بازدید 62772
آرسنال به‌ دنبال جذب ستاره جوان ایرانی؛

مسی ایرانی؛ از سوارکاری در ترکمن‌صحرا تا پیوستن به توپچی‌های لندن

مهاجم جوان ایرانی در حالی که دو فصل پیش در ترکیب تیم ایرانی‌اش جایی نداشت، پس از یک فصل حضور در روبین‌کازان، هم‌اکنون قرارداد توپچی‌های لندنی را پیش روی‌ خود می‌بینید. سردار آزمون از آن دست بازیکنان خودساخته و بی‌حاشیه‌ای است که امید به زندگی را در فوتبال ما بالا برده است.
کد خبر: ۳۸۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 29 March 2014
لیونل مسی ایرانی؛ از سوارکاری در ترکمن‌صحرا تا پیوستن به توپچی‌های لندناگر این‌روزها نام باشگاه روبین‌کازان را در گوگل جستجو کنید، در صف نخست نتایجی که به دست می‌آورید، خبر پیشنهاد آرسنال به مهاجم جوان این تیم را ‌می‌بینید؛ مهاجم جوان و نوزده ساله‌ای که روزنامه‌های انگلیس، لقب لیونل مسی فوتبال ایران را به او داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، آذر ماه سال ۱۳۹۱ بود که در بحبوحه اخبار خوب و بد فوتبال ایران، خبر انتقال مهاجم جوان تیم سپاهان اصفهان به یک تیم از لیگ روسیه روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. سردار آزمون جوان که درخشش در تیم جوانان ایران، چشم‌های بسیاری را خیره کرده بود، پس از یک فصل ناموفق در سپاهان، راهی باشگاه روبین‌کازان در لیگ حرفه‌ای روسیه شد.

بنا بر این گزارش، از آنجا‌ که مناسبات فوتبال در ایران هیچ ‌گاه بر پایه شایستگی نبوده و همیشه این نام و رسم و القاب کاذب بوده که از بازیکنان ستاره ساخته است، کسی چندان توجهی به رفتن مهاجم جوان ترکمن به لیگ روسیه نکرد، به ویژه که او جایی در تیم بزرگسالان سپاهان نداشت و آن‌ها او را به تیم جوانانشان فرستاده بودند.

حضور موفق و گلزنی در روبین‌کازان، موجب شد تا عادل فردوسی‌پور، پای او را به برنامه نود باز کند و گفت‌وگوی فردوسی‌پور با او در کنار پخش ویدئویی از گل‌های زیبای آزمون، موجب شد تا اندکی توجه رسانه‌ها و افکار عمومی به ستاره درخشان فوتبال ایران که در روسیه زندگی می‌کند، جلب شود. 

لیونل مسی ایرانی؛ از سوارکاری در ترکمن‌صحرا تا پیوستن به توپچی‌های لندن

سردار آزمون اما در میان همه این فراز‌و‌نشیب‌ها، همیشه راه خودش را رفت. فوتبالیست جوان و با استعداد ایرانی که در سایه سختکوشی و تلاش خود به جایی رسید، این روز‌ها آرسن ونگر به ‌دنبال جذب وی است و روزنامه ایندپندنت با اشاره به ضعف مهاجمان آرسنال، آزمون را گزینه‌ای برای احیای خط حمله این تیم و دلجویی از هواداران می‌نامد.

شاید همه رخدادهایی که خواسته و ناخواسته در مسیر زندگی مهاجم جوان گنبدی ایران رخ داد، از او بازیکن خوبی ساخت که این روز‌ها آ.‌ث‌میلان و یوونتوس هم به دنبال او باشند؛ او که با درخشش در تیم ملی جوانان ایران در جام دوستی روسیه در شش مسابقه، هفت گل را به ‌ثمر رسانده بود، در سیستم فوتبال بیمار ناپاک ایران جایی نداشت و به ‌رغم ثابت بودن در تیم ملی از تیم بزرگسالان سپاهان به نیمکت تیم جوانان تبعید شد.

شاید بتوان همین رفتار ذاتی فوتبال ایرانی را که تیم‌های بزرگش حاضرند با مهاجمان حتی چهل ساله بازی کنند، ولی یک جوان مستعد هجده ساله در ترکیب آن جایی ندارد را نقطه قوت زندگی فوتبالی آزمون دانست؛ چه اینکه اگر او درخششی در فوتبال ایران پیدا می‌کرد، ای‌ بسا رسانه‌ها و هواداران و باشگاه از او چیزی شبیه همین یکی دو نیم ستاره این روزهای فوتبال ایران می‌ساخت که حتی در زمین فوتبال نیز با هم‌تیمی‌هایشان دست به یقه می‌شوند و زد و خورد می‌کنند.

او که پس از تجربه ناموفق سپاهان با تصمیم پدرش، قید حضور در لیگ ایران را برای همیشه زد، از میان سه گزینه این‌تر، بنفیکا و روبین‌کازان باشگاه روسی را برگزید تا هم در هنگام تمرینات این تیم در کنار خانواده‌اش باشد و هم اینکه با توجه به پیوندهای فرهنگی که وجود دارد، او وارد یک فضای نه ‌چندان غریبه نشود و با ترکمن‌هایی که در روبین‌کازان هستند، فضای آشنایی را تجربه کند.

حالا حتی انتخاب آرسنال به عنوان باشگاه بعدی را هم می‌توان به فال نیک گرفت و امیدوار بود ‌در چند سال آینده، فوتبال ایران صاحب یک فوق‌ستاره شود. چه اینکه آرسنال به انتخاب ستاره‌های جوان و تبدیل آن به بازیکنان بزرگ مشهور است و دست گذاشتن روی سردار آزمون پیش از جام‌جهانی، نشان از آن دارد که این باشگاه می‌خواهد پیش از آنکه مشتریان بیشتری به سراغ ستاره جوان ایرانی بیایند، او را از آن خود کند.

اکنون و پس از یک فصل موفق در روبین‌کازان روزنامه‌های انگلیسی از آغاز مذاکرات مسئولان آرسنال برای به ‌خدمت گرفتن آزمون خبر می‌دهند و باشگاه‌های آ. ث میلان و یوونتوس را هم خواهان لیونل مسی ایرانی می‌دانند.

ایندپندنت با اشاره به کار ضعیف الیویر جیرود، یحیی سانوگو و نیکولاس بنتلر موفقیت در بستن قرارداد با مهاجم ایرانی روبین‌کازان را بهانه‌ای برای دلجویی از هوادارانی می‌داند که دل‌ خوشی از مهاجمان این فصل آرسنال ندارند.
 
آنچه مسلم است سردار آزمون، مهاجم جوان و خودساخته ایرانی باشگاه روبین‌کازان پای در راهی نهاده که خود آگاهانه برگزیده و آن هم تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ است. او که بر خلاف هم نسل‌های پر شور و هیاهوی خود هیچ ‌گاه به‌دنبال حاشیه نبوده، با تلاش فراوان و تمرکز روی کار اصلی خود، این روز‌ها به یکی از امیدهای فوتبال ایران بدل شده تا در سال‌های قحطی ستاره، دلمان به یک مهاجم خوش‌سیمای ترکمن خوش باشد که در سال‌های آتی بیشتر و بیشتر از او خواهیم شنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵۱
آفرین به باورش که تونست به این موفقیت برسه . علی کریمی ها و نکونام ها درس بگیرند
تركمن ها هميشه سالم زندگي كردن و ميكنند ولي متاسفانه حتي در واليبال كه گنبد مهد واليبال هست به انها ظلم ميشود و ستاره هاي گنبدي بدون دعوت به تيم ملي ميسوزند اميدوارم هميشه شايسته ها در همه تيم ها حضور داشته باشند چه فوتبال چه واليبال
چه متن زیبا و فوق العاده ای توام با واقعیت
خیلی خوشحالم ازاینکه یه هموطن چنین افتخاری رو بدست آورد....برای همه ایرانیان باعث افتخار است این پیشنهاد....امیدوارم همیشه پاینده وموفق باشه در ادامه راه....تبریک میگم به هموطنای ترکمن
فیسک بودن!
از اینکه این جوان و خانواده اینده نگرش دستخوش مافیای کثیف فوتبال ایران نشدند خوشحالم و به انها تبریک میگم و باز هم برای ورزش کشورم متاسفم
زحمات خانواده محترم را نبايد فراموش كرد خدا كند از مرض حاشيه ها دور باشد
این داستان فعلا در همه بخش های کشور داره اتفاق میافته و منحصر به فوتبال نیست.
مشخصه که لیگ فوتبال ما فوتبال لیست نمیخواهد .
بی خیال بابا. مسی کجا و ............
متن زيبايي نوشته ايد و ممنون كه لااقل شما به يك جوان موفق توجه كرده ايد.
من از همشهريان سردار هستم و خانواده او را همه مي شناسند و عموي او "نوري آزمون " را بعنوان پدر واليبال گنبد مي شناسند . پدر و عموهايش همه واليباليست و ملي پوش واليبال بودند و الان هم در عرصه مربيگري واليبال هستند و موفق و خود سردار هم قرار بود كه واليباليست بشود مثل خيلي از جوانان تركمن صحرا كه انتخاب اولشان واليبال است .
پدر او چون يك ورزشكار حرفه اي بود مي دانست كه چطور مواظب باشد تا استعداد فوتبالي سردار هدر نرود.
این مسئولین سپاهان نشان دادند در سال های اخیر اصلا شم استعدادیابیشون را از دست دادن
نمونه دیگرش ارش افشینه
عادت دارم به شنیدن نام بازیکنانی که در رده های سنی تیم ملی با دوندگی و انگیزه ای بیش از استاندارد های روتین فوتبال ایران تلاش می کنند، اما هیچ وقت حضور یا آن انگیزه شان در لیگ فوتبال دید نمی شود، جای بسی تاسف است که اجازه دادیم سردار آزمون از ایران عزیز خارج بشه تا به جای تبدیل شدن به "هیچی" در چرخه استعداد سوزی ملی، فرصت داشته باشه که حداقل از تلاشش لذت ببره و حتی چه بسا در کنارش بتونه از مواهب زحماتش بهرمند بشه. شاید دیگه هرگز فرصتی دست نده که بتونیم به این فوتبالیست جوان بیاموزیم که چطور قبل قرار داد طنازی کنه و بعدش تو زمین پیاده روی، تو تمرین مشت بزنه، تو بازی سیلی بزنه، بعد خطا لگد بزنه و در حالی که از تماشا چی ها فحش میشنوه پاسخ مناسبو با حرکات دست و ... بده . بنظر میرسه دیگه مجالی نداریم که ویژگی های فوتبالمون رو بش انتقال بدیم تا در عرصه بین المللی نماینده جامعی از چیزی که هستیم باشه.
در پایان به نظر میرسید نویسنده این مطلب خوب یا ترکمن بوده یا به طور بخصوصی ترکمن هار دوست میداره!
زماني تشكيلاتهاي بيمارپاك خواهندشدكه دست مافياهاازآنهادورشوند
خیلی خوشحالم که یک بازیکن ایرانی مدنظر آرسن ونگر قرار گرفته امیدوارم با پیوستن به این تیم دید اروپا نسبت به فوتبال ایران تغییر کنه. با ارزوی موفقیت برای سردار آزمون و همه ی جوانان با غیرت ایران
مسی ایرانی؟!
فقط خداکنه بتونه این را رو ادامه بده فررصت خوبیه که زیرنظر آرسن ونگر آموزش ببینه.بدون شک یکی از بزرگترین بازیکنان چند سال آینده کشور ما میشه.قط اگه درگیر حاشیه نشه و آقایون بزارن
یاشاسین ترکمن صحرا و سردار آزمون
فیسک ?:))))))))))))))
میگم آقا یه سؤال ؟ چرا برای تیم ملی تو جام جهانی بازی نمی کنه ؟
این موفقیت ارزشمند رو به تمامی ترکمن های مظلوم ایران تبریک میگویم
اگر در استقلال می امد مربی این تیم نیمکت نشینش میکرد اقایان مربی سالاری را که ناپاک هم است در این کشور راه انداختند تا از نازی اباد به فرشته نقل مکان کنند این اتفاق کار خدا بوده تا همین مربی کنونی استقلال که مربی ان زمان سپاهان بوده خوار شود همانطوری که تیمش را ازمقام اولی در هفته های پایانی به وسط جدول کشاند میخواست ادعا کند فوتبال به مربی فقط بستگی دارد درحالیکه بزرگترین مربیان جهان فوتبال را قائم به ستاره ها میدانند بعد مربی با معرفت نه فقط دوره دیده
فداراسيون فوتبال وآهاي دست اندركاران فوتبال ايران جوانان جوياي نام رابيشتردريابيد وبهابدهيد
واقعاحيف است .
خیلی خوب فوتبال ایران رو توصیف کردی. برادر 66 من یک فوق ستاره در فوتبال بود. تا جایی که در سن 14 سالگی برای تیم بزرگسالان از او دعوت کردند و در آن جام مسابقات هم لقب " پدیده پگ را گرفت.
ولی به دلیل فساد بیش از حد فوتبال ایران! حتی نتوانست یکبار هم برای تست فوتبال لیگ برتر برود. اصلاً تا پول و آشنا و پارتی کلفت (دلال گردن کلفت)نداشته باشی نمیتونی به جایی برسی.
چه ستاره هایی که نتونستند به تیم ملی بیان و ایران از اونها محروم شد!!! دریغا...
کاشکی شما هم نمونه ای از گل های اين جوان خلاق را ضمیمه گزارش می کردید
همون بهتر که از فوتبال فاسد ایران رفت
بعداّ مثل وحید هاشمیان منّت ش رو خواهند کشید.!!
کی روش گفته بود: خوووب پولی هم این بازیکنان ایرانی می گیرند ولی در حد... هم بازی نمی کنند.
"علی‌رغم فیسک بودن"

"فیکس بودن" نه فیسک بودن!
فیسک؟؟؟؟؟
مجید دلبندم؛ فیکس نه فیسک؟؟؟؟
امیدوارم موفق باشدودرسی برای جوانان به اصطلاح فوتبالیست چندمیلیونی ماوبی انصافان سودجوی فوتبال وورزش ناپاک ما
امیدوارم موفق باشدودرسی برای جوانان به اصطلاح فوتبالیست چندمیلیونی ماوبی انصافان سودجوی فوتبال وورزش ناپاک ما
به امید موفقیت این سردار جوان.
دوستان گرامی بسیار ناپسند است این اشتباه های تایپی شما، خواهش می کنم بازبینی دقیقتری انجام دهید.
"فیسک بودن" یا فیکس بودن
ضمن تبریک سال 93 و آرزوی بهترینه برای سردار،خانواده اش و تمام ایران .سردار آزمون وقتی تو نود اومد ندیدم ولی همه همکارام بهم تبریک گفتن شاید فکر کردن که از قوم من است.من هم بعنوان اینکه هم ایراتیه و هم ترکمنه خیلی افتخار میکنم.امیدوارم که نام ایران را بعنوان یک ترکمن از هر ایرانی دیگر بر فراز قله های افتخار برافشاند.سلامت و پیروز باشید.
به امید آن روز
ای ول سردار ؛ سرداری به مولا ؛ پرچم ایرانو برد بالا
«فيسک بودن» تابی؟
منظورت همون «فيکس بودن»ه!!؟
«فيسک بودن» تابی؟
منظورت همون «فيکس بودن»ه!!؟
اینست شایسته سالاری ما
این هم مثل بقیه خواب ملیاردها غارت بیت المال فوتبال غارت و تباهی و فساد را دارد؟!
در اینده نزدیک وقتی اسمن و رسمی... بعد به ایران مظلوم و مستضعف و غارت بیت المال کنار سران رانت و رندی
با عرض سلام و بدون اطاله کلام، مشت نمونه خروار است. هر کس مهاجرت کند و خوب کار کند، به همه جا می رسد. اگر هم سایتهای محترم لطف کنند و اخبار رندگی شخصی او را منعکس نکنند و دست ازسر این به قول خودشان نمایندگان ملت در خارج بردارند، موفقتر هم می شوند!
نره تغییر ملیت بده برا جای دیگه بازی کنه
خدا حفظش کنه . نمی شه بیارنش تیم ملی ؟
چرا باید در تاریخ یک فروردین عقربه ساعت یک ساعت به جلو کشیده شود؟ رئیس جمهور و مجلس باید این قانون رو لغو کنند
فيسك نه فيكس درسته درست تر هم اينه بگيم ثابت بودن در تيم
نره تغییر ملیت بده برا جای دیگه بازی کنه
حالا خوبه مسی ایران امیرحسین حاجی زاده است!! حالا به همه مسی بگین!!!
ایشالا موفق باشه ، آرسنال تیم خیلی بزرگیه.
زنده باد سردار آرمون... شایستگی هرجا که باشه خودشو نشون میده.
علی‌رغم فیسک بودن

این یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟
باوجود فسیلهایی که در فوتبال ایران وجود دارند هیچوقت امثال آزمون نمی توانند جایگاه داشته باشند
ممنون از تابناک عزیز که همیشه درست وبه حق مینویسد اما تابناک عزیز ایا کسی پیدا میشود اورا حمایت کند دلالان سعی خاهند کرد برای نفع خود او را به حاشیه ببرند اتفاقی که در فوتبال ما می افتد بازیکنی که خوب بازی میکند را با جابجایی غلط از تیمی به تیم دیگر قانع کردن باشگاه برای نفع خود بازیکن را به زمین میزند
هزار ماشااله
ماشاالله...
یاشا سردار، ترکمن قارداش
واقعا اینترمیلان این بازیکن ایرانی رو میخواسته ؟ خیلی جالبه . پس چرا نرفته این تیم ؟
احسنت
اگه به ایران برگرده دیوانه است
همین چن ماه پیش یادم میاد که اسم این پسرو با چن تا دیگه تو کامنتام گذاشتم ولی نشون ندادین ولی الن دوباره میگم سردار و جهانبخش و صادقیان و نریمانجهان و کاوه رضایی و بایرامی و قریشی و رفیعی ورشاوند و عزت اللهی و عالیشاه و علی کریمی سپاهان تو آینده ای نه چندان دور از ستاره های ایرانی اروپا خواهندبود.
تورو خدا این بار بچاپ!
خدا نگهدارش باشد خروج او از فوتبال ایران بهترین کاری بود که انجام داد. موفق باشی جوان
فضای کثیف باند بازی چه در باشگاه خبر نگاری و باشگاه های فوتبال باعث از میان رفتن استعداد های بالقوه ای چون سردار ها شده است . شانس سردار به پدر خوش فکر و با استعداد بر می گردد. ولی افسوس هزاران جوانی که میشد ستاره شوند ولی حسادت خاص ایرانی آنها زمین گیر کرده و یا در جای کنج نشین ووو شده اند. متأسفم از فرهنگ خود زنی
ای ول
گناهش فقظ ترک بودنش است
گناهش فقظ ترک بودنش است
ولی خبر گزاری ها دیروز از قول سردار آزمون گفته بودن که : پیشنهاد آرسنال افتخار بزرگیه اما فعلا قصد ترک روبیکان کازن رو ندارم و همه فکرم رو بازی های آینده تیمه
البه اگه این خبر راست باشه امیدوارم مثل شیوه مرسوم بین مهاجمین میلیاردی لیگ ایران جدی نگفته باشه و قصد بازار گرمی داشته باشه
ما هم دوستانی تو دبیرستان و مدرسه و محل داشتیم که اگه ازشون حمایت میشد، الان تو تیم ملی بودند!! کی روش گل کاشت که بجای اینکه از محلات خودمون بازیکن پیدا کنه تو سفرهای اروپاییش بازیکن پیدا میکنه! جالبتر اینکه مربی های خودمون حتی اینکار کی روش رو هم بلد نیستند!
کلیت این گزارش و واقعیت جامعه این را به ذهن میرساند که ایران محل مناسبی برای پیشرفت و درخشش استعداد جوانان ایرانی چه در زمینه ورزش و چه علمی و ... نیست یا حداقل باید گفت یک جوان ایرانی صدها بار بیشتر از این ها باید تلاش کند تا شاید در ایران برای مدت کمی ان هم کم فروغ بدرخشد
موفق باشد
با ارزوی موفقیت برای این بازیکن جوان ایرانی در تیم های بزرگ اروپا
به تیم ملی بزرگسالا دعوت نمیشه؟ حالا که رفت تو لیگ انگلیسی کی روش هم ممکنه بهش یه نیم نگاهی بندازه
شما درست میگی فوتبال ما واقعامریضه درست توی اون روز هایی که سردار ازمون تازه به روبین کازان پیوسته بود و هنوز توی ترکیب 18 نفره جایی نداشت من یه کانون هواداران براش ساختم چون میدونستم شایسته دیده شدن هست این هم ادرسشwww.sardaarazmoon.blogfa.com
سردار مسی
عالیه موفق باشه....
کلا ترکمن هایی ایران رگشون ورزشیه اون از والیبال اینم از فوتبالشون افتخاره واسه ایران عزیزمون
همه جا همینطور تو تحصیل کار
بند پ داداش یداد میکنه من ارشد عمران گرفتم از بیکاری پوسیدم ولی طرف دیپلمه تو شهرداری کارشناسه من هم تصمیم دارم برم
از صمیم قلب براش آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم به قله های این ورزش پرطرفدار برسد
دوستت دارم سردار و از تو تابناک عزیز که این متن خوب را برای ستاره ترکمن صحرا نوشتی متشکرم .
سردار و فرهاد قائمی ستاره های ترکمن صحرا
تبريك ميگم به خانواده محترم سردارآزمون.اين افتخاريست براي تمام فوتبال دوستان وتمام ايرانيان
فقط فوتبال نیست در خیلی از عرصه ها عده زیادی از افرادی که در سطح تصمیم گیری وارد شده اند و در جای جای این مرز و بوم هستند معمولا نه بر اساس شایستگی که بر اساس رابطه و باند بازی ترقی کرده اند، و لذا چنین افرادی که خود شخصیت تخصصی حضور در موقعیت خود را ندارند از روی حسادت هم که شده حاضر نیستند که افراد بهتر از خودشان رشد کنند و زیر دستانی بدتر از خود را انتخاب می کنند که خودشان تحقیر نشوند، خلاصه که سایه شومی است بر مدیریت در اکثر سطوح در ایران که به این سادگی ها از سر این مرز و بوم رخت بر نخواهد بست.... پدیده فرار مغز ها هم هم نمود و عینیت همین واقعیت اجتماعی است.
ترکمن ها سرشار از ذوق هنری و استعداد ورزشی هستند. که ایشان (سردار آزمون) یک نمونه ای از خروارند.
از باشگاه سپاهان ممنونم
درود بر تو که با عملکردت لعنت فرستادی بر فوتبال کثیف ایران.حالم از بازیکنان پرادعا و تهی ایران به هم میخورد
آنچه که موفقیت او را بیشتر خواهد کرد ، شجاعت ، حرفه ای بودن و اخلاق گرائی است
من دوستان زیاد ترکمن دارم
دو ورزش رو عاشقانه دوست دارند
والیبال و فوتبال
یاد روزهای خوشمان با دوستام خوش باد
حقیفتی بس تلخ.امیدوام موفق باشه که حقشه
سردار فقط به یوونتوس برو چون اونجا بهتر رشد میکنی.
مثالش پوگبا.
درود بر شرفش
ما ملت خوبی هستیم. عالی! رفتن این جوان دل بسیاری را شادمان کرده . شک نکنید.
ايران هميشه داراي ستاره بوده ولي همگي بنوعي وارد حاشيه شده اند
ولي ستاره تركمن فوتبال ايران با دوري از حواشي فوتبال مريض و ناپاك ايران در حال تبديل شدن به يك فوق ستاره است اميد است كه درسي به امثال پيام صادقيانها داده باشد به اميد درخشش اين فوق ستاره خوش سيماي فوتبال ايران در جام جهاني برزيل
اسب يعني تركمن تركمن يعني اسب به سلامتي هر چي تركمنه
احسنت بر این جوان سخت کوش ایرانی
دقیقأ... بنده خودم یک فوتبالیست بودم, که البته به جائی نرسیدم, ولی باید خدمت شما عرض کنم که در سیستم ایران یک مافیای خانوادگی وجود دارد که نه تنها در فوتبال بلکه در محیط کار و حتی در منزل هر شخصی حکم فرماست و آنهم اینست که همه باید در مقابل مسن تر ها دولا شوند و حق پیشکسوتی را رعایت کنند, و حتی تا زمانیکه اجازه داده نشده حق اظهار نظر کردن هم ندارند چه برسد که در تیم بازی کنند, مثلأ اگر به غیرت کسی بر نمیخورد اقای رحمتی تا کی باید درون دروازه بماند؟ آیا بهتر از آقای رحمتی و دیگر پیشکسوتان در ایران وجود ندارد؟ و همینطور در کارخانجات اتومبیل سازی و دیگر صنایع ...و...و...و
برای همین هم مربی تیم ملی برای تمرینات و انتخاب بازیکنان از ایران خارج شد تا از این باند بازی ها خارج شود
با آرزوی موفقیت واسه تمام جوانان ترکمن صحرا.ان شاالله با درخشش بیشتر بتونه با تیم ملی بره جام جهانی و افتخار بیشتری واسه ترکمن صحرا کسب کنه.
اميدوارم باپيوستن به باشگاه بزرگ آرسنال شادي ونشاطرابه جوانان دل زده از فوتبال پير وفرتوت ايران هديه كند وتلنگري باشد به مديران ومسئولان نه چندان فوتبالي ورابطه سالار كشورمان درضمن بايد به پدر سردارعزيز تبريك گفت بابت شجاعت در كاري كه انجام داد.
انشاالله اینگونه باشد که شما نوشته اید بامید موفقیت روز افزون این جوان ایرانی
دمش گرم
اميدوارم هيچ وقت به باتلاق فوتبال ايران برنگرده
ﻋﺎﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﻟﯿﻪ واقعاامیدوارشدیم
ﻋﺎﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﻟﯿﻪ واقعاامیدوارشدیم
هاشا به غيرتش
ان شاء الله به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل بشه!
زنده باد آزمون و آزمون های جوان فوتبال ایران
و این مسئله نشان دهنده عمق روابط فاسد بین برخی مربیان- دلالان و.... را بیش از پیش ثابت می کند.
کلا یکی از دلایل افول فوتبال ایران در دهه اخیر و پیدا نشدن پشتوانه ها را هم باید در این مساله جستجو کرد.
امیدوارم این جوان خوب ایرانی به یک تیم بزرگ بپیونده و جانی دوباره به فوتبال ما بده
امیدوارم این جوان خوب ایرانی به یک تیم بزرگ بپیونده و جانی دوباره به فوتبال ما بده
به امید درخشش جوانان ایران در سراسر دنیا
با سلام من یک ترکمن هستم و سردار برای ما و این کشور مایه افتخار هستش اگر برخی تبعیضهای قومی و مذهبی نباشد و دولت اعتماد بیشتری به ما کند همانطوری که تا الان بوده جانفشانی های خیلی خیلی بیشتری برای این مرز و بوم خواهیم داشت ما از شمائیم این را باور کنید
این ملت پر از استعداده همه دارن پژمرده میشن
هرگز نمیشه وارد فوتبال مافیایی ایران شد
آفرین بر سردار - در ضمن پدر وی خلیل آزمون هم عضو تیم ملی والیبال کشورمان بودند و از نزدیک با زد و بند هایی که در ورزش ما اتفاق می افتد آشنا می باشند .
بازهم سناریوی فرار استعدادها و مغزها تکرار شد.
خييييييييييلى خوشحال شدم. براى سردار آزمون در سال 1393 آرزوى موفقيت همراه با سلامتى و شادى دارم.
همون بهتر که از این فوتبال کثیف و مافیایی رفت. بقیه جاهای مملکت ما هم همینطوره.
واقعا بازیکن خوبیه ؛ علیرغم قد بلندی که داره خوش تکنیک هم هست ؛ مطمئنم اگر مصدوم نشه ؛ آینده فوتبال ایرانه
با افتخار براش آرزوي سربلندي و موفقيت دارم. براي همه بچه هاي خوب ايران.
به امید روزی که سردار جون برای تیم ملی ایران در جام جهانی گلزنی کند
جوان ترکمن همیشه موفق باشی
این مشتی از خروار است امروز ریاست فدراسیون با آن خنده های خود به ریش مردم و مسئولین دارد آب در کنار دژ نیمه مخروبه فوتبال کشورمان آب می ریزد تا همین اندک دیواری که مانده فرو ریزد،و مسئولین هم یا خوابنند و یا خود ررا به خواب زده اند.
احسنت به این شیر مرد خود ساخته
موفق باشي جوان عزيز
اینم اگه ایران میمنوندخراب میشد شان اورد که رفت
الحمدلله فرزندان ایران زمین استعداد های بالقوه را دارا هستند اما مهم شناسایی و تربیت آنهاست و گرنه بمرور از بین می روند. برای اهمه ی جوانان خوب ایرانی موفقیت و سرفرازی ارزو می کنیم
ترکمن ها قوتبال را در آینده مانند والیبال جهانی خواهند کرد.
چرا به تیم ملی دعوت نمیشه؟
با آرزوی موفقیت برای این هموطن
سلام مايه خوشحالي وسرافرازي است براي ايشان آرزوي توفيق از خداوند سبحان مي كنيم
برای سردار عزیز آرزوی موفقیت وسلامتی دارم. امیدوارم که ستاره! های فوتبال ایران از ایشان بیاموزند.
با آرزوی موفقیت برای ایشان
دمش گرم حالا لیگ ایران هم او را بهتر می بیند اما فساد نمی گذارد شایسته ها کار کنند
ایران سرزمین فرصت سوزی
"در ترکیب تیم ایرانی‌اش جایی نداشت،"
این موضوع دیگه کاملا تکراری شده، امروزه دیگه بچه های مهدکودک هم میدونن تو باشگاهها چه خبره. چه باندبازیها و چه مسائل پشت پرده ای وجود داره.همه میدونن تنها افراد خاصی میتونن در ترکیب تیمها حضور داشته باشند.
واقعا اگر میخواهید جلوی پیشرفت این جوان را نگیرید واقعا از روی دلسوزی میگم او را به تیم ملی دعوت نکنید اجازه بدهید به پیشرفتش ادامه دهد فوتبال در ایران یعنی دروغ و زشتکاری و از صحنه به در کردن جوانان با استعداد این یک سیاست کلی است علتش هم معلوم نیست چیه.
ورزش ایران "ورزشکار رئیس" می خواهد , نه رئیس پشت میز نشین و قلم به دست
خدا حفظش کنه
تازه سپاهان تیم درست و حسابیه که حداقل حاشیه ها رو داره ببینید چه فاجعه ای در فوتبال ایران داره اتفاق می افته!
سردار آزمون یکیه، پیام صادقیان هم یکی!
زنده باد ترکمن صحرا...
امیواریم هرجا بره موفق باشه...
حالا نگفتی اسمش چیه تا بیشتر باهاش اشنا بشیم
yashaaaaaaaaaaaasin serdaaaar abi :d
درست مانند سیاست مان.
درست مانند سیاست مان.
دمش گرم بی ادعا وبه دردبخور.
اسم این جوان رعنا چیست ؟ بردن نامشان مکروه بوده است خدای ناکرده یا خبرنگار بیغ است؟
بخاطر مدیریت پدر سردار، آقای خلیل آزمون میباشد که تونسته خودشه بالا بکشه.
دوری از حاشیه و مدیریت به کار پسرش، بهترین لطفی است که به سردار کرده.
به امید موفقیت بیشتر سردار
بنده به عنوان کسی که دانشجو در اوکراین هستم بازی سردار رو از نزدیک دیدم....امیدوارم موفق شه...قطعا ارسنال و لیگ برتر بسیار گزینه عالی و تاثیر گذاری در ایندشه....میلان و یوونتوس از داخل به شدت درگیر مافیا هست....باعث افتخار...البته علت اصلی موفقیت این بوده که لیگ تا یقه فاسد ایران دوری کرده....
متاسفانه باشگاههای ایرانی این فوق ستاره فوتبال را به دلیل تعصبات....در حاشیه نگهداشتند و او را تخطئه کردند. لعنت بر افراط و تعصب بیجا.
ارسنال گرینه بسیار مناسبی است چرا که ونگر بازیکن ساز استثنایی است
یاشاسین ترکمن صحرا
آخ آخ آخ چی میشه اگه آزمون مثلا پنج سال دیگه بشه بهترین بازیکن جهان
جدیدا از بارسلونا و میلان هم پیشنهاد داره
چه خوب که از اول قسمتش این بوده که از این فوتبال کثیف دور باشه و همین عامل موفقیتشه.با آرزوی موفقیت براش.
سایتتون عالیه
فقط این را میتوانم بگویم عزت و ذلت فقط دست خداست وبرای سردار آزمون هم آرزوی موفقیت دارم و از او می خواهم در هر کجای این کره خاکی که هست هیچ وقت از یاد خدا غفلت نورزد
afarin be sardare iran
افرین بر سردار
عالی است مسی ایرانی
چقدر ازین استعدادها در ای کشور به هدر می رود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان