بازدید 81689
توسط مقامات سازمان هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد:

اعلام نحوه نام‌نویسی و چگونگی پرداخت یارانه نقدی

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها ضمن تشریح آخرین جزئیات ‌نام‌نویسی یارانه نقدی، بر کامل بودن بانک‌های اطلاعاتی دولت تأکید کرد و گفت: به مردم اطمینان داریم و حتماً اطلاعات درست را درج می‌کنند؛ اما قانون برای کسانی که اطلاعات نادرست بدهند تا‌ سه برابر یارانه دریافتی، جریمه پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۳۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ 06 April 2014
اعلام نحوه ثبت‌نام و چگونگی پرداخت یارانه نقدیرئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها ضمن تشریح آخرین جزئیات نام‌نویسی یارانه نقدی، بر کامل بودن بانک‌های اطلاعاتی دولت تأکید کرد و از غیرنیازمندان خواست در ثبت‌نام دریافت یارانه شرکت نکنند.

به گزارش «تابناک» اکبر ایزدی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: بر پایه قانون، پرداخت یارانه نقدی در دوره جدید، بسته به نام‌نویس‌ است و اگر هموطن عزیزی به یارانه احساس نیاز نمی‌کند و متقاضی نمی‌شود، بداند که ‌نام‌نویسی نکردن به منزله انصراف از دریافت یارانه نقدی به شمار می‌رود.

وی گفت: در ده روز سرپرستان خانوارهای متقاضی باید بنا بر نخستین رقم سمت راست شماره کارت ملی به سامانه مراجعه و نام‌نویسی کنند.

ایزدی افزود: هموطنان متقاضی که نخستین رقم سمت راست شماره کارت ملی آن‌ها صفر است، روز بیستم باید مراجعه کنند و کسانی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آن‌ها یک است، روز بیست و یکم ‌نام‌نویسی می‌کنند و تا روز بیست و نهم با رقم ۹ ‌نام‌نویسی کامل می‌شود.

وی افزود: هموطنانی که به هر دلیل در موعد مقرر نتوانند ‌نام‌نویسی کنند، می‌توانند روز‌های سی‌ام و سی‌و‌یکم ماه جاری ‌نام‌نویسی را کامل کنند.

ایزدی گفت: درگاه ‌نام‌نویسی‌‌ همان سامانه www. refahi. ir و روش نام‌نویسی نیز صرفاً اینترنتی است و مراجعه حضوری نیز ویژه هموطنانی است که به شبکه اینترنتی دسترسی ندارند و می‌توانند با در دست داشتن شماره ملی و کدپستی به مراکز و دفا‌تر کمیته امداد، سازمان بهزیستی، دفا‌تر پیشخوان دولت پلیس +۱۰ و دفا‌تر فناوری اطلاعات (آی سی تی) روستایی مراجعه و در آنجا اینترنتی ‌نام‌نویسی کنند که هماهنگی شده است و در کمترین زمان نام‌نویسی می‌شود.

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره ‌نام‌نویسی نیروهای مسلح نیز گفت: نیروهای مسلح به دو گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه با افراد معمولی در دوره اول نام‌نویسی کردند همچنان مانند مورد اول به سامانه مراجعه و ‌نام‌نویسی می‌کنند اما گروه دوم که به لحاظ شغلی در وضع خاصی است، به یگان‌ها و محل کار خود مراجعه و نام‌نویسی می‌کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه دولت برای ارتقای نظام سلامت، گسترش بیمه‌های اجتماعی و بهبود فضای محیط زیست کلانشهر‌ها تلاش می‌کند، از مردم خواست با انصراف از دریافت یارانه، امکانی را فراهم کنند که این یارانه در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد.

وی ادامه داد: اطلاعات کاملی را در سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها جمع آوری و به روز کرده‌ایم و البته دولت بنایی بر حذف افراد در مرحله اول ندارد؛ اما امیدواریم هموطنان در نام‌نویسی دریافت یارانه شرکت نکنند.

ایزدی گفت: با سامانه سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها که ۴۳ بانک اطلاعاتی اکنون به صورت کامل در آن وجود دارد، می‌توانیم تصمیم گیری کنیم اما در فرمی که برای این مرحله طراحی شده است، پنج سقف درآمدی را مشخص کردیم که شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر ۶۰۰ هزار تومان، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان، یک میلیون تا ۲ میلیون تومان، ۲ میلیون تا دو و نیم میلیون تومان و بالا‌تر از دو و نیم میلیون تومان که همه این‌ها مشخص است و لحاظ می‌شود.

وی افزود: البته سطح درآمدی یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند در بانک اطلاعاتی ما اثرگذار باشد و مجموع کل درآمد‌ها شامل شغل اول، شغل دوم، اجاره بها و سود سهام قبل از پرداخت اقساط بانک است و همه دارایی‌ها را حساب کردیم.

ایزدی درباره میزان تغییر قیمت کالا‌ها و خدمات در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: دولت تصمیم ندارد با شیب تندی قیمت‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه منابع حاصل از انصراف از دریافت یارانه نقدی به سمت و سویی می‌رود که در زندگی مردم اثرگذار است، افزود: در پایان سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت دادیم تا صرف ارتقای نظام بهداشت شود و امسال هم ۷۵۰ میلیارد تومان به سازمان سلامت ایران دادیم تا افرادی که پوشش بیمه‌ای ندارند، زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

ایزدی افزود: به مردم اطمینان داریم و حتماً اطلاعات درست را درج می‌کنند؛ اما بانک‌های اطلاعاتی ما کامل است و اگر نیاز باشد، می‌توانیم راستی آزمایی کنیم، زیرا قانون به ما اجازه داده و برای کسانی که اطلاعات نادرست بدهند تا سه برابر یارانه دریافتی؛ جریمه پیش بینی کرده است.

پرداخت یارانه بنا بر مجموع درآمد خانوار

همچنین مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره جزئیات معیارهای مشمولان دریافت یارانه گفت:‌ پرداخت یارانه بنا بر مجموع درآمد خانوار خواهد بود.

مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه مجموع درآمد اعضای خانوار، مجموع درآمد شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده‌های بانکی و درآمد از محل خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، جزو درآمد ماهیانه افراد در اعلام درآمد در مرحله دوم نام‌نویسی از متقاضیان یارانه نقدی باید محاسبه شود، گفت: این کار پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام‌های دریافتی از بانک‌ها حساب گردد، لحاظ می‌شود.

نرگس نجفی در گفت‌وگویی رادیویی اظهار داشت: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها و در این مرحله نام‌نویسیی پنج گروه درآمدی تفکیک و تعیین شده؛ ‌اما مشخص نیست چه سقف درآمدی برای متقاضیان دریافت یارانه نقدی مطرح است.

مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به اینکه جریمه سه برابری برای افرادی که اطلاعات خود را نادرست اعلام نمایند، تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: هر یک از مردم می‌دانند که دریافت یارانه در زندگی آن‌ها تأثیر دارد یا خیر. تمکن مالی صرفا به این معنا نیست که فرد وضعیت مالی آنچنانی یا خانه و ماشین داشته باشد. هر که احساس کند که دریافت یارانه مخفی تأثیر چندانی در زندگی و تأمین معیشت آن‌ها ندارد، می‌تواند از دریافت یارانه انصراف دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بهتر نبود دولت کف و سقف برای درآمد افراد تعیین می‌کرد، اظهار داشت: دولت مبنا را بر اعتماد به مردم گذاشت تا از سرمایه اجتماعی در مردم استفاده کند. اعتماد به مردم از این جهت که مردم خود وضعیت زندگی‌شان را بهتر می‌دانند.

نجفی با بیان اینکه اطلاعات درآمدی برای این است که مشخص شود در کدام یک از این پنج گروه درآمدی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: درآمد صرفا درآمد سرپرست خانوار نیست و منظور درآمد مجموع اعضای خانوار است، همچنین مجموع درآمد شغل اول و دوم باید محاسبه شود، یا اینکه سود سپرده‌های بانکی یا درآمد از محل خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، جزو درآمد افراد حساب می‌شود، یعنی مجموع این درآمد‌ها به صورت ماهیانه محاسبه می‌شود.

وی افزود: پیش از اینکه اقساط ماهیانه وام‌های دریافتی از بانک‌ها در محاسبات افراد برای اعلام درآمد حذف شود، مجموع حقوق دریافتی حساب شود. در اصل درآمد کل اعضای خانوار پیش از کسر اقساط ماهیانه ملاک است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر