بازدید 8641

درخواست معاون نعمت‌زاده از ناجا درباره «اسکانیا»

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه عقاب افشان سمنان سازنده اتوبو‌س‌های اسکانیا، خواستار رفع مشکل شماره‌گذاری تولیدات این شرکت و تسریع در شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیای تولیدی این شرکت شد.
کد خبر: ۳۷۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹ 15 February 2014
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه عقاب افشان سمنان سازنده اتوبو‌س‌های اسکانیا، خواستار رفع مشکل شماره‌گذاری تولیدات این شرکت و تسریع در شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیای تولیدی این شرکت شد.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه سفر به سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به منع شماره‌گذاری تولیدات اسکانیا، از بررسی تولیدات این شرکت توسط یک گروه تخصصی در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: این هفته یک هیات متشکل از متخصصین امر و از جمله نماینده نیروی انتظامی از این کارخانه بازدید و مشکلات اتوبوس‌های اسکانیای این شرکت و راه‌های رفع مشکلات آن مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از سوی این شرکت گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران تمامی خودروهای تولیدات داخل که از استانداردهای کیفی لازم برخوردار بوده و مجوزهای لازم مربوط به استانداردهای زیست‌محیطی را اخذ کرده‌اند، باید شماره‌گذاری شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت شماره‌گذاری یکی از تولیدات شرکت عقاب افشان، اتوبوس‌های درون و برون‌شهری این شرکت را از تولیدات داخلی خوب کشور ارزیابی و خاطرنشان کرد: شرکت عقاب افشان علاوه بر اتوبوس‌های اسکانیا، مدل‌های دیگری نیز تولید می‌کند که این تولیدات در حال حاضر هیچ مشکلی برای شماره‌گذاری ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند تا تولید در این کارخانه پس از رفع مشکلات کارشناسی، به روند و حالت عادی برگردد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه تولید اتوبوس در کشور بیش از نیازهای داخلی است و بخشی از تولیدات داخلی نیز به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: صنعت خودروی ایران، ظرفیت بالایی در تولید اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری دارد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در آیین افتتاح طرح توسعه کارخانه پارمیدای سمنان از ایجاد ثبات در تولید روزانه خودرو در کشور خبر داد و یادآور شد: تولید خودرو تا پایان سال جاری به بالغ بر 850 هزار دستگاه می‌رسد. ضمن اینکه هدفگذاری تولید در این بخش برای سال آتی رسیدن به تولید یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در کشور است.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، شرایط مطلوبی پیدا کرده است، به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و برنامه برای توسعه بازارهای صادراتی اشاره کرد و یادآور شد: برای تحقق این مهم نیازمند افزایش ظرفیت‌های تولید در واحدهای خودروسازی هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین از استان سمنان به عنوان یک استان صنعتی یاد کرد و گفت: این استان در صنعت قطعه‌سازی رشد قابل توجهی داشته که با توجه به مشکلات پیش روی واحدهای قطعه‌سازی استان، به دنبال رفع مشکلات این واحدها و تامین نقدینگی مورد نیاز آنها هستیم.

همچنین عبدالله اکبری راد مدیرعامل شرکت عقاب افشان سمنان با بیان اینکه تولید مدل کلاسیک از خط خارج شده است، تصریح کرد: این شرکت مدل‌های مارال، دورسا و کلاسیک را در دست تولید دارد که پلیس شماره‌گذاری مدل کلاسیک را ممنوع کرده است و متاسفانه در حال حاضر سایر مدل‌های تولیدی نیز شماره‌گذاری نمی‌شوند.

وی از مسئولان نیروی انتظامی خواست با توجه به تنوع تولیدات این شرکت سایر مدل‌های این کارخانه را شماره‌گذاری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل