بازدید 7431

تب زمين پايين نمي‌آيد!

کد خبر: ۳۹۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷ 21 April 2014
گزارش اخبر هيئت کارشناسان بين دولتي- سازمان ملل در امور تغييرات جوي (IPCC) آشکار ساخت که تلاش‌هاي کمرنگ دولت‌هاي جهان براي توقف توليد گازهاي گلخانه‌اي و مقابله با گرمايش جهاني بي‌نتيجه مانده است.

به گزارش ايسنا، با توجه به عقيم ماندن تلاش‌ها در توقف انتشار گازهاي گلخانه‌اي دماي زمين همچنان رو به افزايش است و خطر پيامدهاي فاجعه‌آميز آن براي تمام موجودات زنده و انسان قوت مي‌گيرد. هيئت کارشناسان بين دولتي سازمان ملل امور تغييرات جوي (IPCC) با ارائه اين گزارش هشدار داد که ميزان انتشار گازهاي گلخانه‌اي در سراسر جهان بايد به سرعت تا سال 2050 ميلادي بيش از 70درصد کاهش يافته و سپس تا سال 2100 ميلادي به نزديک صفر برسد تا بتوان روند افزايش دماي جهان را زير 2 درجه سانتيگراد نگه داشت. اين همان دمايي است که دولت‌ها براي رسيدن به آن توافق کردند اما روند حاضر نشان مي‌دهد که ميزان کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي با آنچه که دولت‌ها خود را براي آن آماده کرده بودند، فاصله بسياري دارد.

يونيورسيتي ورلدنيوز نيز در اين گزارش که در حاشيه کنفرانس برلين منتشر شد، هشدار داده شد که بهبود بازدهي انرژي با رشد اقتصادي همسو نبوده و به تعويق انداختن اقدامات پيشگيرانه لازم تا سال 2030 ميلادي، وابستگي به فن‌آوري‌هاي توسعه نيافته براي خارج کردن گازهاي گلخانه‌اي از جو زمين را در پي خواهد داشت. اين گزارش ضمن بررسي حدود 10هزار مقاله تحقيقاتي براي توصيف تغييرات گذشته، حال و آينده انتشار گازهاي گلخانه‌اي، راه‌هاي عملي را براي کاهش انتشار اين گازها پيشنهاد مي‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست