بازدید 6511

زیباکلام: تعامل با زبان تهدید ممکن نیست

کد خبر: ۳۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸ 02 March 2014
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه تعامل در عرصه بین الملل با زبان تهدید و تخریب ممکن نیست گفت: استفاده از سیاست تهدید ، به نفع امنیت ملی و منافع کشور نیست.

«صادق زیباکلام» در گفت وگو با ایرنا سخنان اخیر رییس جمهوری مبنی بر اینکه ˈ گاهی انسان ها قصدی برای جنگ ندارند، اما با رفتارشان ایجاد تهدید می کنندˈ، را بسیار سنجیده و مهم دانست.

وی گفت: متاسفانه ما بسیار شاهد بوده ایم که برخی مسوولین به جز به زبان تهدید ، به هیچ شیوه دیگری سخن نمی گویند.

زیبا کلام افزود: این افراد بارها تاکید می کنند که ما در اندیشه تجاوز نیستیم و سر جنگ و دشمنی با کشورها را نداریم، اما اگر کسی کوچکترین سخنی بگوید، با آن برخورد می کنیم و آن را بر خاک خواهیم زد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اضافه کرد: اگر ما توانمندی چنین کاری را هم داشته باشیم نباید مدام سخن از نابودی بر زبان برانیم چرا که این رویکرد هرگز نمی تواند برای ما منفعت داشته باشد.

وی تاکید کرد این روش سخن گفتن برخی افراد باعث سوء تعبیر برخی از کشورهایی بویژه در منطقه می شود که ایران خواهان داشتن روابطی خوب و حتی گسترده با آنان است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سخنان اخیر روحانی اظهار داشت: به رییس جمهوری بابت سخنان سنجیده و معقولشان مبنی بر پرهیز از تهدید دیگران تبریک می گویم و این سخنان را یکی از مهمترین گفته های ایشان طی چند ماه اخیر می دانم.

رییس جمهوری روز شنبه در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نوع رفتار ما را موثر در بازدارندگی نظامی دانست و گفت: برخی اوقات انسان ها قصدی برای جنگ ندارند، اما جوری صحبت می کنند که دیگران فکر می کنند، شما می خواهید بجنگید که می شود تهدید؛ تهدید این نیست که شما موشک پرتاب کرده یا یک رزمایش بزرگ درست کنی که طرف بترسد، البته برگزاری رزمایش ها در جای خود یک ضرورت است.

وی افزود: ممکن است حتی آمادگی جنگیدن نداشته باشی و بی خودی دیگران را تهدید کنی، به گونه ای که طرف فکر کند می خواهی به وی ضربه بزنی که این خود، تهدید و این کار، عامل تهدید است و اشتباه محاسبه در نوع جمله بندی، حرف زدن، سخن گفتن و موضع گرفتن بسیار اهمیت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی