بازدید 6037

جزئیات سوالات ۶۷ نماینده از علوی

آنچه از سوی نقوی به عنوان دلایل احضار وزیر اطلاعات مطرح شده قابل تامل است بویژه یک مورد آن که مربوط به حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای است.
کد خبر: ۳۹۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷ 13 April 2014
وزیر اطلاعات به مجلس فرا خوانده شده است. احضار وزرای دولت یازدهم به مجلس موضوع غریبی نیست چنانکه در این هفته 11 وزیر به بهارستان فراخوانده شدند.

به نوشته آرمان، این حجم از احضار وزرا به پارلمان در دولت قبل چنین سابقه‌ای نداشته که شاید دلیلش رای اکثریت آنها به محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم بوده است و نمایندگان با احضار این تعداد وزرا به نوعی انتخاب خود را زیر سوال می‌بردند. پس، از برخی ایرادات وزرا چشم‌پوشی می‌کردند اما مواضع رئیس‌جمهور فعلی با مواضع تعدادی از نمایندگان همخوانی ندارد بنابراین آنها دلیلی نمی‌بینند که پس از پدید آمدن هر سوالی در ذهنشان وزرا را از پاستور به بهارستان نخوانند اما بعضا دلیل احضار وزرا محدود به سوالاتی نمی‌شود که در اذهان نمایندگان درباره حوزه تخصصی وزرا وجود دارد بلکه بعضا به نظر می‌رسد برخی نمایندگان درصدد کشاندن وزرا به مجلس به هر دلیلی هستند که ظاهرا اهمیت هم ندارد که سوال آنها در حوزه وظیفه وزیر مربوطه می‌گنجد یا خیر.

چرا علوی احضار شد؟

دیروز دلایل احضار وزیر اطلاعات به مجلس اینگونه اعلام شد؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی سوال 67نماینده از وزیر اطلاعات در این کمیسیون گفت: دیدار اشتون با فتنه‌گران، حضور فرد ناشناس همراه علوی در کمیسیون اصل90 و عدم حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای موضوعات اصلی سوالات نمایندگان از وزیر اطلاعات است. سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس نیز از وزیر اطلاعات راجع به اقدامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گروه‌های معاند سوالی را به کمیسیون ارائه داده است. وی افزود: علیرضا زاکانی نماینده تهران نیز از وزیر اطلاعات در مورد علت عدم اجرای موافقتنامه حفظ جان دانشمندان هسته‌ای سوالی را مطرح کرده است. وی یادآور شد: علاوه بر این سوالی نیز از سوی حمید رسایی نماینده تهران از وزیر اطلاعات در مورد علت عدم حضور رسانه‌ها در بازدید اشتون از اصفهان و برخورد بد با یک خبرنگار مطرح شده است.

آنچه علوی مسئولش نیست


آنچه از سوی نقوی به عنوان دلایل احضار وزیر اطلاعات مطرح شده قابل تامل است بویژه یک مورد آن که مربوط به حفاظت از جان دانشمندان هسته‌ای است. 2 دانشمند هسته‌ای کشورمان در پیش از دولت یازدهم ترور شده‌اند و پس از این اتفاقات مجلس عنوان کرد که طرح حفاظت از دانشمندان هسته‌ای را تصویب خواهد کرد که این موضوع تاکنون به واقعیت تبدیل نشده است. مشخص نیست علوی باید به مجلس برود و در مورد چه موضوعی توضیح دهد، آیا برای طرحی که در زمان دولت یازدهم مطرح نشده و مجلس وظیفه تصویب آن را معطوف به اتفاقاتی که برای دانشمندان هسته‌ای در دولت قبل رخ داده است می‌داند باید پاسخگو باشد؟ حضور فرد ناشناس همراه علوی هم موضوعی بود که وزیر اطلاعات پیش از این پاسخش را به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس داده بود و مشخص نیست آقای کوچک‌زاده که بیش از همه پیگیر همراه علوی بود به چه دلیل از توضیحات علوی قانع نشده است.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات هم در تیررس


البته برخی کلا با وزرای اطلاعات دولت اعتدال و اصلاحات میانه خوبی ندارند و از هر فرصتی برای انتقاد به آنها استفاده می‌کنند. علی یونسی هم که وزیر اطلاعات دولت اصلاحات بود از گزند این انتقادات در امان نیست البته اکنون او مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌هاست. فارس که چندی است توجه ویژه‌ای به علی یونسی پیدا کرده و بر نامه نمایندگان ادوار در انتقاد از عملکرد یونسی پافشاری می‌کند که این نامه از سوی یونسی تکذیب شد اما ظاهرا همچنان بر خبر تایید نشده خود اصرار دارد چنانکه دیروز در خبری دیگر، به نقل از چند نماینده سابق مجلس به انتقاد از عملکرد یونسی پرداخته است اما موضوع جالب و قابل تامل این که هیچ کدام از این نمایندگان که فارس آنها را از امضاکنندگان نامه خوانده است در اظهارات خود اشاره‌ای به این نامه نداشتند که فارس مدعی آن است. اکنون این بحث مطرح است که چرا اگر این خبرگزاری مدعی صحت نامه است آن را منتشر نمی‌کند یعنی اگر فارس توانسته به متن نامه و اسامی امضاکنندگان آن دست پیدا کند بطور طبیعی به خود نامه هم دسترسی داشته پس بهتر است برای رفع هرگونه شبهه در صحت نامه به ارائه اسناد معتبری اقدام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان