بازدید 3889

بازدید ۱۰هزار خارجی از مناطق عملیاتی

در مقطع زمانی 5 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 اوج حضور کاروان‌های راهیان نور است که پش‌بینی می‌‌شود یک و نیم میلیون نفر در مناطق عملیاتی خوزستان حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۳۷۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۷ 17 February 2014
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در نشست خبری برنامه‌های راهیان نور 93-92 که دیروز در ساختمان مرکزی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: راهیان نور در ادامه جریان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است؛ با توجه به اینکه مقاومت ملت ایران برگرفته از مقاومت در روز عاشوراست، راهیان نور امسال با محوریت شعار «ما ایستاده‌ایم» برگزار خواهد شد.

به نوشته کیهان، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در نشست خبری برنامه‌های راهیان نور 93-92 که دیروز در ساختمان مرکزی ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: راهیان نور در ادامه جریان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است؛ با توجه به اینکه مقاومت ملت ایران برگرفته از مقاومت در روز عاشوراست، راهیان نور امسال با محوریت شعار «ما ایستاده‌ایم» برگزار خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور از یک اقدام فصلی و مقطعی به حرکتی سالانه تبدیل شده است و برکات حضور در این اردو‌ها را در جامعه به وضوح مشاهده می‌کنیم در واقع راهیان نور، محلی برای تربیت کادر انقلاب و آشنا کردن جوانان با حماسه‌های دوران دفاع‌مقدس است.

ادیبی با بیان اینکه راهیان نور سالانه در استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی فعال است، گفت: در مقطع زمانی 5 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 اوج حضور کاروان‌های راهیان نور است که پش‌بینی می‌‌شود یک و نیم میلیون نفر در مناطق عملیاتی خوزستان حضور پیدا کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در خصوص اهداف این کار عظیم فرهنگی در کشور بیان داشت: تلاش برای تبیین رخدادهای دوران دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی این دوران و مرور عملیات‌های بزرگ را از جمله اهداف و سیاست‌های ستاد مرکزی راهیان نور در برگزاری اردوهای راهیان نور است که در این راستا کمیته‌های ده‌گانه با حضور نمایندگان نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی برای پیشبرد بهتر کار تشکیل شده است.

وی یادآور شد: فراهم کردن امکان اسکان زائران یکی از محورهای مهم به شمار می‌رود که در گذشته از این نظر امکانات کمتری داشتیم اما با تلاش دست‌اندرکاران نیروهای مسلح امکان شب‌مانی بیش از 110 هزار نفر در استان خوزستان فراهم شده است.

ادیبی افزود: بحث روایتگری از دیگر بحث‌های مهم فرهنگی در حوزه راهیان نور است، در این راستا بیش از 20 هزار راوی از رزمندگان در جنگ تحمیلی و راویان جوان تربیت شده‌اند که برای کاروان‌‌ها روایتگری خواهند کرد.

وی با اشاره به ثبت روز ملی راهیان نور در تقویم کشور، گفت: روز 20 اسفند ماه به عنوان روز ملی راهیان نور ثبت شده که در این راستا همایش ملی راهیان نور در خرمشهر برگزار می‌شود؛ علاوه بر این اولین یادواره شهدا و مجروحان راهیان نور، 20 اسفندماه در معراج شهدای پادگان محمودوند اهواز برگزار می‌شود.  همچنین برای تحقق بیشتر مشارکت مردمی در اردوهای راهیان نور و همچنین ملموس کردن بهتر اثرات این حضور، جشنواره ره‌آورد سرزمین نور با مسئولیت و اجرای سپاه به مدت 10 شب در خرمشهر برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور از ثبت‌نام بیش از 20 هزار نفر برای خدمت به شهدا در قالب خادمان شهدا خبر داد و گفت:‌ درصد بالایی از این خادمان ثبت‌نام‌ کرده، مدرک کارشناسی ارشد دارند.

ادیبی با بیان اینکه 50 درصد زائران به صورت خودجوش و خانوادگی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند، گفت: برای ارائه خدمات بهتر به این زائران سامانه‌ ثبت‌نام با اجرای طرح «شهید باقری» پیش‌بینی شده تا علاقه‌مندان ضمن ثبت‌نام، از اماکن دارای امکانات اسکان، تغذیه و روایتگری اطلاع پیدا کنند.

سرهنگ ادیبی در خصوص حضور زائران خارجی، تصریح کرد: در راهیان نور امسال 10 هزار زائر خارجی از قاره‌های اروپا، آفریقا و کشورهای خاورمیانه در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند و اخیرا هم درخواست داشتند در راهیان نور حضور پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص راهیان نور دریایی نیز مطالعاتی جامع صوت گرفته که رو به اتمام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی