بازدید 8080

نظر فانی درباره جذب نیرو در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی باید تدبیر به خرج داد و مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد.
کد خبر: ۳۸۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲ 24 February 2014
وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی باید تدبیر به خرج داد و مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد.

به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک 8 اسفند ماه سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی، از زحمات همه معلمان و مربیان به ویژه مربیان پرورشی تشکر کرد و افزود: حضور مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس در نماز جماعت به گسترش و تقویت این فریضه در مدارس و جامعه کمک می‌کند و همه باید به برگزاری نماز جماعت مقید باشیم.

وی از مدیران‌کل استان‌ها خواست از مناطق و مدارس استان خود بازدید‌های دوره‌ای داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل معلمان قرار گیرند.

فانی تصریح کرد: زیارت و تفقد خانواده محترم شهدا و جانبازان وظیفه همه مسئولان است و دیدن صبر و استواری و ثبات قدم آنها، در ما احساس شعف ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انتصابات همیشه در آموزش و پرورش مسئله بوده است بیان کرد: در عزل و نصب‌ها ضمن رعایت اخلاق با حفظ اصول و مستقل از جریانات سیاسی با نمایندگان ملت تعامل داشته باشید زیرا تعامل مفید و سازنده می‌تواند تحقق اهداف را در آموزش و پرورش سرعت بخشد.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در خصوص کاهش بیسوادی در کشور خاطر نشان کرد : لازم است به صورت جدی بحث ریشه کنی بیسوادی را دنبال کنیم و با بهره گیری از ظرفیت نهضت سواد آموزی و با کمک طرح انسداد مبادی بیسوادی در این مسیر گام‌های بلند برداریم.

فانی با جمع‌بندی دیدگاه‌ها و نظرات مطرح شده در خصوص اصول ساماندهی نیروی انسانی در این نشست گفت: در خصوص ساماندهی نیروی انسانی باید تدبیر به خرج داد و مانع ورود نیروهای جدید به آموزش و پرورش شد.

وی ادامه داد: به صورت جدی راهبرد تعریف بوم و استخدام براساس آن را اجرایی کنیم و امیدوار هستیم به مرحله‌ای برسیم که دفترچه کنکور، ظرفیت پذیرش را بر اساس نیاز هر بوم اعلام کرده و منابع انسانی را سامان دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد، افزود: در راستای بهسازی نیروی انسانی باید نظام رتبه‌بندی معلم و نظام ارزیابی حرفه‌ای معلمان و نظام معلمی به عنوان زیرمجموعه‌های بهسازی نیروی انسانی به درستی تعریف و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر تبیین شود تا شاهد بالندگی نیروی انسانی باشیم.

فانی در پایان از مدیران استانی خود خواست شناسایی و تربیت مدیران جوان را یک تکلیف دانسته و موجبات حضور زنان کارآمد را در عرصه‌های مدیریتی فراهم سازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی