بازدید 6166

دیپلمات‌های هسته‌ای یار کمکی می‌گیرند

همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش‌قدرت جهانی در «وین» اعلام شد «امیرحسین زمانی‌نیا» معاون اسبق وزیر خارجه و «جمشید ممتاز» استاد دانشگاه در رشته حقوق بین‌الملل به‌عنوان مشاور به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اضافه شده‌اند.
کد خبر: ۳۹۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸ 08 April 2014
گویا مذاکرات ایران و 1+5 غیراز شباهت به «قالی ایرانی» و ظرافت‌هایش، به بازی فوتبال نیز شباهت دارد.

به گزارش شرق، هیات مذاکره‌کننده ایرانی در حالی برای سومین دور از مذاکرات گام نهایی با 1+5 عازم «وین» شدند که ایران و آمریکا به افزودن افراد جدید برای تقویت تیم‌های مذاکره‌کننده خود اقدام کردند؛ اقدامی که همزمان با «پیشرفت» و «حساس‌تر»شدن مذاکرات انجام شده است.

روز گذشته همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش‌قدرت جهانی در «وین» اعلام شد «امیرحسین زمانی‌نیا» معاون اسبق وزیر خارجه و «جمشید ممتاز» استاد دانشگاه در رشته حقوق بین‌الملل به‌عنوان مشاور به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اضافه شده‌اند.

«امیرحسین زمانی‌نیا» از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در زمان اصلاحات است که ریاست آن را «حسن روحانی»، رییس‌جمهوری فعلی و دبیر وقت شورایعالی امنیت ملی برعهده داشت. «جمشید ممتاز» از استادان برجسته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۸۳ مدیرگروه حقوق‌بشر دانشکده مذکور شده و نشان درجه دو علمی ایران را در همان سال دریافت کرد.

او در سال 84 به‌عنوان رییس کمیسیون حقوق بین‌الملل سازمان ملل‌متحد انتخاب شد. ممتاز همچنین مدرس آکادمی لاهه است.  به غیر از دو عضو تازه اضافه‌شده به تیم هسته‌ای ایران، «مجید تخت‌روانچی» و «سیدعباس عراقچی»، معاونان اروپا و آمریکا و حقوقی و امور بین‌المللی وزارت امورخارجه، «حمید بعیدی‌نژاد»، مدیرکل سیاسی وزارت‌خارجه و «امیری» و «رحیمیان» به‌عنوان دونفر از مدیران و کارشناسان سازمان انرژی اتمی وزیرخارجه ایران را همراهی می‌کنند. همچنین طبق اعلام وزارت‌خارجه آمریکا، «رابرت مالی» عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا به تیم مذاکره‌کننده این کشور اضافه شد.

«مالی» که سال‌ها در زمینه روند صلح اسراییلی- فلسطینی در خاورمیانه فعالیت کرده، در ماه فوریه (بهمن) از سوی «باراک اوباما»، رییس‌جمهوری آمریکا به‌عنوان عضو ارشد شورای امنیت ملی این کشور برگزیده شد. او برخلاف سوابق کاری خود، مسوولیت رسیدگی به موضوعات مربوط به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و ایران را برعهده گرفت.

همچنین «پال ارواین»، مدیر دایره پیشگیری از اشاعه تسلیحات کشتار جمعی شورای امنیت ملی آمریکا و «ریچارد نفیو»، معاون هماهنگ‌کننده امور تحریم‌های وزارت‌خارجه آمریکا، نیز در وین حضور خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی