بازدید 4132

تنش شديد در روابط دولت و پارلمان اردن

در حال حاضر پارلمان موضع تندی علیه اسرائیل اتخاذ کرده است و مشخص نیست که دولت باید چگونه با این خواسته پارلمان تعامل داشته باشد.
کد خبر: ۳۸۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳ 13 March 2014
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: تنش شدیدی در روابط دولت و پارلمان اردن حاکم شده است.
به گزارش این شبکه، اقدام اسرائیل در کشتن یک قاضی اردنی در گذرگاه الکرامه باعث تنش شدید در روابط دولت و پارلمان این کشور شده و بحران بی اعتمادی شدیدی ایجاد کرده که ممکن است پارلمان تهدید خود را در سلب رای اعتماد از کابینه اجرا کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غسان ابوغزل خبرنگار این شبکه در امان در گزارشی در این زمینه افزود: پس از کشته شدن یک شهروند اردنی توسط نیروهای اسرائیلی تنش شدیدی در پارلمان اردن حاکم شده است و اعضای پارلمان از دولت این کشور خواستند موضع قاطعی در این زمینه اتخاذ کند. به نظر می رسد در صورتی که دولت به خواسته های پارلمان توجه نداشته باشد تهدید پارلمان در سرنگون کردن دولت عملی خواهد شد. برخی از اعضای پارلمان از دولت این کشور خواستند روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل تا یک سال دیگر قطع کند. اعضای این پارلمان که بر اساس شعارهای انتخاباتی مهمی توانستند وارد این نهاد تقنینی شوند نتوانستند به این شعارها عمل می کنند و باعث شده است این افراد در وضع دشواری در تعامل با مردم قرار گیرند. اعضای پارلمان با تهدیدات خود می خواهند اثبات کنند که قادرند با دولت رویارو شوند.

خلیل عطیه نماینده پارلمان اردن گفت: از زمانی که این کابینه در اردن تشکیل شد شاهد تنش بی سابقه در روابط کابینه و پارلمان هستیم. دولت اردن از ابتدا قیمت ها را افزایش داد. این دولت از رابطه خوبی با پارلمان برخوردار نیست و روز و هفته ای نیست که اعضای پارلمان مسئله سلب رای اعتماد را مطرح نکنند.

سمیح المعایطه وزیر سابق اطلاع رسانی اردن گفت: درباره مسئله مشخصی کش و قوس هایی میان دولت و پارلمان وجود دارد. در حال حاضر پارلمان موضع تندی علیه اسرائیل اتخاذ کرده است و مشخص نیست که دولت باید چگونه با این خواسته پارلمان تعامل داشته باشد. باید با استناد به قانون اساسی به تنش در روابط دولت و پارلمان پایان داد.

خبرنگار این شبکه افزود: کارشناسان سیاسی بر این باورند دلیل اصلی تنش میان دولت و پارلمان ناشی از عملی نشدن وعده نخست وزیر به برخی از اعضای پارلمان برای اعطای پست وزارت به آنان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل