بازدید 11574
کورسوهای امیدبخش در برهوت فوتبال ایرانی؛

آیا فولاد خوزستان و نفت تهران فوتبال ایرانی را نجات می‌دهند؟

در سالی که انواع ویروس‌ها، فوتبال ایران را بیش از پیش بیمار کرده بود، درخشش دو تیم بی‌حاشیه نفت و فولاد، خیلی‌ها را امیدوار کرد که شاید فوتبال ایران سرانجام نجات پیدا کند. آیا می‌توان قهرمانی فولاد و درخشش نفت را مایه امیدواری دانست که مگر فوتبال بیمار ایرانی راهی به رهایی یابد؟
کد خبر: ۳۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴ 12 April 2014
آیا فولاد خوزستان و نفت تهران فوتبال ایرانی را نجات می دهند؟سرانجام سیزدهمین دوره مسابقات لیگ بر‌تر فوتبال ایران ‌به سرانجام‌ رسید و حق به حقدار رسید تا تیم شایسته فولاد خوزستان در سایه ‌مدیریتی یکپارچه و منسجم، تیمی بی‌حاشیه، بازیکنانی جوان و خودساخته و مربی اخلاق‌مدار به قهرمانی جام قهرمانی را بالای سر برد. آیا قهرمانی فولاد و درخشش نفت را می‌توان مایه امیدواری دانست که مگر فوتبال بیمار ایرانی راهی به رهایی یابد؟

به گزارش «تابناک»، تیم ملی فوتبال ایران در حالی برای جام‌جهانی آماده می‌شود که همین یکی دو سال پیش، کارلوس کی‌روش برای پیدا کردن یازده مرد شایسته درمانده بود و از خاور دور تا قلب آمریکا را برای پیدا کردن ایرانی‌های فوتبالیست گز کرد تا سرانجام توانست با پیدا کردن چند ستاره، ایران را راهی جام‌جهانی فوتبال کند.

بنا بر این گزارش، نگاهی به لیست تیم ملی‌ که همین امروز‌ منتشر شده، نشان می‌دهد که جام‌جهانی آخرین فرصت حضور در پیراهن تیم ملی بیش از ۷۰ درصد بازیکنان کنونی است و پس از جام‌جهانی چندان نمی‌توان روی خیلی از ملی‌پوشان این روزهای تیم ملی حساب کرد و یک دگردیسی بزرگ باید در فوتبال ملی ایران رخ بدهد. این مسأله از آن جهت اهمیت دارد که که در فاصله یک سال پس از جام‌جهانی، تیم ملی فوتبال ایران باید در جام‌ ملت‌های آسیا حاضر شود و قهرمانی در این رقابت‌ها به حسرت چندین و چند ساله فوتبال ایران بدل شده است.

هرچند کی‌روش در سال‌های اخیر، توانسته چند ستاره ایرانی پرورش یافته در فوتبال اروپا را به تیم ملی بیفزاید که از قضا تأثیر فراوانی ‌در تیم ملی ایران داشته‌اند، تیم ملی هر کشوری برآیندی از استعدادهای لیگ آن کشور است و تیم ملی ایران هم برای پوست‌اندازی در این راه نیاز دارد تا خاطرش از لیگ فوتبالش جمع باشد؛ رویدادی که البته در یک سال اخیر رخ نداده‌و سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ بر‌تر، یکی از ضعیف‌ترین آن‌ها از نظر فنی بوده که بسیار بیشتر از سال‌‎های قبل حاشیه‌اش بر متن چربیده و حتی موجب فوتبال گریزی مردم هم شده است.

افشای ارقام میلیاردی بازیکنانی که در تیم‎‌هایشان بازی قابل قبولی نمی‌کنند، در حالی که مردم در شرایط چندان مطلوب اقتصادی نیستند و موضع همیشه شکایت‌آمیز همین بازیکنان از وضعیت مالیشان، در کنار حواشی فراوان اخلاقی و غیر فنی که در بسیاری از موارد تیم‌ها را به حاشیه برده، موجب شده تا علاقه‌مندان به فوتبال از عاقبت به‌خیری فوتبال ملی دلزده شوند و همین ‌موجب شده تا بسیاری از ورزشگاه‌ها حتی در روزهای حساس لیگ هم از تماشاگران خالی باشد.

در این میان اما خبر قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان و درخشش بی‌سابقه تیم نفت تهران اندک امیدواری را در دل هواداران فوتبال ایران ایجاد کرده که شاید این پیکر رنجور راهی به رهایی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید، فولاد خوزستان از تیم‎‌های منسجم و بی‌حاشیه فوتبال ایران است که در همه این سال‌ها رویه خود را تغییر نداده و تمرکز خود را روی تیم‌های پایه و پروراندن استعداد‌ها قرار داده است. این تیم که سال‌هاست با مدارس متعدد فوتبالش در سرتاسر خوزستان، استعدادهای بی‌نظیری را به فوتبال ایران معرفی کرده، سرانجام‌ امسال مزد رویه سالم و بی‌حاشیه‌اش را گرفت و جام قهرمانی را برای دومین بار به اهواز برد.

کافی‌ است، میزان مصاحبه‌های مدیرعامل تیم فولاد را با مدیرعامل تیم‌های استقلال و پرسپولیس مقایسه کنید تا بفهمید چگونه فولاد به یک کارخانه بزرگ ستاره‌سازی در خوزستان بدل شده است. نفت تهران دیگر تیمی است که بر خلاف هیاهوی اول فصل تیم‌های بزرگ آرام و بی‌سروصدا در کورس قهرمانی قرار داشت و در آغاز هفته پایانی، مهم‌ترین مدعی قهرمانی بود. این تیم با انتشار هزینه فصلش نشان داد ‌تن‌ها پول نیست که می‌تواند موفقیت را تضمین کند. نفت تهران در این فصل بازیکنی را در ترکیب خود داشت که با ‌قرارداد ۱۲ میلیونی در ترکیب اصلی تیم بازی می‌کرد و از جوانان این تیم به تیم اصلی رسیده بود.

نگاهی به رویه تیم‌های بی‌حاشیه اینچنینی، شاید موجب شود که تغییری در روند تیم‌های ایرانی پدید بیاید و به این نتیجه برسند که موفقیت در فوتبال همه‌اش به جیب پرپول و حاشیه و جوسازی خبری وابسته نیست.

در سالی که انواع ویروس‌ها، فوتبال ایران را بیش از پیش بیمار کرده بود، درخشش دو تیم بی‌حاشیه نفت و فولاد خیلی‌ها را امیدوار کرد که شاید فوتبال ایران سرانجام نجات پیدا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
فاز 12 پارس جنوبی با پولهایی نجومی نفت را به اینجا رساند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
ولي نفت پول مفت به بازيكنان نميده از اين رو با غيرت بازي ميكنند
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
آخه این چه حرفیه ، نفت چه بازیکنایی داشت ؟ اسم چند تا از بازیکناش رو بلدی ؟ بدون حاشیه بود انصافا هم خوب بازی می کرد ، مثه تیمای دیگه ستاره خاصی نداشت ، بزرگترین بازیکنش رضا نوروزی بود - عجب
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
ضمن احترامی که برای شما قائلم با نظرتون موافق نیستم چون اگه قرار بود پول زیاد به تنهایی عامل موفقیت یک تیم باشه الان حال و روز تیم های میلیاردی پایتخت این نبود
بچه مسلمون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
شوما با اين استدلالت يهو نياي بگي تراكتور بخاطر قدرت شخم زنيش غولهاي ليگ رو زير رو كرد يا مس بخاطر رونق گرفتن بازار طلا و پايين بودن ارزش مس به دسته يك سقوط كرد!
والا به اين استدلالاشون!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
نفت تهران پول نجومی داره؟ پس بفرمایید کدام بازیکن نفت تهران میلیاردی پول گرفته؟ اتفاقا پول های بی حساب و کتاب به آبی و قرمز رسیده نه نفت تهران
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
از اون پول های نجومی همیشه تیم های پایتخت نشین هم داشتن...
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
اتفاقا میلیاردهای لیگ یعنی استقلال و پرسپولیس و تراکتور و سپاهان میبینیم وضعیتشون چیه و چطور پشت سر فولاد صف کشیدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
نفتی های تهران فقط با شش میلیارد تیم را بسته اند و به نتیجه رسیده اند.
قهرمانی فولاد ، نتیجه ی یکدستی و اتحاد فکری تیم مدیریتیش بود .. نمایش دیدگاه یک مدیر فوتبالی و درسی که به مدیران ما داد .. بعد از 6 سال هنوز پایش را در جعبه جادویی نذاشته و فقط به فکر باشگاه فولاده .. استادیوم مدرن ساخت ، آکادمی فولاد رو پایه گذاشت و بهترین امکانات رو در اون دیار تدارک دید ..
سپاس خودم رو تقدیم میکنم به مدیرعاملی که نماد غیرت و معرفت خوزستانه .. به مدیری که تو قلب خوزستانیهاست .. به سیف اله دهکردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
بعنوان یک آذری مقیم تهران به مردم خونگرم خوزستان و تیم فولاد تبریک عرض میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
شاغلام دهکردی مرد روزهای سخت است.او کم حرف و پر عمل است.اگر استقلال و پرسپولیس هم چنین مدیری داشته باشند می توانند بهتر و بهتر شوند.اخه فتح الله زاده و رونیان چه گلی به سر این تیم ها زدن اونا فقط اومدن واسه معروفیت
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
البته جلوی تراکتور با دو پنالتی بردند وگرنه الان تیم دیگری قهرمان بود
بهترین راه برای نجات فوتبال مملکت همان تعطیلی این فوتبال هست ولی به خاطر منافع عده ای منافع ملت ایران نادیده گرفته میشود
به نظر بنده یکی از دو راه جهت نجات فوتبال ایرانی باقیمانده است:
1. تعطیلی فوتبال به مدت 2 سال
2. در صورت برگزاری لیگ مزخرف فوتبال ایران، شفاف سازی مبلغ قراردادها
فوتبال ایران را پرسپولیس بیمار کرده 80 درصد حاشیه های فوتبال از طرف این "کلوپ ورزشیه".بقیه تیم ها کدومشون اینقدر جنجال به پا کردن؟ از مدیرشون که رویانیان بود بگیر تا بازیکن و سرمربی هر کدومشون برا یه لیگ کافی بودند.هیچ "فایده" ای هم برای این فوتبال ندارن.یه سال فیلم بازیکناشون در سطح جهان سوژه میشه یه سال ادعای توطئه میکنن یه سال با ماشین بی سند بازیکن میخرن بعد منکرش میشن بعد برای فرار از فشار مطبوعات بقیه را به حاشیه میکشونن.کدوم تیم اینجوره تو این فوتبال؟
برای اثبات حرفم فقط یه لحظه تموم جنجال هایی که این تیم ایجاد کرد را نادیده بگیرید بعد ببنید چقدر حاشیه می مونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
ببخشید اشتباهی منفی دادم .
اگر يك تيم فوتبال كه ساختار حرفه اي داشته باشد مانند بسياري از تيم هاي حرفه اي ديگر كشورهاي دنيا ، نه يك شركت يا وزارت خانه يا كارخانه كه براي ملاحظاتي تيم فوتبال تشكيل مي دهند و با هزينه هاي ميلياردي براي آن تيم ، تيم را به ليگ برتر و ... ميرسانند.
در آن صورت مي توان اميد به بهتر شدن وضعيت فوتبال حرفه اي در ايران داشت
تنها راه نجات فوتبال ايران ، هزینه کردن از درآمد خود باشگاها و استفاده برابر از بیت المال و رسانه های ملی و اینکه تیمهای شهرستانی طرفدار تیم شهر خودشون باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
چه ربطی دارد؟ مگر فوتبال قومی قبیله ای است؟
من طرفدار بارسلونا هستم یعنی کار زشتی می‌کنم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
استفاده از بیت المال برای سرگرمی به اسم فوتبال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فولاد بهترین تیم این سالهای فوتبال مریض بوده
پارسال هم تونست با شایستگی سهمیه بگیره ایشااله تو آسیا هم موفق بشه
ناکامی بسیاری از فوتبالیستهای بزرگ به خوبی نشان میدهد که در فوتبال چیزی که بازی خوب و موفقیت را می سازد پول فراوان نیست بلکه عشق به فوتبال و عشق به تماشاگران و هوادران است
دیگه فوتبال هم دوست نداریم. به فوتبالیست ها و مربی ها وقتی نگاه می کنیم انگار داریم به دزد نگاه می کنیم. کارشون مثل بالا رفتن از دیوار مردمه.
پاسخ ها
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
آقا، آقا، آقا حساس نشو، حساس نشو. خودت رو کنترل کن.
یکی این بنده خدا رو به آرامش دعوت کنه والا یا کار دست خودش میده یا دست جامعه فوتبال.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
خیلی باهات موافقم
اگر هر ایرانی از تیم شهر و استان خودش حمایت کنه به نتایج بهتری در فوتبال ملی می رسیم، این منطق رو قبول ندارم که هر وقت آبی و قرمز پایتخت قوی باشند تیم ملی هم قوی میشه! چرا که آبی و قرمز فقط دو تیم هستند با هر کدام 23 بازیکن، اما این منطق رو قبول دارم که اگر همه تیم های لیگ اعم از شهرهای دورافتاده قوی باشند تیم ملی قوی تر میشه، پس باید مردم ما از تیم شهرشان حمایت کنند تا به توسعه ورزش در مناطق محروم و نهایتا تیم ملی امیدوار باشیم. درود به تیم فولاد خوزستان که تولید کننده است نه مصرف کننده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
کاملا" طبیعیست که اگرتیمهای ریشه دار قوی باشند تیم ملیها هم قوی می شوند در اسپانیار ریال وبارسا درالمان بایرن و بورسیا در انگلیس چلسی ومنچستر...درهمه جای دنیا همین است
با سلام- تیم فولاد شایسته قهرمانی بود و حاشیه کم و البته سرمربی صادق تیم انگیزش بازیکنان را همواره در سطح بالا نگه داشت و این نشان داد تیمهایی هزینه با بیش از چهل میلیارد تومانی نباید مورد حمایت دولت باشند.
حقوق یک فوتبالیست در طول یک فصل برابر است با کل پولی که شصت هفتاد معلم در کل طول عمرشان دریافت می کنند. انشالا که این فوتبال هر چه زودتر منقرض شود.
فولاد رو داورها قهرمان کردن ... بازی رفت و برگشت با تراکتور واسش پنالتی الکی گرفتن ... بازی برگشت با پرسپولیس هم که ارش افشین با دست گل زد .... چند بازی دیگشون رو هم با کمک های مختلف داورا بردن ... فولاد رو داورا قهرمان کردن نه جووناشون.
درود بر فولاد خوزستان. یک باشگاه به معنای واقعی کلمه. درود بر نفت تهران و سپاهان اصفهان. درود بر هر باشگاه بازیکن ساز بی حاشیه.
با سلام واحترام به همه فوتبال دوستان وتیم های لیگ برتر من معتقدم مدیریت هر با شگاه حرف اول میزنه مثال فولاد اقای دهکردی مدیر عامل محترم وباهوش من با ایشان در سازمان اب وبرق قبلا کار کردم مدیر بسیار لایق وخوبی است وهمه چیز تحت کنترل داره بعلاوه پیگیر واخلاق خوب وجوانگرائی تیم معناش قهرمانی فولاد مبارکشون باشه اقای دهکردی فراموشت نمیکنیم
لطفا تراکتور فراموش نشود.
خواهش میکنم نظر من رو قرار بدید .
با سلام به همه دوستان . ممنون از گزارش خوبتون اما شاید بهتر هم میشد باشه . به نظر من باید اساس فدراسیون فوتبال از پایه بازسازی بشه و تا این کار صورت نگیره فوتبال کشور پیشرفت نمیکنه . همین که ثابت میشه تیم هایی بدون بار سنگین هزینه ای به این موفقیت ها میرسند باید فهمید که خیلی ها پشت درهای بسته منتظرند تا به فوتبال برسند و حتی با کمترین میزان قرارداد (12000000) تومان حاضرند به یک باشگاه خدمت کنند .
منتظر تیم پدیده مشهد و پیشنهادهای چند میلیاردیش باشید.
بعد از حرفهای مسعود شجایی دیگه فوتبال ما برای همیشه مرده است حداقل برای من
قهرمانی تیم محبوب خوزستان رابه هواداران تبریک عرض میکنیم.
تیم ها رو خصوصی کنند هر چی میخوان بهشون بدن به ما چه
کاش میشد در فوتبال رو گل گرفت و بودجه ها رو به عدالت بین تمام ورزش ها تقسیم کرد و امکانات به همه ی رشته ها داد تا ورزشکاران دیگر رشته ها در محیط های دور از شانشان مجبور نباشند ورزش کنند
یا حداقل کلا فوتبال خصوصی میشد و به هیچ عنوان به بودجه ی بیت المال متصل نبود این طوری دلمون نمیسوخت
اینکه فولادشایسته قهرمانی بوده شکی نیست اما اگه نفتوفولاد یاحتی سپاهان مشکلاتی که پرسپولیس و استقلال داشتن وحاشیه هایی که برای این دوتیم پرطرفداربوجوداوردن برای این تیمها بوجود میومد مطمئنا تا این حدموفق نبودن.ارامش ونداشتن حاشیه یه فاکتور مهم تو فوتبال ایرانه خصوصا برای پرسپولیسواستقلال که خیلیا امسال تلاش کردن تا این دوتیم موفق نباشن.مثل وزارت که بجای حمایت از2تیمی که مال خودشه هرکاری برای حاشیه سازی وعدم نتیجه گیری این2تیم انجام داد.
هرچند تیمهای فولاد ونفت هم ملیاردی خرج کردند ولی به گردپای آقایان رویانیان وفتح الله زاده پول دوست هم نمیرسند
باسلام خیلی خوشحالم که تیم استانم قهرمان شد .
تیمهای پایتخت فکر میکنند باپول زیاد میشه قهرمان شد
با برنامه ریزی و مدیریت فوتبال ;قهرمانی ممکن میشه
درود برخوزستان
فولاد تيم خوبي است ولي كافي بود علي دائي در بازي راه آهن باآوردن سيد جلال و نوري در آخر بازي دفاع تيم راتقويت ميكرد تا ببينيم قهرمان ليگ چه تيمي خواهد بود؟؟؟حاشيه ها توسط وزارت ورزش و آقاي خادم باانتشار قراردادها بوجود آمد. تيم پرسپوليس تيم با نشاط وجوان دربازيها بود وتاييدآن انتخاب 7بازيكن آن در تيم ملي است .گرچه ساير بازيكنان آن نيز صلاحيت تيم ملي رادارند.
حالا چندان هم دست پاچه نشويد. دليل اصلي نتيجه گرفتن فولاد و نفت، بحران هاي پرسپوليس و استقلال و سپاهان بوده است. براي مثال فولاد در هيچ يك از بازيهاي خود با بالا نشينان ليگ موفق نبوده.
متاسفانه دو تيم استقلال وپرسپوليس دليل اصلي بالا رفتن قيمت بازي كنان مي شود در اوايل فصل ها معمولا سر گرفتن بازي كن باهم رقابت مي كنند يكي از تيم ها اگر با يك بازيكن به توافق ميرسد تيم ديگر با پيشنهاد مبلغ نجومي به بازيكن مربوطه باعث ايجاد حاشيه در فوتبال ميگردد طمع بازيكن ها به خاطر پول زياد باعث مي شود هم خودشان وارد حاشيه مي شوند وهم فوتبال را به حاشيه مي برندمعمولا بازيكناني كه زياد هم حرفه اي نيستند با قيمت بالا وارد يكي از دوتيم مي شوند كه لياقت آن راندارند
مدير عامل هاي اين دو تيم در طول چند سال اخير باعث بالا رفتن قيمت بازيكنان ليگ ايران گرديده وباعث حيف وميل شدن بيت المال شدند ودليل ديگر پر تماشگر بودن اين دو تيم هست كه بازيكنان اين دو تيم از اين موقعيت سواستفاده مي كنند ولي در تيم هاي ديگر اين مسائل وجود ندارد اگر مديريت قوي داشته باشند واز مربي كارامد بتوانند استفاده كنند بابازيكنان گمنام نيز موفق مي شوند نمونه بارز آن مي شود به تيم نفت وفولاد در ليگ امسال اشاره كرد كه كاملا موفق بودن مبلغ كل قرارداد بازي كنان آنها برابر است با 5 بازيكن استقلال وپرسپولس در ليگ امسال بازيكنان دو تيم نفت وفولاد با توجه به جوان بودن آنها خيلي سرتر از بازيكنان استقلال وپرسپوليس بودند كه از بازيكنان مطرح ومبلغ قرارداد نجومي استفاده مي كردند
مگر به تیم سپاهان که بارها قهرمان این جام بوده توجهی شده خیر همه این کارها سیاسی است و دست افراد و گروههای خاصی است که باید برای سرنوشت فوتبال کشور تصمیم بگیرند نه استفاده از تیمهای نوظهور و شهرستانی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر