بازدید 3824

ایران پیش قراول صلح جهانی

کد خبر: ۳۸۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳ 07 March 2014
مشاور حقوقی رئیس جمهور با هشدار نسبت به اینکه امروز تشیع در معرض خطر و هجمه است‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش قراول صلح جهانی و جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، امیرحسین زمانی‌نیا در نشست تخصصی «نقش علمای دین در جهان بدون خشونت و افراطی‌گری» از سلسله نشست‌های تخصصی حوزه‌های علمیه و جهان معاصر در دانشگاه معارف اسلامی قم اظهار داشت: یکی از دلایلی اصلی که رییس جمهور در سازمان ملل متحد به ارائه ایده و طرح خود مبنی بر جهان بدون خشونت اصرار ورزید، همین مسئله بود چرا که امروز حقیقتاً با وجود امواج افراطی‌گری و خشونت، ‌تشیع در معرض خطر جدی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت هنجارسازی‌های بین‌المللی گفت: ما با بهره‌گیری از قطعنامه‌هایی همانند آنچه به پیشنهاد کشورمان در سازمان ملل به تصویب رسید، باید بکوشیم که در مقابله با خشونت‌گرایی در اسلام و به ویژه علیه شیعه،‌ دست به هنجارسازی بین‌المللی بزنیم.

زمانی‌نیا بیان داشت: سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در سازمان ملل‌ موجی از امید را در سطح جهانی به منظور حل معضلات بین المللی چون کشتار مسلمین در میانمار، سوریه و دیگر مناطق پدید آورد و شخص بان کی مون نیز در دیداری که در نیویورک با وی در همان ایام داشتیم، ‌به این موضوع اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما با مکانیسم شورای امنیت سازمان ملل و حق وتوی آن مخالفیم تصریح کرد: سازمان ملل با وجود همه ایراداتی که به آن می‌توان گرفت نقش مهمی در کاهش برخی خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها در دنیا داشته است.

مشاور حقوقی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت در زمینه مسایل بین المللی وجود دارد افزود: از علمای بزرگوار و حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود که در ترویج این مسئله که شیعه با خشونت و افراطی‌گری در جهان به شدت مخالف است، نقش فعالی داشته باشند و اهداف صلح‌طلبانه نظام جمهوری اسلامی ایران را در راستای مقابله با امواج خشونت و افراطی‌گری، برای جهانیان خاصه علمای اسلامی تبیین کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی