بازدید 5197

وضعیت نامطلوب منابع آب زیرزمینی کشور

کد خبر: ۳۷۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲ 12 February 2014
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در حال حاضر 80 درصد از منابع آب های زیرزمینی کشور وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، ˈرحیم میدانیˈ روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت آب منطقه ای تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: آب های زیرزمینی کشور برآورده کننده بیش از 50 درصد نیاز آبی بوده اما متاسفانه به دلایل مختلف و براساس ارزیابی های صورت گرفته وضعیت این منابع حیاتی نسبت به 4 سال گذشته وخیم تر شده است.

وی ادامه داد: تفاوت بخش آب با دیگر بخش های صنعت در کشور این است که ضعف مدیریتی در سایر بخش ها در دراز مدت خودش را نشان می دهد و قابل ارزیابی نیست اما در بخش آب وضعیت به گونه دیگری است و اگر مشکلی در این زمینه پیش بیاید مشکلات به صورت کمی و کیفی خودش را نشان می دهد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در این بازدید همچنین با اشاره به اینکه مسأله آب در تهران به دلیل تمرکز و کثرت جمعیت از حساسیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: وضعیت امروز آب در استان تهران نشان می دهد، کارهایی که در گذشته صورت گرفته پاسخگو نبوده و باید با رویکرد تازه ای به سمت مشارکت فراگیر حرکت کنیم.

میدانی، با بیان این که تا زمانی که همه کشور درگیر مسائل مربوط به آب نشود، فعالیت های مختلف در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت بر منابع آب بی فایده است، افزود: تا زمانیکه دیگران نسبت به این مساله احساس مسوولیت نکنند، نشان می دهد ما نتوانسته ایم این مطلب که ˈآب یک مسئله همگانی استˈ را در کشور فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی آب به صورت چشمگیری فعال شده است، افزود: از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تاکنون، چهار نشست داشته ایم و بر اساس برنامه نیز باید هر ماه یک نشست برگزار شود.

میدانی، همچنین اهمیت و جایگاه مسائل غیرسازه ای و فرهنگ سازی را بسیار ضروری دانست و گفت: باید بر روی مسائل غیرسازه ای و مدیریتی متمرکز شویم و از روش های جدید برای مدیریت منابع آبی بهره برداری کنیم.

وی همچنین از بودجه سال 93 و اختصاص منابع مالی اندک در بخش های مربوط به تعادل بخشی و مطالعات پایه منابع آب انتقاد کرد و گفت: در این بخش ها، اعتبارات لازم از بخش آب کشور دریغ شد که قابل جبران نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست