بازدید 3300

یک سوم افراد بالای ۵۰ سال کم‌سوادند

بیش از 92 درصد جامعه هدف ما از گروه سنی 10 تا 49 سال با سواد هستند، در حالی که قبل از انقلاب کمتر از 50 درصد بود و این شاخص فعالیت مستمر سازمان نهضت سواد آموزی در کشور است.
کد خبر: ۳۷۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳ 11 February 2014
معاون مدیرکل نظارت و سنجش و ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: حدود یک سوم افراد جامعه هدف یعنی از ۵۰ سال به بالا کم سواد هستند.

به گزارش ایسنا، عابدین بازگیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک‌سوم افراد جامعه هدف یعنی از 50 سال به بالا کم‌سواد هستند. این در حالی است که سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان متولی، هدایت و رهبری آموزش این دسته را بر عهده دارد تا بتواند از رجعت بی‌سوادی در دو بخش تحکیم و انتقال جلوگیری کند.

به گفته وی، در بخش تحکیم افراد، 200 ساعت آموزش برگزار می‌شود و در بخش انتقال نیز فرد 800 ساعت آموزش را با اختیار یا فردی می‌گذراند که به مسابقات کتابخوانی یا مطالعه کتب اعلام شده به این دوره دسترسی دارد.

وی رویکرد سواد آموزی جدید را آموزش همراه با مهارتهای زندگی اعلام کرد و افزود: امسال با توجه به نامگذاری سال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، کتاب اقتصاد مقاومتی چاپ و برای 50 هزار نفر از سوادآموزان در کشور به مسابقه گذاشته شد.

معاون مدیرکل نظارت و سنجش و ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عنوان کرد: سواد نخستین ابزار توسعه است و یکی از شاخص‌های فرهنگی که مجامع بین‌المللی آن را رصد می‌کنند، مبحث سواد بوده و امروز جایگاه نظام اسلامی در این بخش خوب است.

بازگیر اظهار کرد: بیش از 92 درصد جامعه هدف ما از گروه سنی 10 تا 49 سال با سواد هستند، در حالی که قبل از انقلاب کمتر از 50 درصد بود و این شاخص فعالیت مستمر سازمان نهضت سواد آموزی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در سند آموزش که باید تا سال 1395 آماده شده باشد یکی از شاخص‌ها کاهش بیسوادی است که نظام ما موفق عمل کرده و در حال حاضر هم امکانات پذیرش در جذب بیسوادان یا کم سوادان فراهم است.

معاون مدیرکل نظارت و سنجش و ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تاکید کرد: انگیزه حضور را باید مهیا کرد و در راهکار انگیزه از همگان استمداد می‌طلبیم و هم اکنون آموزش‌های نهضت سواد آموزی در خیلی از جاها حتی به صورت فردی و چهره به چهره است که اهمیت استمرار و تلاش برای ریشه کن شدن کامل بیسوادی در کشور است چرا که با سواد و آگاهی می‌توان الگوهای اسلامی و ارزش‌های انقلاب را بهتر ترویج کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها