بازدید 3619

ورود بخش خصوصی برای مرمت آثار باستانی

کد خبر: ۳۹۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ 07 April 2014
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رویکرد مدیریت جدید این سازمان برای ورود بخش خصوصی جهت احیاء و مرمت آثار باستانی کشورخبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود سلطانی فر گفت: رویکرد مدیریت جدید این سازمان بها دادن به رویکرد مشارکتی و استفاده از بخش خصوصی به صورت جدی برای احیاء و مرمت آثار باستانی است.

وی افزود: در سالهایی مدام شعار میراث فرهنگی، میراث فرهنگی سر داده می شد ولی حتی اجازه نمی دادند که بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری کند و خدمتی صورت نمی گرفت و فقط شعار می دادند و کم کاری های بسیاری صورت گرفت.

مسعود سلطانی فر گفت: با توجه به کمبودهایی که در زمینه تامین اعتبار وجود دارد، رویکرد مدیریت جدید در سازمان میراث فرهنگی استفاده جدی از بخش خصوصی برای احیاء و مرمت آثار باستانی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش احیاء و مرمت آثار باستانی به شدت با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود منابع و اعتبار مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: برای هر یک از بناهای تاریخی بالای دهها میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که اعتباری که الان داریم کمتر از 1 درصد از نیازهای ما است.

وی تصریح کرد: ما الان در وضعیتی قرار داریم که اعتبارمان 50 برابر نیز باشد پاسخگوی یک درصد نیازمان برای تعمیر و مرمت و احیاء و بازسازی نیستیم بنابراین در نظر داریم که از مشارکت بخش خصوصی برای احیاء آثار باستانی استفاده کنیم.

سلطانی فر در ادامه گفت: متاسفانه آثار باستانی اماکن مختلف ما مورد تعرضات رسمی و غیررسمی، علنی و غیرعلنی زیادی قرار گرفته است و باید با برنامه ریزی منسجم به این موارد رسیدگی شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره ایمنی آثار باستانی از بلایای طبیعی اظهار داشت: در این زمینه ما نمی توانیم حرکت خاصی را انجام دهیم همه اینها تحت روابط بین المللی باید محافظت شوند.

وی افزود: بسیاری از بناهای تاریخی قدیمی هستند، ترک خورده اند و بسیار آسیب پذیر هستند؛ ممکن است با یک زلزله خفیف صدمه بینند البته بسیاری از این اماکن تاریخی و باستانی ما در زمانی که نه سیمان بوده نه آهن ساخته شده اند اما از بسیاری ساختمانهایی که در حال حاضر ساخته می شوند، استحکام بیشتری دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی