بازدید 5112

دولت و مجلس در برابر پارلمان اروپا موضع‌گیری کنند

هیچ سازمانی حق ندارد در مسائل حاکمیتی داخل قلمرو کشورها دخالت کند. به خصوص در مسائل سیاسی، انتخابات و نحوه برخورد با فتنه‌گران نباید دخالتی داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳ 01 April 2014
عضو هیأت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه قطعنامه ایرانی پارلمان اروپا خلاف مقررات سازمان ملل است، گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان دولت در برابر حرکت خلاف قانون پارلمان اروپا موضع‌گیری کنند.

فیروز اصلانی عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران گفت: این قطعنامه مصداق دخالت آشکار در امور داخلی کشور است و از حیث موازین حقوق بین‌الملل، نقض آشکار قواعد و مقررات حاکم بر کشورهاست.

وی افزود: هیچ سازمانی حق ندارد در مسائل حاکمیتی داخل قلمرو کشورها دخالت کند. به خصوص در مسائل سیاسی، انتخابات و نحوه برخورد با فتنه‌گران نباید دخالتی داشته باشند.

اصلانی اظهار داشت: صحبت کردن در رابطه با نحوه برخورد با جریاناتی که مقررات داخلی کشور را نقض کرده و دستشان به جرم آلوده شده است، دخالت در امور داخلی کشور قلمداد می‌شود و نقض قواعد بین‌المللی است.

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران، قطعنامه اروپایی را مصداق نقض آشکار قواعد بین‌المللی و خلاف منشور سازمان ملل عنوان کرد و گفت: از اینگونه موارد از سوی کسانی که در جریان فتنه با مجرمان داخلی همراه بودند بسیار دیده‌ایم ولی هر فرد آزاده‌ای که عرق وطن‌دوستی داشته باشد این حرکت خلاف قواعد بین‌المللی را محکوم می‌کند.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان کشور برای موضع‌گیری در برابر این قطعنامه اظهار داشت:‌ نمایندگان مجلس و مسئولان دولت یقیناً در برابر این حرکت خلاف قانون موضع‌گیری می‌کنند زیرا موضع‌گیری در برابر قطعنامه پارلمان اروپا مطالبه ملت ایران است.

اصلانی با بیان اینکه حتی در این قطعنامه به جای نام خلیج فارس، از عنوان خلیج استفاده شده است، گفت: طبق نقشه‌های بین‌المللی، خلیج فارس، به صورت تاریخی با نام خلیج فارس مطرح شده بوده است و همواره خلیج فارس خواهد بود و چنین مواضعی از سوی پارلمان اروپا به هیچ وجه نمی‌تواند فارسی بودن را از خلیج فارس، بگیرد و این حرکت نیز محکوم است.

وی افزود: دولت ایران همواره نشان داده است که علیه اینگونه مواضع نابخردانه بیگانگان نسبت به خلیج فارس نیز سکوت نمی‌کند و موضع می‌گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم