بازدید 6230

تائید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل

کد خبر: ۳۹۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ 07 April 2014
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تائید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل در دیوان عالی کشور خبر داد.

محمد مرزیه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور دادستان زابل گفت: پرونده سه تن از متهمان  اصلی ترور شهید نوری دادستان زابل پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد و جلسه نخست دادگاه پنجم اسفند با حضور خانواده دو شهید و وکلای تسخیری متهمان برگزار شد.

وی افزود: پس از رسیدگی به پرونده، حکم 3 نفر از عوامل ترور دادستان زابل به اتهام محاربه صادر و این افراد به اعدام محکوم شدند.

دادستان زاهدان خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ حکم، متهمان به حکم مجازات خود اعتراض داشتند که پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی حکم و پرونده، رای دادگاه را ابرام-تائید- کردند.

مرزیه ادامه داد: حکم مجازات سه محکوم به اعدام به زودی اجرا می شود. به اتهام دیگر متهمان این پرونده نیز در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

ساعت 7 و 45 دقیقه 15 آبان امسال خودروی موسی نوری دادستان زابل هدف اصابت گلوله قرار گرفت. در این حادثه دادستان زابل به همراه راننده خود به قتل رسیدند. متهمان در بازجویی ها مدعی شدند، مرحوم نوری را به خاطر پیگیری یک پرونده موادمخدر به قتل رسانده اند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در خصوص آزادی مرزبانان نیز گفت: برای آزادی مرزبان هیچ مبادله و آزادی زندانی صورت نگرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار