بازدید 4662

تصویب راهکارهای کاهش‌آلودگی‌هوا در هیات‌دولت

کد خبر: ۳۹۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹ 13 April 2014
درجلسه هیات دولت که عصر روزیکشنبه به ریاست رییس جمهور برگزار شد، ضمن تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، پیشنهادهای کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت در جهت کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع سانی ریاست جمهوری، هیات وزیران به موجب این مصوبه راهکارها و برنامه اجرایی مدون شامل فعالیت های موثر در کاهش آلودگی هوا با زمان بندی مشخص و تعیین مجری و ناظر مربوط به تفکیک هر یک از فعالیت های مذکور در هشت محور «سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، مدیریت حمل ونقل و تقاضای سفر، پایش و پیش بینی هوا، آموزش و اطلاع رسانی و زیرساخت های شهری» مورد بحث قرار داد و تصمیم گیری کرد.

براساس این تصمیمات:

- جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای بنزینی و گازوئیلی ساخت داخلی و همچنین موتورسیکلت ها اصلاح شد.

- نصب و بکارگیری فیلتر جذب ذرات دیزل برای کلیه خودروهای دیزلی وارداتی و تولید داخل و منوط شدن شماره گذاری آنها به نصب فیلتر مذکور اجباری شد.

- وزارت نفت ملزم شد تا سوخت با استاندارد یورو 4 و دیزل با گوگرد کمتر از 40 قسمت در میلیون در کلان شهرها متناسب با میزان تولید بنزین و با اولویت شهرهای با آلودگی بیشتر عرضه کند.

- توسعه ناوگان های فرسوده نوسازی و استفاده از واحدهای تولید همزمان برق، برودت و گرمایش به میزان سالیانه 200 مگاوات.

- راه اندازی و تکمیل شبکه ملی پایش آلودگی هوا، صدا و امواج با بهره گیری از سیستم های زمینی و ماهواره ای و الزام به استقرار سیستم پایش بر خط صنایع بزرگ تا پایان سال 1393.

- پخش رایگان مطالب آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست در صدا و سیما

- گسترش زیرساخت های الکترونیکی خدمات رسانی در بخش دولتی و عمومی به منظور کاهش سفرهای درون شهری به میزان دو برابر وضع موجود

- افزایش سرانه فضای سبز در شهرها و حریم آنها به میزان مندرج در طرح های جامع آنها

- وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت ملزم شدند تا زمان بندی دسترسی به اهداف سهم حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری را با همکاری وزارت کشور ارایه کنند.

همچنین در ادامه جلسه، هیأت دولت درباره تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی 93-92 برای درجه یک و دو به ترتیب معادل هیجده هزار و 10 هزار ریال و قیمت فروش برگ سبز چای درجه یک و دو به خریداران برگ سبز چای معادل 33 درصد قیمت خرید تضمینی تصمیم گیری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار