بازدید 5959

۱۷ سال زندان برای داماد پادشاه اسپانیا

دادستانی اسپانیا اعلام کرده است که از دادگاه ۱۷ سال زندان برای داماد و ۶۰۰ هزار یورو جریمه برای دختر پادشاه اسپانیا درخواست خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۱ 11 February 2014
دادستانی اسپانیا اعلام کرده است که از دادگاه ۱۷ سال زندان برای داماد و ۶۰۰ هزار یورو جریمه برای دختر پادشاه اسپانیا درخواست خواهد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «ال پائیس»؛ پدرو هورراچ، دادستان کل اسپانیا اعلام کرده است که از دادگاه خواهد خواست تا 17 سال زندان برای داماد و 600 هزار یورو جریمه برای دختر پادشاه اسپانیا در نظر بگیرد.

روز شنبه کریستینا، دختر خوان کارلوس د بوربون، دختر پادشاه اسپانیا به منظور ارائه توضیحات در خصوص پرونده فساد مالی همسرش در دادگاه حاضر شد.

چندی پیش خوزه کاسترو، قاضی دادگاه شهر پالما د مایورکا، کریستینا را به ظن مشارکت در پرونده فساد مالی همسرش به دادگاه فراخواند.

کریستینا در دادگاه اتهامات وارده به وی در خصوص فساد مالی و پولشویی را رد کرد.

مطابق با گزارشات کریستینا در 99 درصد از اظهاراتش گفت: من اتهامات را رد می کنم و به همسرم اطمینان دارم.

مطابق با گزارشات 50 درصد از سهام شرکت "آیزون" که در "پرونده نوئس" نام آن به کرات برده شده است به دختر پادشاه اسپانیا تعلق دارد.

رسوایی دربار سلطنتی اسپانیا بر سر پرونده اوردانگارین از دو سال پیش آغاز شد. در نوامبر 2011 فاش شد که داماد پادشاه و شریکش در طول دست کم دو سال با تشکیل شرکتی به نام ˈنوئوسˈ تحت پوشش یک موسسه غیر انتفاعی، قرارداد‌هایی‌ میلیونی را با دولت‌های ایالتی‌ والنسیا و جزایر بالئار - وابسته به حزب حاکم کنونی ˈمردمیˈ اسپانیا - منعقد کرده و سود سرشار حاصل از آن را به حساب دیگر شرکت‌های خود انتقال می دادند.

مطابق با گزارشات از سال 1975 که خوان کارلوس د بوربون به پادشاهی رسیده است این نخستین عضو خانواده سلطنتی است که به عنوان شاهد برای فسادهای مالی و پولشویی به صورت داوطلبانه در دادگاه حاضر می شود.

پس از این رسوایی ها محبوبیت خانواده سلطنتی این کشور روز به روز کاهش می یابد. مطابق با نظر سنجی های اخیر بیش از 64 درصد از شهروندان این کشور خواستار عزل خانواده سلطنتی شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار