بازدید 6753

"اتحادیه عرب" دولت اسرائیل را به رسمیت نشناخت

کد خبر: ۳۸۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۱ 09 March 2014
اتحادیه عرب امروز یکشنبه از موضع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر به رسمیت نشناختن اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی حمایت کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مخالفت محمود عباس و اتحادیه عرب با تقاضای اسرائیل برای به رسمیت شناخته شدن رژیم تل آویو به عنوان یک دولت یهودی در حالی است که مهلت تعیین شده آمریکا برای دستیابی به توافق اصولی و ساختاری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات سازش ماه آینده به پایان خواهد رسید.

بر اساس این گزارش آمریکا از محمود عباس خواسته بود تا به عنوان بخشی از تلاش ها برای دستیابی به توافق اصولی سازش، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت بشناسد تا زمینه لازم برای ادامه مذاکرات سازش فراهم شود. وزرای خارجه کشورهای عربی با انتشار بیانیه ای در قاهره تاکید کردند، شورای اتحادیه عرب حمایت خود را از تلاش رهبری فلسطین برای پایان دادن به اشغال رژیم صهیونیستی بر سرزمین های اشغالی حمایت می کند و بر موضع خود مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک دولت یهودی پافشاری می کند.

دور جدید مذاکرات سازش پس از سه سال وقفه از جولای گذشته با تلاش های جان کری وزیر خارجه آمریکا آغاز شده و واشنگتن به دو طرف 9 ماه فرصت داده است تا به توافق اصولی اولیه دست یابند. جان کری خواستار ادامه مذاکرات سازش پس از پایان مهلت تعیین شده در اواخر آوریل شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار هفته گذشته خود با نتانیاهو نسبت به خطر انزوای بین المللی اسرائیل در صورت شکست مذاکرات سازش هشدار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها