بازدید 5989

پزشکیان: نمی دانیم مدیریت اسلامی یعنی چه؟

کد خبر: ۳۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰ 21 February 2014
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: این همه سال است که می خواهیم جامعه را اسلامی کنیم، ولی اینها شعار است و حتی یک درصد هم نمی دانیم مدیریت اسلامی و اقتصاد اسلامی یعنی چه؟

به گزارش ایرنا مسعود پزشکیان در کنگراه سراسری حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه دعواهایی که می کنیم ناشی از جهل ماست، افزود: باید مدیریت امور بر اساس مستندات و الگوها و چهارچوبهای علمی باشد.

نماینده مردم تبریز گفت: در تشیع دلایل اربعه کتاب، سنت، اجماع و عقل را داریم که اگر اقداماتمان مبتنی بر این دلایل باشد کار درست است و در زبان علمی هم هر مدیری باید فعالیت و اقداماتش مستند بوده و دارای رفرنس علمی باشد.

پزشکیان گفت: وقتی کسی مسوول می شود خیال می کند عقل کل است و همه چیز رامی داند و برای جهالت انسان همین قدر کافی است که نمی داند چقدر می داند.

وی اضافه کرد: من سیاستمدار و اقتصاد دان نیستم و اگر سیاست اقتصادی را رقم بزنم خیانت کرده ام و باید بین دانستن و توانستن فرق قائل شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همه درباره مسایل سیاسی نظر می دهند و وقتی کسی که لیسانس کشاورزی دارد درباره سیاست خارجی حرف می زند و دیگران می گویند نگو، می گوید که می خواهم حرف بزنم.

پزشکیان تصریح کرد: چرا باید با ادبیاتی حرف بزنیم که همه را علیه خودمان کنیم، همه که ظالم و غیر منطقی نیستند.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) گفت: بر اساس فرمایشات ایشان این ادبیات که من امیرم و دیگران باید از من اطاعت کنند قلب را سیاه، دین را ضعیف و دگرگونی جامعه را نزدیک می کند.

پزشکیان یادآور شد: اگر قرار است در جامعه حکومت کنیم و حزب تشکیل دهیم باید در عرصه عمل خود را نشان دهیم.

وی ضمن تاکید بر رعایت میانه روی در اداره امور گفت: در اداره حکومت رضایت اکثریت شرط است و شاخص درست کار کردن این است که مردم قبول داشته باشند و اگر عموم مردم ناراضی باشند این نارضیتی رضایت خواص را هم از بین می برد.

نماینده مردم تبریز یادآور شد: حضرت امام علی می فرمایند پایه های یک حکومت و ایستادگی در مقابل تهاجمات، مردم هستند.

به گفته وی اگر رضایت مردم در اداره امور شرط باشد در مقابل تهاجمات خواهیم ایستاد ولی اگر رضایت عموم را در نظر نگیریم پایه های حکومت سست خواهد شد.

ششمین کنگره حزب اراده ملت ایران صبح امروز در محل مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل