بازدید 2216

گردشگری چرخ اقتصاد را به گردش در می‌آورد

کد خبر: ۳۹۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱ 12 April 2014
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: رونق صنعت گردشگری در رشد اقتصادی تاثیر گذار بوده و از سوی دیگر باعث توسعه فرهنگ بومی و مذهبی کشور می شود، از این رو می توان برای تحقق شعار سال، این صنعت را شکوفا کرد.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در رابطه با تاثیر گردشگری در شکوفایی اقتصاد بیان داشت: گردشگری یک صنعت در حوزه اقتصاد با گردش مالی بسیار بالا بوده و در بخش هایی از قبیل خدمات و تولید، تاثیرات اقتصادی بسیار بزرگی دارد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشت رونق صنعت گردشگری معضلاتی از قبیل نبود فرصت شغلی را رفع می کند و با برنامه ریزی برای این بخش از اقتصاد، می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

وی با اشاره به دو وجه عمده صنعت گردشگری شامل اقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: در بعد اقتصادی باید گفت که اکنون اکثر کشورها توجه ویژه ای به صنعت گردشگری دارند، چرا که با رونق این بخش، شاهد رشد کارآفرینی های منطقه ای، ایجاد فرصتهای شغلی جدید و خدمات گردشگری هستند که ثمره اینها به چرخه درآمدن صنعت است، ما نیز باید برای گردشگری برنامه ریزی های درستی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از لحاظ فرهنگی نیز جذب توریست باعث ترویج فرهنگ دینی می شود و مسافران می توانند با عقاید دینی، مذهبی، تاریخ معاصر و باستانی کشور ایران آشنا شوند که قطعا اثرات مثبتی را هم به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: همچنین اگر ما بخواهیم شعار امسال را محقق سازیم باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم چرا که هم در رشد اقتصادی اثر گذار است و هم در حوزه فرهنگ به رشد و توسعه فرهنگ بومی و مذهبی کمک می کند و حتی فرهنگ های محلی کشور را در جهان مطرح می سازد.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس در رابطه با نقش گردشگری در خروج از اقتصاد تک بعدی نیز گفت: باید بپذیریم که اکنون بیشترین گردش منابع اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد است، در صورتی که پتانسیل های گردشگری ایران فرصتی مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم