بازدید 5258

سیاره ناهید در معرض انفجارات مرگبار خورشیدی

انفجارات غول‌پیکری موسوم به «ناهنجاری‌های جریان داغ»، می‌توانند از کل ناهید بزرگ‌تر باشند و چندین بار در روز رخ دهند.
کد خبر: ۳۸۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲ 23 February 2014
بر اساس مطالعات جدید، رخداد نوعی پدیده‌ آب‌وهوایی فضایی که در حواشی حباب مغناطیسی زمین موسوم به «مغناطوسفر» معمول است، دارای عواقب ناخوشایندتری برای سیاره ناهید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، انفجارات غول‌پیکری موسوم به «ناهنجاری‌های جریان داغ»، می‌توانند از کل ناهید بزرگ‌تر باشند و چندین بار در روز رخ دهند.

گلین کولینسون ، دانشمند علوم فضایی مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، گفت: این انفجارات نه تنها عظیم هستند، بلکه چون ناهید دارای میدان مغناطیسی برای حفاظت از خودش نیست، آن‌ها درست بر فراز این سیاره رخ می‌دهند و می‌توانند کل آن را ببلعند.

این مطالعه بر اساس آزمایش‌های سامانه «ونوس اکسپرس» متعلق به آژانس فضایی اروپا انجام شد و نتایج حاصل میزان بزرگی و مکرربودن این نوع آب‌و‌هوای فضایی در سیاره مزبور را نشان می‌دهند.

زمین توسط مغناطوسفرش از بادخورشیدی تابشی مداوم حفاظت می‌شود، اما ناهید از چنین شانسی برخوردار نیست و تنها حفاظ آن در مقابل باد خورشیدی، لایه بیرونی باردار جوی موسوم به «یونسفر» است؛ با این حال، ناهنجاری‌های جریان داغ می‌توانند اختلالات قابل‌توجه و در مقیاس سیاره‌ای را خلق کنند و یونسفر را از سطح این سیاره حذف کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی