بازدید 6832

واکنش ترکیه به طرح آمریکا درباره ارامنه

کد خبر: ۳۹۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷ 12 April 2014
وزارت خارجه ترکیه از سنای آمریکا به علت مطرح کردن موضوع قتل ارامنه انتقاد کرد و به این مجلس درباره ضربه زدن به روابط آنکارا و واشنگتن هشدار داد.

به گزارش العالم، با وجود گذشت نزدیک به یک قرن از مساله قتل ارامنه این موضوع همچنان جنجال آفرین است و این در حالی است که ترکیه به کشته شدن تعداد زیادی از ارامنه در درگیری های سال 1915 اذعان می کند، ولی کشتار یک و نیم میلیون نفر را نمی پذیرد، و مخالف توصیف قتل ارامنه تحت عنوان "کشتار جمعی" است.

کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پنجشنبه گذشته (10 آوریل) اعلام کرد که قتل ارامنه به دست نیروهای عثمانی در جنگ جهانی اول کشتار جمعی محسوب می شود، و روز 24 آوریل 2014 به عنوان سالروز کشتار جمعی ارامنه باید زنده نگه داشته شود.

کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا از رئیس جمهور آمریکا خواست با برقراری روابط برابر، سازنده، و مستحکم با ارامنه و ترکها، از ترکیه بخواهد "کشتار ارامنه" را به رسمیت بشناسد.

وزارت خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا با تصویب طرح عجولانه و غیرکارشناسی زنده نگه داشتن قتل ارامنه در روز 24 آوریل 2014، وظایف و مسئولیت های خود را زیر پا گذاشت و دولت ترکیه معتقد است که این طرح غیرقانونی و مغایر با حقایق تاریخی و با انگیزه های سیاسی آماده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی