بازدید 3316

رضایی:اقتصادمقاومتی‌‌فرصتی‌برای‌شکوفایی‌است

کد خبر: ۳۸۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲ 04 March 2014
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و سیاست انقباضی نیست بلکه به معنای این است که چگونه از دل فشارهای درونی و بیرونی سکوی پرش درست کنیم.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی شامگاه سه شنبه در همایش نوآوری و عدالت اقتصادی اظهارداشت: تعریف اقتصاد مقاومتی بین المللی است و ما در پارادایم گسترده از آن استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: توجه به اقتصاد مقاومتی از ضروریات محسوب می شود و فرصتی برای شکوفایی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیش از یک صد سال از بیدار شدن ملت ایران گذشته است، گفت: تاکنون سه آزمون سیاست، امنیت، اقتدار و دفاع را پشت سر گذاشته ایم و باید به آزمون چهارم توجه جدی داشته باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: آزمون اول در زمان مشروطه شکل گرفت و آزمون دوم و سوم را در سالهای جنگ تحمیلی بدست آورده ایم و در حال حاضر در آزمون چهارم یعنی اقتصاد، صنعت، فناوری و تجارت هستیم که باید حرکت تند تری در این زمینه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در آزمون چهارم که همان اقتصاد است حرکت کندی را داشته ایم که باید شتاب بیشتری به آن بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای موفقیت در این آزمون و پیشرفت اقدام جمعی و ملی را خواهان هستیم و دولت با همکاری سایر قوا و مردم باید در این باره اهتمام ویژ ای انجام دهد.

رضایی به کارهای زیرساختی در عرصه اقتصاد اشاره کرد و گفت: تدوین سند چشم انداز و اهداف آن، توجه به سیاست های اصل 44 و اهتمام برای اقتصاد مقاومتی از جمله آن ساختار ها بوده است.



** اگر اقتصاد حل نشود سیاست امنیت و دفاع ناپایدار است

وی اضافه کرد: ظاهرا رقبای ما در منطقه نمی خواهند که ما قله چهارم که همان اقتصاد است را فتح کنیم چرا که اگر موضوع اقتصاد حل شود سیاست، امنیت و دفاع دارای پشتوانه می یابد و اگر اقتصاد حل نشود سیاست و امنیت و دفاع ناپایدار است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: اگر از آزمون اقتصاد عبور نکنیم و اقتصاد و تجارت را فتح نکنیم هر چه قدر هم نیروی مسلح قوی هم داشته باشیم باز قدرت پشتوانه لازم را ندارد.

رضایی اضافه کرد: یکی از آخرین سیاستگذاری های ما در بعد آزمون چهارم که همان اقتصاد نام دارد توجه به اقتصاد مقاومتی است که در این باره گامهای بلندی برداشته شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، تحریم ها را آغاز آزمون عنوان کرد و گفت: باید پرسید که آیا می توان از آن عبور کرد یا خیر؟

رضایی خاطر نشان کرد: بدون شک یک بال ما در پرواز دیپلماسی است و بال دیگر توجه به اقتصاد داخلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد مقاومتی را فرصتی برای شکوفایی ایران عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای عقب زدن تحریم ها و رسیدن به شکوفایی در اقتصاد است و توجه بالاترین سیاست گذاران کشور هم بدلیل همین پیشرفت اقتصادی است.

رضایی اظهار داشت: اصل بحث اقتصاد مقاومتی این است که ما به یک گفتمان و الگوی اقتصاد مدیریتی برسیم که هم جنبه اقتصادی و مدیریتی داشته باشد و هم اینکه بتواند اقتصاد ملی را در مقابل تحریم ها فراهم آورد و توان تحریم شکنی را داشته باشد.

وی با برشمردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این مجموعه اقتصاد مقاومتی مکمل سیاست ای اصل 44 و سند چشم انداز است که منظومه ای مشخص از اقتصاد داخلی را شکیل می دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشکلات تولید ملی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با مشکلاتی نظیر دغدغه های کارگاهها و پیمانکاران، مشکلات واحدهای صنعتی، کمبودهای بخش اقتصاد مردمی، نبود صنایع تبدیلی و مکمل کشاورزی، از بین رفتن کسب و کار خانگی و نبود حمایت از کسب و کارهای کوچک مواجه هستیم.

رضایی ادامه داد: برای خروج از این مشکلات راهکارهایی نظیر گسترش بازار داخل و خارج، توسعه تجارت و توجه به اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.

وی خواستار توجه دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه کارآفرینان به اقتصاد مقاومتی شد و تاکید کرد باید تمامی حرکت های قوای سه گانه و کارشناسان به همراه بنگاههای کوچک در یک مسیر و به سوی اهداف مشخص برای تحقق اقتصاد مقاومتی سوق پیدا کند.

این کارشناس مسایل سیاسی و اقتصادی تاکید کرد: همه از بالاترین سطح تصمیم گیری در کشور تا کارآفرینان روستایی باید همت بلند برای اقتصاد مقاومتی رامدنظر قرار دهند و این تلاش باید مثل سالهای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی همگانی و یکپارچه باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی