بازدید 38704

حضور غیر‌منتظره ضرغامی در شهرستان مسجدسلیمان

عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما، عصر شنبه با خودرو سواری کرایه از فرودگاه اهواز به مسجدسلیمان رفت.‌ این در حالی است که هیچ یک از مسئولان محلی و استانی درجریان سفر وی نبودند!
کد خبر: ۳۸۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸ 23 February 2014
عصر شنبه، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما‌ با خودرو سواری کرایه از فرودگاه اهواز به مسجدسلیمان رفت.‌ این در حالی است که هیچ یک از مسئولان محلی و استانی در جریان سفر وی نبودند‌ و حضور ایشان بدون اطلاع مسئولان محلی در بازار مرکزی مسجدسلیمان در میان مردم شریف بختیاری مسجدسلیمان، بدون هر گونه تنشی ناشی از خصلت نگه داشتن حرمت مهمان در میان بختیاری‌ها حتی به‌ رغم گلایه‌های شدید همراه بوده است.حضور غیر منتظره ضرغامی درشهرستان مسجدسلیمان

سفر ضرغامی به مسجد سلیمان، بدون اطلاع مسئولان استانی و حتی محلی مسجدسلیمان و بدون هیچ همراه و تشریفاتی انجام شد. رئیس سازمان صدا‌و‌سیما در آغاز ورود خود در سه راهی همافران (پشت برج) خیابان مرکزی شهرستان مسجدسلیمان، در حالی که بدون‌ هیچ همراهی بود و جمعیت چشمگیر‌ی پیرامون وی جمع شده بودند، با شهروندان مسجدسلیمانی دیدار کرد.

شهروندان مسجدسلیمانی که از حضور سرزده رئیس رسانه ملی شگفت‌زده شده بودند،‌ نظر و دیدگاه‌های خود را با گلایه‌مندی از پخش سریال سرزمین کهن ‌و هجمه صورت گرفته به قوم بختیاری ابراز‌ کردند.

در ادامه این دیدار، رئیس سازمان صدا‌و‌سیما به همراه جمعی از شهروندان مسجدسلیمانی با حضور در مسجد جامع نمره یک این شهرستان، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین امینی، امام جمعه این شهر برپا کردند.

امام جمعه مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به رئیس صدا‌و‌سیما و ابراز تعجب از حضور بدون اطلاع قبلی ایشان در شهرستان بختیاری مسجد سلیمان، این حرکت رئیس سازمان ‌و حضور سرزده در میان مردم را حرکتی از تیپ حرکت‌های دهه اول انقلاب برشمرد و خواستار توجه رئیس رسانه ملی به دغدغه‌های ایجاد شده در‌باره سریال سرزمین کهن شد و گفت: در این شهر، مردم دو بار به میدان آمدند و اعتراض خود را بدون هر گونه خسارت و مشکلی به شیوه معقول و منطقی بیان کردند.

وی با ابراز تأسف از رویدادهای پیش آمده و نقش کارآمد صدا‌و‌سیما در وحدت اقوام، خواستار جلوگیری از وقوع این مسائل در رسانه ملی شد.

محمدرضا مکوندی، استاد دانشگاه و رئیس ستاد گرامیداشت شهید شیرعلی مردان خان بختیاری، با تشکر از حرکت رئیس رسانه ملی، درباره حضور بدون اطلاع مسئولان محلی و استانی در مسجد سلیمان خطاب به ضرغامی گفت: تحقیقات متخصصان تبار‌شناسی همچون دکتر بناب، دال بر سکونت یازده هزار سال بختیاری‌ها در جنوب غربی ایران است. بختیاری‌ها دارای خصایص بی‌بدیلی همچون وطن پرستی و بیگانه ستیزی در حکم قومی یکپارچه شیعه هستند.  

وی افزود فتح تهران و پایان دادن به حکومت استبدادی محمد علی شاهی توسط سردار فقید بختیاری،سردار اسعد تنها یکی از افتخارات این قوم اصیل ایرانی است..

وی افزود: در سریال سرزمین کهن  به آسانی به سردار فقید قوم، توهین می‌شود. جناب ضرغامی، چرا این سریال تولیدی شما از وجود کار‌شناسان برجسته بختیاری بهره نبرد و افرادی که سررشته‌ای از فرهنگ بختیاری ندارند، در این زمینه صاحب نظر می شوند؟ چرا صدا‌و‌سیما از اسطوره‌های قوم بختیاری همچون ابوالقاسم خان، علیمردان خان و سردار اسعد ـ که وجه مشترک همه آنها، بیگانه ستیزی بوده، تولیدات سینمایی ندارد؟!

در ادامه دکتر مسعود شهبازی، رئیس دانشگاه آزاد مسجد‌سلیمان با اشاره به خدمات صدا و سیما و تشکر از حضور ضرغامی در مسجد‌سلیمان حضور ایشان در منطقه بختیاری مسجد سلیمان را گرامی داشت و گفت: به رغم رنجشی که از صدا‌و‌سیما حاصل شد، ولی چون پا بر فرش مردم بختیاری نهادی، مردمی که به نجابت و بزرگی زبانزد هستند، مقدمتان را گرامی می‌داریم.

در ادامه،‌ برخی دیگر‌ از شهروندان مسجدسلیمانی نیز دیدگاه‌های خود را درباره رخدادهای‌اخیر بیان کردند و سپس محمد رضا مکوندی، رئیس دفتر دکتر محسن رضایی با تشکر از حرکت رئیس رسانه ملی در خصوص حضور سرزده در مسجدسلیمان و پذیرش بی‌دقتی‌های صورت گرفته در رسانه ملی و تأکید بر احقاق حقوق بختیاری‌ها و تأکید بر پرداخت جدی رسانه ملی به دغدغه‌های قوم شریف بختیاری از طرف دکتر محسن رضایی، دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت و به دست امام جمعه محترم حجت‌الاسلام والمسلمین امینی یک دست چوغا بختیاری را به ضرغامی اهدا کردند.

آقای ضرغامی با تشکر از حسن‌نظر مردم شریف بختیاری گفت: ‌اگر خدای ناکرده اشتباهی در این کار بوده، از توهینی که به مردم بختیاری شده، به خداوند متعال پناه می‌برم. خطای فاحش ‌در این سریال تلویزیونی، نامگذاری ‌خانواده‌ای بدنام به نام بختیاری ‌بوده که برخورد قاطعی با عوامل و سهل‌انگاری انجام گرفته شده است.

وی با اشاره به آگاهی نداشتن مسئولان استانی و شهرستانی از سفر اخیرش به مسجدسلیمان و عزیمت به این شهر با خودروهای سواری کرایه گفت: به میان مردم عزیز بختیاری آمدم تا بدون هیچ همراهی، سخنانشان را بشنوم.

وی در ادامه با تشکر از دیدگاه‌های نخبگان بختیاری در این جلسه ـ که حاوی نکات فراوانی بود ـ تأکید کرد: با بهره‌گیری از نظریات کار‌شناسان بختیاری‌، از تکرار مسائل مشابه ‌جلوگیری خواهیم کرد و‌ انشاءالله همان گونه که دوستان در سخنانشان اشاره کردند، با توجه به ویژگی‌های قوم عزیز بختیاری‌ به عنوان قومی سراسر شیعه‌ وطن‌دوست و بزرگانی بیگانه‌ستیز که در این راه به شهادت رسیدند، نسبت به تولید فیلم‌هایی با محتوای غنی محلی مرتبط با موضوعات یاد شده اقدام ‌می‌کنیم.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل