بازدید 11263

آمار متناقض از کشته های برف گیلان و مازندران

کد خبر: ۳۷۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳ 06 February 2014
یکی از مسئولان سازمان پزشکی قانونی گفت: تا این لحظه تنها مورد گزارش شده به این سازمان، مرگ یک دختر بچه مجهول الهویه در شهرستان تنکابن است که طبق گزارشات واصله، جسد وی از میان برف و یخ کشف و علت مرگ او نیز یخ زدگی گزارش شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به جزئیاتی از تعداد کشته شدگان ناشی از برف و سرمای شدید در استان‌های شمالی کشور اعلام داشت: طبق گزارشات واصله به این سازمان، در روزهای اخیر 3 تن از هموطنانمان در استان گیلان جان خود را از دست داده‌اند که طبق بررسی‌های صورت گرفته هیچ یک از این افراد به دلیل سرما و یخ زدگی جان خود را از دست نداده‌اند و معاینات صورت گرفته نشان می‌دهد که علت مرگ این 3 تن، سقوط از بلندی بوده است.

همچنین در جریان پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سازمان پزشکی قانونی، یکی از مسئولان این سازمان اعلام کرد: تا این لحظه تنها مورد گزارش شده به این سازمان، مرگ یک دختر بچه مجهول الهویه در شهرستان تنکابن است که طبق گزارشات واصله، جسد وی از میان برف و یخ  کشف شده و علت مرگ او نیز یخ زدگی گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت وخیم آب و هوایی و عدم دسترسی به مناطق صعب العبور این دو استان، هنوز گزارشات کاملی از تعداد مرگ و میر ناشی از سرما و یخ زدگی در استان‌های شمالی موجود نیست و با توجه به رو به بهبود بودن شرایط جوی، امیدواریم تا در روزهای آتی بتوانیم گزارشات کاملی را از این دو استان بدست آوریم.

اما خبرگزاری ایرنا در روایت دیگری از قول نمایندگان مکدعی شده است که بارش برف در مازندران و گیلان هیچ کشته ای نداشته است.

ایرج ندیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: من در گفت و گویی که با معاون سیاسی استانداری گیلان داشتم، تاکید کرد که در مدتی که در این استان بارش برف ادامه داشت، هیچ فردی کشته نشده است و تنها یک پیرمرد از پشت بام افتاده که این موضوع هم ربطی به برف نداشته است.

وی با اشاره به این که، مسوولان در مناطق شمالی کشور در حال امدادرسانی به صورت ویژه به مردم هستند اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع تر ساماندهی وضعیت مردم شهرهای شمالی انجام شود.

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: در استان مازندران هم بارش برف موجب کشته شدن هیچ فردی نشده است، اما افراد دچار جراحات شده اند که امدادرسانی به آنان در حال انجام است.

پیش از این یکی از نمایندگان استان مازندران اعلام کرده بود که برف در استان گیلان کشته برجای گذاشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل