بازدید 64923

آزمایش تصادف خودروی صفر کیلومتر

شرکت مهندسی آداک در لاندسبرگ آلمان، موسسه ای است که کیفیت ایمنی و عملکرد سیستمهای حفاظتی خودروها را از جهت های متفاوت بررسی و مورد آزمایش قرار می دهد.
کد خبر: ۳۷۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳ 07 February 2014
چگونگی آزمایش تصادف خودروی جدید
شرکت مهندسی آداک در لاندسبرگ آلمان، موسسه ای است که کیفیت ایمنی و عملکرد سیستمهای حفاظتی خودروها را از جهت های متفاوت بررسی و مورد آزمایش قرار می دهد. 

به گزارش "تابناک" به نقل از رویترز این موسسه با استفاده از آخرین فن آوری روز دنیا، انواع خودروها را به سفارش شرکتهای تولید کننده از جوانب مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد.

خودرو سازان جهانی به موضوع امنیت سرنشینان خودرو در هنگام تصادف و هم عابر پیاده اهمیّت ویژه ای قائل هستند، با هدف کاهش تلفات و جراحات تصادف بطور مرتب در صدد ارتقاء ایمنی خودروهای تولیدی خود افزون بر استانداردهای کنونی میباشند.

از این رو موسسه آداک در آلمان با طراحی های مهندسی بسیار پیچیده و تعبیه سنسورهای ضربه سنج پیشرفته بر روی آدمکهای قرار گرفته داخل اتاق خودروها، شدت ضربه وارده و عمق خسارت بر نواحی مختلف انسان در هنگام سانحه را بطور دقیق سنجش می کنند.

از سویی دیگر تکنسین های ماهر این موسسه شدت ضربه به خودرو، مقاومت آلیاژ بدنه بر اثر برخورد جسم سنگین و میزان انعطاف پذیری نقطه های از پیش تعیین شده بر روی اتومبیل را به دقت مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند.

چیزی که بسیار جالب بنظر می رسد در این فرآیند، حتی شدت ضربه کیسه هوا به صورت و سایر اندامهای بدن، سلامت انسان پس از باز شدن ایر بگ ها، سرعت عملکرد و واکنش سریع کیسه ها در نقاط مختلف اتاق اتومبیل و همچنین سیستمهای الکترونیکی ترمزها و ... به دقت مشاهده و ارزیابی می گردد.

این اعمال همگی نشان از اهمیّت جان انسانها نزد خودروسازان مطرح جهان در کشورهای صاحب تکنولوژی روز داشته و همچنین عطش تولید کنندگان را در کسب سهم بیشتر بازار خودرو  در سطح بین الملل به وضوح نمایش می دهد.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر، لطفاً روی آنها کلیک کنید
ارتباط با صفحه عکس
photo@tabnak.ir


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۱
انتشار یافته: ۸۶
در ایران به جای آدمک از انسان زنده استفاده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
فرقش اینه که اونجا وقتی این آدمک ها تصادف میکنن ، میرن بررسی میکنن که چیکار کنن آسیب کمتر بشه ؛ ولی اینجا وقتی هر روز این همه آدم توی آزمایش ماشین ها میمیرن ، نتیجه ش میشه گرون شدن قبر !!!
البته سرعت وحشیانه خودمون هم بی تاثیر نیست !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
به نتیجه ای هم رسیدن؟
Mahdi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
با این همه انسان زنده‌ای که تو کشور آزمایش شده، واقعاً جای تعجب داره که هنوز این دوستان صمیمی عزرائیل موفق نشدن از ایشون مجوز نمایندگی بگیرن!
علی
| United States |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
البته بعد از تحویل اتومبیل به مشتری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
اصلا ایران تست نمیکنه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
براي اينكه ارزش آدمك در ايران بيشتر از آدم است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
پراید کجایییییییییییییییییییییی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
البته خودروسازان آلمان از ایرانی ها یاد گرفتن
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
در عوض برید سپاسگذار باشید.اتومبیل کیا در همین کیش 52 میلیون فروخته میشه در تهران 152 میلیون.در عوض شما ماشین صفر کیلومتر رو که از کمپانی میگیرید باید بکسل کنید تا نمایندگی مجاز .اونجا هم دو ماه شما رو بخاطر نداشتن یک قطعه علاف کنند .دیگه خوشبختی و امکانات از این بیشتر؟
حالا اگه خودروسازای داخلی بخوان همچین تستایی بگیرن اون آدمکه فرار میکنه!
پاسخ ها
کمیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
این تست EuroNCAP است که چند سال پیش هم سمند یک بار شرکت کرد. اگه تو اینترنت سرچ کنی پیدا می کنی که انصافا نتیجه بدی نگرفت. هر آدمک حدودا 40000 دلار! قیمت داره و بسیار تست گرانیه. یعنی از دیه آدمیزاد بیشتر!
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
کمیل جان ارزش انسان به میزان دیه اش نیست.
یاد آزمایشات سخت ایران خودرو افتادم:)
زنده باد پراید آشغال، پژو دهه 90، روآی صد در صد ایرانی و سمند چهل مدل پر مصرف و تیبای صدا موتور نیسانی...آفرین به سازنده ایرانی با نهایت دو ایر بگ داغون و خفه کننده ....ماشینهای ارابه مرگ با قیمت فراوان...درود بر مافیای بی بدیل خودرو سازی ..درود بر تعرفه های وحشتناک خودروهای خارجی و یکه تازی امن تولیدکنددگان داخلی
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
اگر پژو 405 (و مشتقاتش...!) منظورتونه، ماله دهه 80 هست (1988)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
درود بر تو که حرف دل مردم رو زدی...
پراید سوار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
پراید، پژو و مشتقات بی صاحبش ، تیبا و سمند از بدترین خودرهای جهان و بی کیفیت ترین بدون مشتری در سراسر جهان هستند.الهی خانواده خودروسازان داخلی مبتلا به سوار شدن بر پراید و پژو 405 و روآ و تیبا بشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
البته اصل موضوع کاملا صحیحه اما 1988 میشه همون دهه 90 عزیز دل برادر، مثل 2014 که میشه هزاره ی سوم یا قرن 21 ام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
1988 دهه نوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
بالاخره 1988 دهه 80 یا 90 بگین اطلاعات عمومیمون بالا بره.
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
از 1980 تا 1989 میشه دهه 90
Mehdi
| United Kingdom |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
واقعأ جای بسی تاسف که این دوستان عزیز که خیلی هم قاطع اظهار نظر میکنن هنوز نمیدونن که وقتی میگیم دهه ۹۰ یعنی سالهای ۹۰ الی ۹۹. اینها همه سالهایی هستند که وقتی مینویسیم یا میخونیمشون با ۹ شروع میشن. مثلأ نودویک - نودودو- نودوسه- . . . پس اون دوست عزیزمون از ابتدا نوشته بود دهه ۸۰ کاملأ درست بود و فقط چند نفر از پروفسورهای عزیزمون از ایشون خواستند غلط بگیرن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
خوب برا ما که هنوز دهه 80 و 90 رو نمیدونیم همینی که هست هم زیاده...
تست هاشون به شرکت های ما نمیرسه
متاسفم براشون که اینهمه وقت خودشونو تلف میکنن. مگه جون آدم چقد ارزش داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
والااا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
اونا آدم نیستن که اونا کافرن.میترسن که زودتر بمیرن ودچار عذاب و جهنم الهی بشن
بدون تست ماشینهای ایران خودرو و سایبا رو رد میکنند
این مسخره بازی ها چیه
بیان از پراید ما الگو برداری کنن
حالا گیریم که بر اثر برخورد خودرو با فرغون سه نفر از سر نشینان خودرو فوت شدند مگه چی میشه
تولید و سود مهمه نه این بازی های ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
عزیز من چه سودی
اینا همش با ضرر دارن ماشین می فروشن که من و شما دستمونو جلوی شرکتای خارجی دراز نکنیم.
بابا یکمی به فکر این خودرو سازها باشین شماره حساباشونو بگیرین نفری دو سه تومن بریزین به حسابشون شاید سر سال شرمنده زن و بچه نشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
بابا فرقغون که فکر کنم 100% داخلی باشه اما پرایت نه مونتاژه اما سود خوبی داره
باعث تمام این گرفتاریهای تکنولوژیه والا مگه چند سال پیش ما اینقدر تلفات تو جاده ها میدادیم با همون اسب و خر و قاطرمون صفا میکردیم یادت بخیر الاغ جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
الاغ گفتی یاده صاحبای ......... و ........... افتادم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
الانم توی مسیر دربند به توچال فقط الاغ و قاطره کار میکنه... تکنولوژی کجا بود؟
به خدا قسم اگر یه پراید یا پژوی داخلی رو اینجا آزمایش کنن آدمک هاش از سپر عقب میزنن بیرون
دوستان، ايران كشور خودرو ساز نيست، مونتاژ كننده بنجل هاي شركت هاي ضعيف همچون سيتروئن، كيا و پژو هست.
فتوشاپه
برای تست ماشینهای ما باید ادمک رو توی صندوق عقب بزارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
از عقب بخوان تست کنن چی پس؟
لابد باید بره تو کاپوت؟
اقايوني كه بد و بيراه ميگيد غيرت داريد يك روز جمع شويد جلوي ايران خودرو وسايپا تظاهرات كنيد. معلومه ميگيد اقا به ما چه حال داريد . طرف نامزدش تو پژو سوخته عواملين رفتند دارند هواپيما ميسازه طرف هم رفته يك زن بهتر گرفته جو غيرت داداش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
چي ميگي واسه خودت
دقیقا مثل ایران خودرو خودمون عمل میکنن. البته ما یه خورده سر تریم.
دقیق ترین نتیجه در جاده و با وجود آدمهای واقعی حاصل میشه !
این سوسول بازیا ماله اونوریاست !
فقط اعدام خودروسازان داخلی ;-)
بکوب لایکو
چه نیازی به این لوس بازیهاست . ماشینهاشون بفرستند ایران با آدم زنده براشون تست می کنیم. تازه اگه ماشینشونم چیزیش شد ازبیمه خسارتشو میگیرند.
باور كنيد در ايران ، هنگام طراحي خودرو تمام اين تستهاي فني در نظر گرفته ميشود ، تا آنجايي كه خودروي توليدي ديگر نيازي به كنترل كيفي ندارد ، مگرنه اين همه آدم را كي بكشه ؟ كي و چي بعضي همين خودروهاي داخلي ؟ خود اين خودروها هستند كه نبض تنظيم جمعيت جامعه را در دست دارند .
والآآآآ
یه مسئول تو این مملکت بیاد توضیح بده که این همه سال حمایت از این صنعت خودرو سازی چه عوایدی برای مردم داشته و دستاورد آن برای امروز ما چیه؟ همینطور دستاورد اون برای عدده ای از مسئولین...!
همینه که هست اقا جان.شما این ماشینهای خوشکل تولید داخلو سوار شین.تازه دنامونم داره میاد.ما هم برا اینکه مردم تو صف این عروسکها نمونن اجبارا بنز و پورشه ای چیزی سوار میشیم دیگه!!!!
مسولین و نمایندگان مجلس باید پاسخگوی تصمیماتشان باشد،حداقل در آن دنیا...
با سلام
البته برداران دلسوز و نماينده گان همه چيز فهم براي خدمات ارزنده و 50 ساله خودرو سازان كه منجر به شاهكار هاي خودرويي دنيا شده مانند دهها مدل سمند و دهها مدل پرايد و پژو ، تعرفه ورود خودرو را براي سال 1393 5 درصد افزايش دادند.
با سلام خدمت کارشناسان محترم
خدمت مردم محترم عرض کنم که بنده پزشکم و هیچ سمتی در دولت ندارم،فقط به خاطر علاقه ای که به خودرو دارم شاید کمی مطالعه داشته باشم،در مورد پراید واقعا حق با دوستان هست و این ماشین به هیچ عنوان از مولفه های ایمنی سهمی نبرده،ولی در مورد سمند بی انصافه که اگر نگیم که در یکی از معتبرترین شرکتهای تست ایمنی خودرو در آلمان تست تصادف شده و نتایج تست معادل 3/5 ستاره از یورو انکپ بوده (البته در سال مورد آزمایش)خودرو 206 هم که 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ دریافت کرده،ولی نکته دیگه انه که آیا کسی در مورد ایمنی خودرو زانتیا ،که اینقدر مورد علاقه ما ایرانیا هستش،اطلاعی داره؟؟
آیا کسی میدونه که این خودرو یکی از فجایع غیر ایمن سیتروءن هستش،به طوریکه در سال آزمایش فقط 1.5 ستاره از یورو انکپ گرفته،طوزیکه در تصادفات باعث آسیب بسیار شدید به ستون فقرات و قفسه سینه سرنشینان جلو میشه،
در حال حاضر ایمن ترین خودروی ساخت داخل که قشر متوسط بتونیم استفاده کنیم،1-206 و2-تندر 90 هستش،بعد از ایندو سمند قرار میگیره ،امیدوارم مطالب چاپ بشه تابی جون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
تندر و ال 90 که خدای چپ کردن هستند!!
بخصوص در سر پیچها باید دوستی و محکم فرمون را بگیری تا چپ نکنه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
این تندر باحال اومدی تند از راه در میره
س.ارش گه میشی مثل الاکلنگ هست خوشگل ماشین
رام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
میگم برادر پزشک. شما مطمئنید که خودرویی که ما سوار میشیم همون خودرویی که تست شده. والا ما که تصادفات بنز و بی ام دبلیو و ... دیدیم با تصادفات ما چندان شباهتی نداشت. با توجه به اینکه خودرو سازهای ما غش توی کارشون وجود نداره حتما حرف شما درسته!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
عزیز من ببین چه ماشینی دادند برای تست و چه ماشینی دارند تولید می کنند.
ببین آیا همون پژو پارسی که مسئولین سوار می شوند همان است که من و تو سوار می شویم.
یادآزمایشهای خودروسازان ایران باانسان زنده دراتوبان کاشان اصفهان و... افتادم
واسه همینکه اینجا موندم
سايپا مطمئن!!!!
پاسخ ها
مسعود سعیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
متوجه نشدم چی چی مئن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
این کوتاه ترین جکوک قرنه ابعدیشم اینه (تیبا زیبای ایرانی)
تابناک جان با عث شدی که دلالهلی ماشین ما برای خرید لاشه های تصادفی اون ماشینها فردا رهسپار آلمان بشند و چه بسا که همون ماشینا رو چند وقت دیگه شیک و مرتب به عنوان ماشین خارجی پشت ویترین نمایشگاههای بالا شهر ببینیم.
ماشینای ما تست نمیخواد. تو پیاده رو که میری میبینی قربانی همین ماشینا شدی چه برسه به اینکه توش سوار باشی
اقایان و خانومها!
در ایران هم اتومبیلها رو تست میکنن
که ببینن چه جوری جون ادمها رو زود بگیره.
مثلا ایربک ماشین که روی فرمان جاسازی کردن با ضربه سر راننده کار میکنه.یا اگر در درست هم کار کنه باد نداره که سریع پف کنه و در نتیجه ماشین تستهارو انجام داده و اماده واگذاری به ملت عزیز ایران میباشد
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه حوادث روزنامه های کثیرالانتشار را بخوانید
دوست من خودرو ملی بخر و دستت را از دامن خارجی ها کوتاه کن ، بلکه این خودروسازهای ملی هم به غیرتشون بر بخوره و خودرو با کیفیت بسازند.
اگر با این وضعیت پیش برن به زودی همشون بیکار میشن
من تو ایران خودرو بودم. البته دیگه نیستم و اومدم بیرون. نمی خواهم دفاع بی جا بکنم. ایرادات زیادی وجود دارد ولی با اینکه دل خوشی از این شرکت ندارم وظیفه اخلاقی خودم می دونم نکته ای را بگویم. برخی ماشین های ایران خودرو ( 206 اس دی را مطمئن هستم ) ارسال شد به آلمان و تست های ایمنی لازم را پاس کرد _ EuroNCAP.
آخه این تستها برا ماشینه برا گاری که نیست ما هم انجام بدیم...
فرغون سازان داخلی ببخشید خودروسازان داخلی برای ازمایشاتشون از جون مردم استفاده میکنن اگر پلیس یا موئسسه به اصطلاح استاندارد ایرادی بگیره یه جوری باهم سرو ته قضیه رو هم میارن
خدمت دوست عزیزی که گفتند 206 خودروی مطمئنیه، آیا می دانید که ایران خودرو خیلی از اصول تولید 206 کارخانه پژو را رعایت نمی کنه، بعنوان مثال 206 فرانسه دارای وزنه تعادلی است تا در سرعتهای بالا چپ نکنه ولی تو ایران خودرو اصلا اون وزنه را نمی گذارند چون کارخانه اضافه گداشته ...
دوستان من نمیدونم چرا از خودروساز بد میگید؟؟؟!!!!!ما مردم بدتر هسیم!چون فقط میخوایم ماشین داشته باشیم و به کیفیتش اهمیت نمیدیم!!!اگه همین امروز همه تصمیم بگیریم که دیگه برای مثال پراید نخریم فک میکنین چی میشه؟از فردا سسایپا میوفته دنبال یه محصول بهتر!!!وقتی که ما خودمون نگران جان خودمون نیستیم و این ماشین ها رو میخریم حالا انتظار داریم خودرو ساز نگران ما باشه؟؟!!!!!کاشکی بجای این نوع حرف زدن و توهین کردن بیایم خودمونو اصلاح کنیم!اینجوری خیلی راحت به هدفمون میرسیم
واقعا قیمت این لگن( براید) 19 ملیون می ارزه؟؟؟؟؟؟یا تندر 37 ملیون ؟؟؟؟؟؟
کسانی که فکر میکنند پراید صرفا محصول خودروساز ماست اشتباه میکنند. دوست عزیز پراید محصول فرهنگ و مدیریت و همه پازلها و عوامل اثر گذار مملکت ماست.
اطلاعات اشتباه ندید ده نود مثل الان که سال نوده . میشه ده نود. 1988 بین 80 تا 90 پس می شه ده 80
اگر این آزمایشات بکنن که قیمت ماشیون صدبرابر گرونتر میندازن به مردم
خيانت به مردم كشور در صنعت خودرو سازي كاملا. واضح هست. تعرفه ماشين وارداتي رو هم كه دولت به اصطلاح تدبير. و اميد برد بالا. حالا تدبير بالابردن براي اين بود كه كمتر وارد بشه مردم بيشتر با ارابه مرگ بميرن بماند. اما اميد نداشته باشيد اين دولت هم درد مردم رو حداقل تو اين صنعت به رسميت بشناسه من از فاصله ها بيزارم. هر روز شكاف بيشتر ميشه. بين مردم و دولت
از روی آزمایشگاه ایران خودرو ایده گرفتن؟
این که چیزی نیست ماشینای ما تو یه ثانیه می برنت یه راست بهشت زهرا...سرعتو داشته باش فقط
دست خودرو سازان بی لیاقت و سازمان ناکارامد استاندارد به خون ایرانی اغشتست.سالیانی است با جمایت های نابجا و بی برنامه و نظارت مجلس خودروسازها دیگه طاقت مردم رو طاق کردن.صدمات خودروی داخلی به علت فوت و نقص عضو و هزینه های مالی تصادفات به دوش مردمه.دیگه بسه به خدا.اگه مارمولک رو انقدر حمایت میکردن الان اژدها بود.کره مگه بعد از ماشروع نکرد.خودروسازان ما با دیدن خودروهای کره با این ابهت از خجالت نمیمیرن
در پایان از تابناک به دلیل انتشار نظرات بعد مدتها صمیمانه تشکر میکنم.لطفا یزارید مردم حداقل اینجا حرفشون رو بزنن
این موسسه نامش "آ . د. آ. سه. خونده میشه
و نه آداک.
خودروساز داخلی تنظیم کننده جمعیت
انحصار خودرو اشغال وطني در قبال مرگ و مير مردم معامله خوبي است !!!
قیمتشونو مقایسه کن . با پول پراید بهتر از 206 میشه خرید.
کاش پراید هم به نمایندگی از خودروهای ایرانی شرکت می کرد. اونوقت فکر کنم بعد از تصادف آدمکی وجود نداشته باشه که روش تحقیق کنن!!!!!!!!!!!!
ای کاش پرایدمون رو هم میفرستادیم تست تا ؟اقای وزیر م
که میگن یکیشو دارن وراضین بفهمن سوار چی میشن
خود روي ملي من بيچاره كرده خدا در اين دنيا واخرت مبلغان خودروي ملي را به سزاي عملشان برساند
پايشان از بيمارستان و دادگاه هيچ وقت بريده نشود
تو ایران ماشین رو تست میکنن. بعد هزینه خرابی اون ماشین رو میکشن خودروهای که میدن دست مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی