بازدید 6618

ظلم کنکوری به خراسان شمالی

کد خبر: ۳۹۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳ 12 April 2014
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی مدعی شد: در آزمون ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به دانش آموزان استان ظلم می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد لنگری روز شنبه در همایش تجلیل از حماسه سازان علمی شیروان، اظهار کرد: این استان در کنکور پارسال با قبولی 235 نفر در آزمون ورودی دانشگاهها، رتبه های برتر کشوری را در این بخش داشت ولی ظلم بزرگی به دانش آموزان کنکوری استان صورت گرفت.

وی افزود: حتی دانش آموز این استان با داشتن رتبه 92 کنکور، موفق به قبولی در رشته پزشکی دانشگاه نشد، در حالی که دانش آموز تهرانی با رتبه 286 در رشته مزبور قبول شد و این جز پایمال شدن عدالت معنایی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: دانشگاه ها متعلق به همه مردم است و نباید تنها با اتکا به تبصره جذب دانشجوی بومی، دانش آموزان نخبه شهرستانی از تحصیل در دانشگاههای معتبر باز بمانند.

لنگری در ادامه از بدهی 430 میلیارد ریالی این اداره مربوط به سال 92 خبر داد و گفت: این بدهی مربوط به حوزه های مختلف از جمله حق التدریس، اجاره، هزینه اداری، بیمه خودرو و ساختمان، حق الزحمه امامان جماعت مدارس و سرباز معلم، پاداش بازنشستگان، ایاب و ذهاب دانش آموزان و سامانه گرمایشی مدارس است.

وی با اشاره به قدم های مثبت و موثر آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، گفت: از سال 92 با پیگیری های صورت گرفته نیمی از بدهی این اداره کل پرداخت شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار