بازدید 3592

انتقاد از دولت به معنای تقابل نیست

مجلس شورای اسلامی از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم، بر این مهم تاکید داشت که از فرصت‌های به‌وجود آمده برای کشورمان در فضای تعاملی با دولت استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۹۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 08 April 2014
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نقدهایی که نمایندگان مجلس درباره برخی اقدامات دولت بیان می‌کنند به معنای تقابل با دولت نیست، بلکه تذکری است که بتواند روش دولت را در آن موضوع اصلاح کند، که می‌توان به ارائه سبد کالای دولت و نحوه اجرای آن اشاره کرد.

به گزارش خانه ملت، حجت‌السلام حسین سبحانی‌نیا، نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به تعاملات مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر و امید در سال 92،‌ اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم، بر این مهم تاکید داشت که از فرصت‌های به‌وجود آمده برای کشورمان در فضای تعاملی با دولت استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مبنای کار خود را براساس هماهنگی و ارتباط با دولت تعیین کرده،‌ افزود: خوشبختانه نیز تاکنون گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده که می‌توان به برگزاری نشست‌های مشترکی میان قوه مقننه و قوه مجریه اشاره کرد، که این جلسات آثار مثبتی را به دنبال داشته و رویکرد‌های دولت و مجلس را به یکدیگر نزدیک کرده است، تصویب لایحه بودجه سال 93 را می‌توان یکی از تعاملات دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی موارد چالشی مطرح شده میان قوای مقننه و مجریه در سال 92، تصریح کرد: مجلس و دولت، بر اساس اصل 57 قانون اساسی دو دستگاه مستقل هستند و هرکدام نیز وظایف و اختیاراتی دارند، و مطرح کردن سوال از وزرا در حیطه اختیارات مجلس است و نمایندگان باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تاکید کرد: نقدهایی که نمایندگان مجلس درباره برخی اقدامات دولت بیان می‌کنند به معنای تقابل با دولت نیست، بلکه تذکری است که بتواند روش دولت را در آن موضوع اصلاح کند، که می‌توان به ارائه سبد کالای دولت و نحوه اجرای آن اشاره کرد.

سبحانی‌نیا با اشاره به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 ادامه داد: درباره توافق‌نامه ژنو نمایندگان مجلس انتقاداتی را داشتند که این به معنای نادیده‌ گرفتن آثار مثبت تعامل با دولت نیست و تنها عمل به وظیفه نمایندگی است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: امیدواریم در فضای تعاملی و مثبت دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم و این را باید در نظر گرفت که تعامل قوه مقننه و مجریه مهم‌ترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها