بازدید 18134

دخترها: ۶/۵ میلیون، پسرها: ۵/۹ میلیون

کد خبر: ۳۸۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۸ 04 March 2014
رئیس انجمن مشاوره سازمان نظام روان‌شناسی گفت: در حال حاضر تعداد دختر‌های مجرد ۶/۵ میلیون نفر و تعداد پسرهای مجرد ۵/۹ میلیون نفر است و تمایل دختر‌ها به ازدواج با پسرهای کم سن‌تر واقعیتی است که در حال افزایش است.

به گزارش فارس، شکوه نوابی‌نژاد اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در حال حاضر در ازدواج وجود دارد بالا رفتن میانگین سن خانم‌ها است. میانگین سنی مردان مجر در طول ۱۰ سال اخیر ۱/۷ سال افزایش داشته در حالی که طبق آمار میانگین سن خانم‌های مجرد ۴ تا ۵ سال بیشتر شده است.

وی افزود: از طرفی اختلاف سنی بین ۲ تا ۴ سال که در ازدواج‌های معمول وجود دارد و طی آن پسر بین ۲ تا ۴ سال از دختر بزرگ‌تر است احتمال ازدواج دختر‌ها را کمتر کرده و چون معمولاً پسران با دختران کوچک‌تر از خود ازدواج می‌کنند، درصد دختران مجرد رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دختر‌های مجرد ۶/۵ میلیون نفر است و تعداد پسرهای مجرد ۵/۹ میلیون نفر است که نشان از آمار بالای دختران مجرد نسبت به پسران دارد.

رئیس انجمن مشاوره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ادامه داد: عامل اختلاف سن به عنوان یکی از دلایل مزید بر علت شده است بنابراین در مشاوره‌های ازدواج خود به خود این روند اختلاف سن تغییر کرده است.

وی گفت: ما شاهد ازدواج‌هایی هستیم که یا عروس و داماد همسن هستند یا در بسیاری از موارد دختران سن بیشتری نسبت به پسران دارند و البته برخی ازدواج‌ها نیز مانند گذشته با افزایش سن پسر نسبت به دختر همراه است. این موضوع نشان می‌دهد که نه تنها فاصله سنی ۲ تا ۴ سال رعایت نمی‌شود بلکه خلافش هم انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف بالا بودن سن دختر نسبت به پسر می‌تواند خللی در روابط آن‌ها ایجاد کند، تنها به این نکته که این‌ها واقعیات جامعه امروز است اشاره کرد و افزود: این‌ها واقعیت‌هایی است که در رابطه با ازدواج‌ جوانان رخ می‌دهد. ما توصیه نمی‌کنیم که این اتفاق بیفتد ولی این‌ها واقعیت‌های جامعه است. از طرفی روند انتخاب همسر که در گذشته‌های نه چندان دور با انتخاب خانواده‌ها همراه بوده الان به خود جوانان محول شده و به دلیل فرصت‌هایی که آن‌ها برای حضور در اجتماع دارند همسرشان را خودشان انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: چالش‌هایی در فرهنگ ما وجود دارد که اگر مسئولان امر برای آن چاره‌اندیشی نکنند بنده به عنوان مشاور به شدت احساس نگرانی می‌کنم. متأسفانه تمایل به ازدواج به ویژه در پسران کم شده است و این درصد ازدواج‌ها را پایین آورده از طرفی روابط خارج از خانواده بین دختر و پسر یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ازدواج است.

رئیس انجمن مشاوره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره هشدار داد: تلویزیونهای فارسی‌زبان بیگانه تمایل به ازدواج را در برخی جوانان تضعیف کرده‌اند و بی‌بند و باری را در خانواده‌ها تشویق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها مشکلاتی است که با ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی ما مغایرت دارد و اگر مسئولان دلسوزانه برنامه‌ریزی نکنند با مشکلات جدی در خصوص ازدواج مواجه خواهیم شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۲۲
تازه از بین آن 5/9 میلیون پسر 4 میلیون آن بیکار و بدون درآمد هستند!
من یه زن دارم واسه هفت جدم کافیه از وقتی ازدواج کردم اصلا نفهمیدم زندگی چیه. اگه عقل الانو داشتم عمرا ازدواج نمیکردم.
مجردی یعنی پادشاهی متاهلی یعنی درد٬ غم٬ تنهایی٬ بی پولی٬  اختیار نداشتن٬ با حرف مردم زندگی کردن و هزاران بدبختی دیگه
تو پول بده من زن میگیرم
تابناک ببین تکرار آمار و ارقام دختران و پسران خوبه اما یه بدی که داره اینه که دخترها بدجوری برای ازدواج دستپاچه میشن؛ دوست من تازه عقد کرده و خودش میگه ترسیدم دیگه کسی برای خواستگاری نیاد
فکر میکنی احتمال موفق بودن زندگی شون چقدره؟ من که میگم 50، 50 است. کاملا شانسی!
احتمالا تورم بی کاری گرانی مسکن پایین بودن دست مزدها هیچ تاثیری در کاهش میل پسران به ازدواج نداره!!!!!!!!!!
میخوام 2تا زن بگیرم با این شرایط:)
به نظر نمیاد بزرگتر بودن دختر از پسر مشکلی ایجاد کنه، در بین نسل مادر پدرامونم زیاد میبینیم که زن کمی از شوهرش بزرگتره و تا الانم سالهای ساله با هم زندگی کردن و مشکلی پیش نیومده. مهم تفاهم و علاقست ، سن و سال و این چیزا برای یه آدم بالغ و سالم (از نظر روحی) نباید چیز مهمی باشه.
وگرنه این همه دختر و پسر که ازدواج میکنن و بعده 2 سال طلاق میگیرن تو اکثرشون پسر بزرگتره ،ولی این بزرگتر بودن هیچ نکته مثبتی تو ازدواجشون نبوده
بنده حاضر به تجدید فراش و اختیار کردن زن دوم هستم.
در صورت داشتن تمکن مالی تماس بگیرید.
به دلیل تماسهای مکرر، شماره جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.
دل خجسته ای دارینا
وقتی واسه منه پسر کار پیدا نمیشه
مگه دیوانه هستم برم دست یکیو بگیرم که اونم بدبختش کنم؟
میمونیم ور دل پدر بنده خدا که فک کنم تا ابد باید خرجمون رو بده!
اتفاقا به نظر من اگه دخترها با پسرهای همسال یا یکی 2 سال کوچیکتر از خودشون ازدواج کنن،خیلی از مشکلات حل میشه و دیگه توازن جمعیت دخترا و پسرا واسه ازدواج به هم نمیخوره، باید فرهنگ سازی شه واسه این قضیه،

ببینید، اگه برید تو سایت ثبت احوال قسمت موالید رو نگاه کنید میبینید تو بیش از 95 درصد شهرها و روستاهای کشور ،از 50 سال پیش تا الان، هرسال تعداد پسرهایی که به دنیا اومدن یه کم بیشتر از تعداد دخترهاست.(البته در همه جهان در شرایط طبیعی همینطوره و در قبال 100 دختر حدود 105 پسر به دنیا میان. به این عدد105 در جمعیت شناسی میگن نسبت جنسی) ، بنابرین تعداد دخترا و پسرای آماده به ازدواج باید اندازه هم باشه، حالا چرا الان ما میبینیم تعداد دخترها حدودا 500 هزار نفر بیشتره؟

جواب: چون تعداد بسیار زیادی از پسرها میرن با دختری که از خودشون خیلی کوچیکتره ازدواج میکنن (حتی تا 10 سال کوچکتر) و بنابراین توازن تعداد جمعیت دختر و پسرهای همسال به هم میخوره . اگر اکثر پسرها و دخترها با همسالهای خودشون (با یکی 2 سال اینور اونور) ازدواج کنن دیگه شاهد این نخواهیم بود که تعداد دختران یا پسرانن مجرد بیشتر باشه . امیدوارم تونسته باشم خوب توضیح بدم.

شاد باشید
اگر تسهیلات ازدواج فراهم شود درصد زیادی از مجردها تن به ازدواج میدهند و تلوزیونهای بیگانه هم نمیتوانند مانع این مهم باشند. البته منظورم فقط تسهیلات دولتی مثل وام ازدواج نیست. سهل گرفتن ازدواج و برداشتن سنگهایی چون مهریه ی بالا و جهیزیه آنچنانی و مراسم پر خرج و ... از طرف خانواده ها از بهترین تسهیلات ازدواج است
چرا دقیقا صورت مسئله را ببرسی نمی کنید !!!!

بازم ماهواره مقصر است ؟؟؟

سربازی ؟

نبود اشتغال ؟

انتظارات بالا ؟؟

مشکلات اقتصادی ؟؟

مسکن ؟؟

حتی چند میلیونی وام ازدواج ؟؟؟
طبق اصل لانه کبوتری 600 هزارتا از پسران میتونند حداقل 2 تا زن بگیرند
البته نباید مهاجرت پسران در چند سال اخیر به خارج از کشور رو هم نادیده گرفت ولی من فکر میکنم
البته باید مبنای آمار مشخص بشه و در این آمار مجرد به چه کسی گفته میشه؟ منظور چه رنج سنی مدنظر بوده نه مثل آمار چند وقت پیش 10 ساله ها رو هم حساب کرده بودند
به دلیل شرایط اقتصادی پسرا خاک بر سر شدن و البته دخترا هم همینطور
با این آمارها حالا هی توصیه به ازدواج موقت و چند همسری بکنید. این جور که پیش بریم سر بسیاری پسرها بی کلاه میمونه
دیدیم چند روزیه تو خیابان هی دخترها بهم متلک میگند حالا فهمیدم برای چیه
دخترهای مجرد که کمتر از پسرهای مجرد هستند . خودش نوشته در حال حاضر تعداد دختر‌های مجرد ۶/۵ میلیون نفر است و تعداد پسرهای مجرد ۵/۹ میلیون نفر است " پس چرا نوشته " نشان از آمار بالای دختران مجرد نسبت به پسران دارد." ؟؟؟؟؟
باز انداختن گردن تلویزیون های خارجی، ول کن اونو، مگه با این وضع اقتصادی کسی می تونه ازدواج کنه،
قابل آقا پسرهای مجرد
از این به بعد مهریه رو پسرها باید بگیرند
جالبه می گه آمار دختران 5 میلیون و آمار پسران مجرد 9 میلیون نفر است بعد تحلیل می کند دختران مجرد بیشترند.
وقتی پسره 26 ساله میره با دختر 14 ساله (اینو خودم دیدم) ازدواج میکنه یا پسر 36 ساله میره خواستگاری دختر 22 ساله بایدم تعداد دخترای مجرد بیشتر باشه .پسرای دهه ی 60 نمیدونم چرا میخوان با دخترای دهه ی 80 ازدواج کنن!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی