بازدید 6476

97 درصد ویروس‌ها در تلفن‌های اندرویدی

کد خبر: ۳۸۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳ 08 March 2014
براساس نتایج تحقیقات ۹۷ درصد ویروس ها و بدافزارهای در تلفن های همراه باسیستم عامل اندروید دیده شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از وب سایت خبری Nex Web، مرکز تحقیقات اف.سکیور ( یک مرکز تحقیقاتی در آمریکاست که در زمینه امنیت اطلاعات فعالیت می کند )اعلام کرد که بزرگترین راه ورود بدافزارها به تلفن همراه از طریق نرم افزارهای کاربردی است این در حالی است که ضریب امنیت سیستم عامل اندروید بسیار پایین است.

براساس گزارش این مرکز تحقیقاتی، از سال ۲۰۰۰ میلادی تا ۲۰۱۳ سیستم عامل سیمبین نوکیا ۳۲ درصد و سیستم عامل اندروید ۶۵ درصد از توزیع بدافزارها را به عهده داشته اند. اما با توجه به کاهش استفاده از سیستم عامل سیمبین (شرکت نوکیا) و استفاده بیشتر از سیستم عامل اندروید به نظر می رسد که ورود ویروس ها و بدافزارها به تلفن های همراه بیشتر شده است.

سیستم عامل آندروید سیستم عاملی است که امروزه برای دستگاه های تلفن همراه (موبایل) و گوشی های هوشمند کاربرد دارد و توسط بیش از ۳۰ کمپانی معروف پشتیبانی می شود. آندروید به معنای واقعی " باز” (Open) است، یعنی برنامه نویس می تواند از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند. آندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی تلفن همراه همچون شماره گیری، فرستادن پیام کوتاه (SMS ) با استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن های قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

این سیستم عامل بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است؛ مدیریت و بهینه سازی حافظه، ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را هسته لینوکس انجام می دهد و آندروید فقط لایه ای است که ارتباط میان کاربر و سیستم عامل را برقرار می کند. این لایه نرم افزاری به وسیله زبان برنامه نویسی جاوا پیاده سازی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان