بازدید 4461

رئیس پارلمان اوکراین استعفا کرد

رسانه‌های محلی اوکراین اعلام کردند ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور این کشور پس از دست کشیدن از بخش اعظم قدرت خود و توافق با برگزاری انتخابات پیش از موعد، شهر کیف را ترک کرده است.
کد خبر: ۳۸۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰ 22 February 2014
در پی بحران سیاسی در اوکراین و ادامه اعتراضات و کشته شدن ده ها نفر در ناآرامی های اخیر ، رئیس پارلمان اوکراین از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه پرس تی وی با اعلام این خبر جزئیات بیشتری ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد ، در پی امضای توافقنامه صلح با هدف پایان دادن به بحران سیاسی سه ماهه در اوکراین، یکی از رهبران تظاهرکنندگان روز شنبه اعلام کرد: مخالفان کنترل کامل پایتخت را به دست گرفته‌اند.

آندری پاروبی یکی از رهبران مخالف در اردوگاه تظاهرکنندگان در میدان استقلال در کیف روز شنبه اعلام کرد تظاهرکنندگان اکنون کنترل پایتخت را به طور کامل به دست گرفته‌اند.

رسانه‌های محلی اوکراین اعلام کردند ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور این کشور پس از دست کشیدن از بخش اعظم قدرت خود و توافق با برگزاری انتخابات پیش از موعد، شهر کیف را ترک کرده است.

این تغییرات درپی امضای توافقنامه‌ای با میانجی‌گری غرب در روز جمعه صورت گرفت. هدف از این توافقنامه پایان دادن به خشونت‌هایی بود که چندین قربانی گرفت و صدها زخمی برجا گذاشت.

سخنگوی مخالفان اوکراینی اعلام کرد: مخالفان روز شنبه در پی جلب حمایت پارلمان از قطعنامه ای هستند که خواستار استعفای ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین می شود.

اوکزانا ژینوویه وا سخنگوی حزب اودار متعلق به ویتالی کیچکو گفت: ما قطعنامه ای را به پارلمان ارائه خواهیم کرد که خواستار استعفای یانوکوویچ می شود.

او همچنین گفت: این قطعنامه به پارلمان اجازه می دهد تاریخی به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین کند.

کلیچکو در میدان استقلاب کیف در میان جمعیت اعلام کرد: در پی جلب حمایت قانون گذاران اوکراینی برای « برکناری یانوکوویچ » خواهد بود.

بسیاری از تظاهرکنندگان همچنان برکناری فوری یانوکویچ از ریاست جمهوری را خواستار هستند.

گزارش های منتشر شده حاکی است یانوکوویچ از کیف خارج شده و به شهر خارکوف در شمال شرقی اوکراین سفر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار