بازدید 3945
مجید انصاری:

مردم تفاوت انتقادسازنده و نامهربانی را می‌دانند

تحرک بیشتر فرهنگی در جاهایی احیانا منجر به تخلف از قانون می شود و یا اشخاصی می خواهند با استفاده از شرایط کنونی فضا را تخریب کنند که دولت معتقد است فرهنگیان خودشان باید پاسدار ارزش ها باشند تا افرادی از روی نادانی و عرض ورزی ساحت فرهنگی و مطبوعات را مخدوش نکنند.
کد خبر: ۳۸۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶ 06 March 2014
معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید براین که مردم بهترین داور هستند، گفت:مردم تفاوت میان انتقاد سازنده و نامهربانی سیاسی را می دانند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» روز پنجشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران افزود: دولت تدبیر وامید معتقد است داوری افکار عمومی بهترین ملاک است.

وی یادآور شد: دولت یازدهم به حمایت مردم امیدوار است تا بتواند برنامه های خود را پیش ببرد.

وی در پاسخ به سوالی درمورد مخالفت هایی که با اقدامات دولت از جمله حواشی دیدار سید عباس عراقچی با مراجع عظام تقلید مطرح می شود، اظهارداشت: تلاش دولت براین است که اطلاعات را به طور شفاف به مردم منتقل کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، یکی از برنامه های دولت را ارتباط تنگاتنگ با آیات عظام عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری اعلام کرد که حمایت مراجع پشتوانه بزرگی است که دولت قدر آن را می داند.

انصاری تصریح کرد: از ابتدای کار دولت ملاقات هایی با مراجع عظام داشته و از نظرات آنها بهره گرفته است ، مسایل کشور را منتقل کردیم، اما طبیعی است که در کشور دیدگاه های مختلفی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ممکن است جریاناتی به لحاظ رقابت سیاسی و زاویه دید خاصی که دارند نظرهایی در مورد دولت داشته باشند.

برنامه اصلی دولت در هدفمندی یارانه ها مبتنی بر خوداظهاری است

معاون پارلمانی رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در باره هدفمندی یارانه ها گفت: هدف اصلی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور مدیریت انرژی و استفاده از منابع حاصل از اجرای آن در توسعه کشور در بخش های تولید، حمل و نقل عمومی، سلامت، درمان ،بیمه و بالاخره تحرک بخشی در عرصه اقتصاد و بهینه سازی مصرف بود.

انصاری اضافه کرد: از آن جهت که مصرف انرژی از دیرباز نامطلوب بوده و این موضوع موجب شده که ثروت کشور هدر رود و همچنین تخریب محیط زیست و افزایش آلاینده ها را داشته باشیم، هدفمندی یارانه از گذشته مورد توجه دولت ها بوده است.

وی با یادآوری افزایش مصرف حامل های انرژی در داخل کشور، گفت: به دنبال افزایش مصرف، سهم صادرات کاهش می یابد و اگر این رویه ادامه پیدا کند در آینده نفت و گازی برای صادرات نخواهیم داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اصل هدفمندی یارانه ها از سال های گذشته مورد تاکید نظام بوده که متاسفانه در مرحله نخست انحراف فاحشی از اهداف و قانون رخ داد و در واقع هدفمندی یارانه ها به موضوع توزیع نقدی یارانه ها در بین مردم خلاصه شد.

انصاری تاکید کرد: براساس قانون هدفمندی یارانه ها توزیع نقدی یارانه باید متناسب با سطح درآمد خانوارها انجام می شد که این امر محقق نشد.

وی با تاکید بر این که ادامه روند به شکل سابق غیر ممکن است، گفت: چنین منابعی وجود ندارد، ماهانه برای سه هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت نقدی مجبور به برداشت بیش از یک هزار میلیارد تومان از بودجه های عمومی، عمرانی و شرکت های دولتی بودیم که این امر باعث تضعیف بنیه شرکت های تولید انرژی می شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: به دنبال این امر وزارت نیرو در حال حاضر با بدهی 20 هزار میلیارد تومانی روبرو است و نتوانسته در بخش های نیروگاهی سرمایه گذاری کند که اگر وضع فعلی ادامه یابد در سال آینده با خاموشی روبرو خواهیم بود.

انصاری افزود: همین وضعیت در بحث صنایع بالادستی و تکمیلی نفت، گاز و پتروشیمی مطرح است و چندین فاز پارس جنوبی به دلیل این که منابع آن صرف پرداخت نقدی یارانه ها شده است، پیشرفت نکرده و وزارت نفت در زمستان جاری در تامین گاز خانگی تقریبا گازتمام نیروگاه ها و صنایع قطع کرد که این امر هم از جهت اقتصادی و هم از جهت زیست محیطی مضرراتی دارد.

وی یادآور شد: انحراف از هدفمندی بن بست غیرقابل ادامه ای ایجاد کرد لذا از اول دولت مصمم بود که هدفمندی یارانه ها را به مدار قانون بازگرداند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه این عزم جدی دولت با هماهنگی مجلس همراه شد؛ مجلس در گذشته بارها نسبت به این انحراف تذکر داده بود و در لایحه بودجه سال آینده تبصره 21 نیز مصوب شد.

انصاری، یکی از بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی را تکیه بر گرایش های نخست موضوع هدفمندی عنوان کرد و گفت: دولت مایل بود توزیع فرم ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی را قبل از سال انجام دهد، اما در حال حاضر کارهای کارشناسی روی آن در حال انجام است و به این ترتیب فرم های هدفمندی یارانه ها بعد از تعطیلات سال آینده منتشر خواهد شد.

وی اظهارداشت: برنامه اصلی دولت در هدفمندی یارانه ها مبتنی بر خوداظهاری خواهد بود؛ قانون تاکید کرده است که یارانه نقدی باید به متقاضیان نیازمند داده شود یعنی اینکه کسانی که نیازمند هستند باید برای دریافت یارانه به صورت کتبی متقاضی شوند.

وی افزود: دولت مشغول طراحی نهایی فرم های ثبت نام است که بعد از تکمیل و نهایی شدن منتشر خواهد شد و کسانی که داوطلب دریافت باشند، فرم ها را باید پُر کنند.

انصاری در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: خوشبختانه تسلط کامل رییس جمهور به مسائل سیاست خارجی در حضور مجمع عمومی سازمان ملل و اجلاس داووس در فضای مطلوبی ایجاد شد و تیم دیپلماتیک ما به ریاست آقای ظریف موجب شد تحرک دیپلماتیک ایران ارتقا پیدا کند و اعتماد سازی جهانی در پرتو برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید و فعالیت جدی تیم دیپلماتیک، این اعتماد سازی توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده توانسته است با قدرت و اعتماد به نفس ناشی از حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم ، در مذاکرات حاضر شود که در مرحله نخست مذاکره موفقیت آمیز بود.

وی افزود : گرچه هنوز مذاکرات در جریان است اما عصبانیت صهیونیست ها و کشورهای بد خواه نشان می دهد این موفقیت بالا بوده است .

انصاری اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران توانسته به تعهدات اعتماد ساز خود عمل کند و بازرسی بازرسان آژانس و راستی آزمایی انجام شده توانسته است حرف حق را که سالیان سال مطرح شده بود، به گوش جهانیان برساند.

به گفته وی گرچه فشار برای شکست مذاکرات از طرف لابی صهیونیست ها وجود دارد، اما ما با اعتمادی که داریم و حمایتی که وجود دارد امیدواریم مرحله دوم نیز به خوبی اجرا شود.

وی در بخش دیگری از نشست خبری به سوالی در خصوص اولویت های فرهنگی و اجتماعی دولت پاسخ داد و گفت : فرهنگ یکی از اولویت دولت تدبیر و امید است و نگاه دولت به فرهنگ این است که باید فرهنگ به اصحاب فرهنگ واگذار شود و دولت اثر گذاری خود را به سیاست گذاری معطوف کند و البته رصد کردن قانون وظیفه ذاتی دولت است .

معاون پارلمانی مجلس و رییس جمهور با اشاره به اینکه اعتماد اصحاب فرهنگ اولویت دولت است گفت : ما ظرفیت های زیادی در عرصه فرهنگ داریم که به لحاظ تنگ نظری بی استفاده باقی مانده و موجب رخوت در این بخش اساسی جامعه شده است.

وی اظهار خرسندی کرد که تحرکی در این بخش به وجود آمده است.

وی ادامه داد: تحرک بیشتر فرهنگی در جاهایی احیانا منجر به تخلف از قانون می شود و یا اشخاصی می خواهند با استفاده از شرایط کنونی فضا را تخریب کنند که دولت معتقد است فرهنگیان خودشان باید پاسدار ارزش ها باشند تا افرادی از روی نادانی و عرض ورزی ساحت فرهنگی و مطبوعات را مخدوش نکنند.

انصاری با اشاره به اینکه دولت از انتقاد استقبال می کند و مدعی نیست که هیچ جا هیچ ضعفی وجود ندارد گفت: اما نمی شود فشار برخی رسانه ها در نقد غلو آمیز دولت و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقایسه با سکوت همین رسانه ها در گذشته، امر به صحت گذاشت.

معاون پارلمانی مجلس و رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد: اصحاب رسانه با رصدی که انجام می دهند توسعه فرهنگی کشور به وضعیت مطلوبی برسد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به سوال یکی از خبرنگاران در مورد سفر وی به شهرستان ملارد گفت: هدف از این دیدار ملاقات با مردم و شنیدن نقطه نظرات مسئولین بود.

وی ادامه داد: شهرستان های اطراف تهران ، مشکلات خاص خود را دارند که به لحاظ مهاجر پذیری توسعه شهری آنان پرشتاب تر از زیر بنا ها بود و به خصوص مسایل درمان ، اشتغال و توسعه آن نسبت به توسعه شهری کند تر است.

انصاری گفت : مجموعه مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مسئولان شهرستان جمع بندی خواهد شد و خدمت رییس جمهور و دولت ارایه و پیگیری خواهد شد .

وی اظهار امیدواری کرد : با همکاری مسئولان شهرستان بتوان برخی از این مسایل را که اولویت بیشتری دارند، مرتفع کرد .

وی گفت: بحث بودجه یکی از مسایل کلی کشور است و در سال قبل به دلیل توسعه بودجه جاری ، بودجه عمرانی و تملک دارایی کاهش پیدا کرد و در سال جاری بودجه تخصیص یافته عمرانی حدود 8 تا 9 درصد بودجه محقق شده بوده است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با پیگیری نشست های مجامع نمایندگان استانی با رییس جمهور و پیگیری سفرهای استانی گفت : تعامل دولت و مجلس از اولویت اصلی دولت تدبیر و امید است.

به گفته وی یکی از نقاط قوت دولت یازدهم این است که 9 نفر از کابینه دارای سابقه یک تا پنج دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند که به این ترتیب به خوبی اقتضائات دولت و مجلس را می شناسند و در این راستا ملاقات مجامع استانی را با رییس جمهور پیگیری می کنیم که تاکنون نزدیک به 19 استان مجامع نمایندگان با رییس جمهور دیدار کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر