بازدید 6358

درباره سفرهای خارجی سخت‌گیری نمی‌کنیم

متأسفانه در کشور بانک اطلاعاتی درباره سفرهای خارجی وجود ندارد و دولتمردان و مسئولان جدید که بر سر کار می‌آیند امکان استفاده از تجربیات مسئولان دولت‌های قبلی در سفرهای خارجی را ندارند و خودِ این مسأله باعث انجام سفرهای متعدد و تکراری برای تحقق یک هدف می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۹ 11 March 2014
رئیس هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت گفت: متاسفانه در کشور بانک اطلاعاتی درباره سفرهای خارجی وجود ندارد و دولتمردان و مسئولان جدید که بر سر کار می‌آیند امکان استفاده از تجربیات مسئولان دولت‌های قبلی در سفرهای خارجی را ندارند.

به نوشته آرمان، مرتضی بانک با بیان اینکه سفرهای خارجی هم به لحاظ سیاسی و در راستای توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها اهمیت دارد و هم به لحاظ تأمین امکانات و نیازمندی‌های کشور افزود: البته با وجود تحریم‌ها و مضایقی که در عرصه بین‌المللی به جمهوری اسلامی تحمیل شده، با عنایت به روحیه‌ای که برای اتکا بر توانمندی، تخصص و تجربه نیروهای داخلی در تمام اجزای نظام ریشه دوانده محدود شدن تعاملات خارجی نتوانسته مشکل خاصی در تأمین نیازمندی‌های کشور ایجاد نماید و روحیه خودباوری و استقلال‌طلبی در دولتمردان و مردم توانسته برنامه‌ها و سیاست‌های بدخواهان نظام را خنثی کند.

رئیس هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت اظهار کرد: باید در سفرهای خارجی و تبادل هیأت‌های کارشناسی در عرصه بین‌المللی، کسب دانش، تجربه و بهره‌گیری از دستاوردهای روز دنیا و بومی کردن این دستاوردها را در اولویت قرار دهیم. بانک تصریح کرد: باید این رویکرد را مبنای سفرهای خارجی در دستگاه اجرایی قرار دهیم و هر سفری را که نتواند در راستای راهبرد به تأمین منافع کشور بینجامد، از دستور کار خارج کنیم.

رئیس هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت گفت: در کشوری مثل ایران که تحولات پرشتاب اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی را به عنوان یک کشور اسلامی و مستقل در منطقه و جهان تجربه می‌کند بسیار مهم است که سفرهای خارجی به نحوی برنامه‌ریزی و اجرا شود که عزت، آبرو و حیثیت نظام و ملت در آنها به نحو احسن لحاظ و حفظ شود.

مرتضی بانک با تأکید بر اینکه سفرهای خارجی مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به نحوی تنظیم و انجام شود که کمترین بار منفی و بیشترین استفاده را برای کشور به ارمغان بیاورد، اظهار کرد: متأسفانه در کشور بانک اطلاعاتی درباره سفرهای خارجی وجود ندارد و دولتمردان و مسئولان جدید که بر سر کار می‌آیند امکان استفاده از تجربیات مسئولان دولت‌های قبلی در سفرهای خارجی را ندارند و خودِ این مسأله باعث انجام سفرهای متعدد و تکراری برای تحقق یک هدف می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت تصریح کرد: سفرهای پیش روی مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور باید به گونه‌ای تنظیم شود که در ادامه و در راستای تکمیل سفرهای گذشته باشد و برای این منظور همه دستگاه‌های اجرایی باید بانک اطلاعات کاملی از سفرهای خارجی قبلی و فعلی خود تهیه کنند که در آنها اهداف سفر، میزان تحقق این اهداف، چرایی عدم تحقق اهداف و راهکارهای تحقق این اهداف در سفرهای احتمالی آتی مشخص شده باشد.

وی با طرح این سوال که چگونه باید بانک اطلاعاتی سفرهای خارجی تهیه شود و چگونه این بانک مورد استفاده قرار گیرد؟ گفت: وقتی در وضعیت فعلی توانسته‌ایم اقدامات و تاثیرگذاری‌های ارزشمندی در جهان داشته باشیم قطعا با استفاده از تجربیات گذشته دستاوردها و تاثیرگذاری‌ ایران در جهان چندین برابر خواهد شد. وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال سخت‌گیری درباره سفرهای خارجی نیست و فقط به دنبال این هدف است که این سفرها با هدف مشخص و برنامه‌ریزی برای حصول بیشترین بهره‌وری و کمترین هزینه‌ها انجام شود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها