه عالی محیط زیستی حزبهایی که هیچگونه وابستگی به دولت نداشته باشد تشکیل نشود افراد شاخص و ممتاز شناخته نخواهند شد و نیروهای پیر این عرصه را رها نخواهند کرد
خداییش با این وضع بیکاری آیا این بازنشستگان رو از این منصبها و شغلها بردارند آیا جا برای جوونا باز نمیشه
مجلسی که به این پیر مردها رای داده باید پاسخگو باشد. کدام مجلس کدام نماینده.؟؟؟(الکی میگه)
انصاف نیست فقط به وزارت خانه ها گیر بدین. برخی جاهای دیگر اشخاصی از اول انقلاب رئیس انجا بودند هنوز هم هستند بازنشستگی هم در کارشان نیست
به جووناشون در تمام عرصه ها اعتماد دارن نه فقط در عرصه توپ بازی بماند که اونم از رده سنی 30 سال گذشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها