بازدید 5286

وزیر بهداشت:علم‌و‌دانش‌را وسیله"سیاست"نکنیم

دکتر حسن هاشمی گفت: در سال جدید باید دو خصلت مهم را به دانشگاه‌ها برگردانیم که یکی از آنها این است که علم و دانش را وسیله سیاست نکنیم و حمایت و توان انجمن‌های علمی و اساتید را در محیط دانشگاهی برای تضارب آرا و توسعه دانش به کار ببریم.
کد خبر: ۳۸۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹ 19 February 2014
 وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی گفت: شخصیت علمی بهداشت بیش از هر چیز به راستگویی استوار است به همین دلیل نباید نهاد علمی را به دروغ گویی پیوند بزنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن هاشمی در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال جدید باید دو خصلت مهم را به دانشگاه‌ها برگردانیم که یکی از آنها این است که علم و دانش را وسیله سیاست نکنیم و حمایت و توان انجمن‌های علمی و اساتید را در محیط دانشگاهی برای تضارب آرا و توسعه دانش به کار ببریم.

وی افزود: مسئله دوم ایجاد شور و شوق در دل دانشجویان و اساتید برای افزایش آموختن و توسعه علم و دانش است که باید به این مسئله توجه اساسی شود.

هاشمی گفت: امیدواریم از فرصت‌هایی که در این اجلاس برای طراحی راه توسعه دانشگاه آزاد ایجاد شده است حداکثر بهره را ببریم و در کنار تعلیم جایگاه تربیت را لحاظ کنیم. بدیهی است وزارت بهداشت نیز در این راه همچون وزارت علوم حامی شماست.

وی دانشگاه آزاد را نمونه‌ای از این قدرت اجتماعی دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد توانسته است ‌در یک مقیاس عظیم شاخص‌های رشد را افزایش دهد و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی بزرگی از رهگذر فیزیکی این دانشگاه حاصل شود که اثرات آن غیرقابل شمارش است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه آزاد در شرایطی متولد شد که ما به لحاظ گسترش خدمات بهداشتی و درمانی نقایص فراوانی داشتیم، گفت: در آن زمان کسی به ارتقاء کمی فکر نمی‌کرد و اصولا در امر خطیری مانند نظام سلامت علاوه بر بخش دولتی، رسیدن به درصد پایه‌ای از امکانات که از نیازهای پایه است، با توسعه نظام دانشگاه آزاد و افزایش کمیت و کیفیت در نقاط کشور میسر شد.

وی افزود:‌ خوشبختانه در حوزه‌های دانش روز جهانی چنان مسلط شده‌ایم که می‌توانیم در دنیا رقابت کنیم .

وی افزود:‌ امروزه فرصتی برای کیفیت‌گرایی فراهم شده است و دانشگاه آزاد که نقش مهمی در کمیت‌گرایی دارد، در بهبود شاخص‌های کیفی و همچنین فعالیت در این زمینه موفق بوده است.

هاشمی تصریح کرد: حقیقت این است که در حوزه دانشگاه آزاد با آمارهای بی‌اساس نمی‌توانیم خود را فریب دهیم و نمی‌توانیم در امر آموختن و آموزش آن هم در حوزه مهم درمان، بی‌تفاوت باشیم. به همین دلیل استدعا دارم برای رشد روحیه علم‌آموزی به جای مدرک‌گرایی تدابیری بیشتری اندیشیده شود.

وزیر بهداشت در خاتمه گفت: روحیه امید و تدبیرگرایی باید ایجاد شود تا به توسعه علم و افزایش کیفیت آموزش و آموختن توجه شود و در این زمینه نیاز به آسیب‌شناسان نیز داریم چرا که یکی از کارهای اساسی دانشگاه آسیب‌شناسی است و تا زمانی که دانشگاه درمان نشود نمی‌توان از آن انتظاری داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست