بازدید 5022

آغاز تخمگذاری لاک‌پشت‌ها در جزیره کیش

کد خبر: ۳۸۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۱ 26 March 2014
لاك پشت هاي پوزه عقابي از گونه های در حال انقراض هستند كه هر ساله در اوایل فصل بهار جهت تخم گذاري به سواحل جزيره كيش می آیند.

به گزارش خبرنگار مهر، تخمگذاري لاك پشت هاي دريايي در سواحل ماسه ای جزیره کیش به هنگام شب است و دوستداران و علاقمندان می توانند برای تماشاي اين پديده زيبا تخم گذاری و گرفتن عکس و فیلمبرداری با هماهنگي مركز حفاظت و مونيتورينگ لاك پشت هاي دريايي واقع در جاده ساحلی جهان در اين مركز حضور یابند.

فصل تخم گذاري لاك پشت هاي پوزه عقابي از اواخر اسفند تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت و در هر فصل به طور ميانگين 3 بار و با فاصله زماني 15 روز تخمگذاري مي كنند.

جوجه لاك پشت ها 60 تا هفتاد روزبعد از تخم ها بيرون مي آيند كه با كمك محيط بانان به طرف دريا هدايت مي شوند.

با توجه به نقش لاك پشت هاي پوزه عقابي درحفظ سلامت اكوسيستم دريا از جمله مرجان ها اهميت ويژه اي داشته و مورد توجه اتحاديه ها و سازمانهاي جهاني مرتبط با حفظ حيات گونه هاي گياهي و جانوري در حال انقراض قرار گرفته اند.

محيط بانان سايت حفاظت شده لاك پشت ها كه تحت نظارت سازمان منطقه آزاد كيش می باشد براي پيشگيري و جلوگیری از تخريب لانه ها در برابر امواج شديد هرساله تعدادي از لانه ها را به مكاني امن در ساحل منتقل مي كنند.

جزيره كيش با 92 كيلومتر مربع مساحت ، در فاصله 18 كيلومتري سرزمين اصلي و در آب هاي نيلگون خليج فارس واقع شده است كه وجود لاك پشت هاي پوزه عقابي و تخم گذاري آنان و همچنين هدايت آنها به دريا يكي از جاذبه هاي توریستی برای مستندان سازان  داخلی وخارجی  در جزيره زيبای کیش در خليج همیشه فارس است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل