بازدید 6823

فتح‌الله‌زاده:عامل مشکلات ما کی‌روش است

کد خبر: ۳۷۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ 01 February 2014
مدیرعامل باشگاه استقلال عامل مصدومیت و مشکلات بازیکنان این تیم را کی‌روش دانست و تاکید کرد که او باید در فیفا پاسخگوی تهمت‌هایی که زده باشد.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ماندن آندرانیک تیموریان در استقلال، اتهام کارلوس کی‌روش به او و امیر قلعه‌نویی، رفتنش از استقلال و ... صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

شما به غیر از جلسه‌ای که با سرژیک تیموریان برادر آندرانیک داشتید، با خود آندو هم درباره ماندنش در استقلال صحبت کردید؟

بله، با توجه به اینکه به تازگی از سفر بازگشته بود، نمی‌خواستیم او را خسته کنیم و تلفنی با آندو صحبت کردم. مشکلی دیگر وجود ندارد و این بازیکن تا پایان فصل در استقلال می‌ماند.

بحثی که الان مطرح می‌شود، این است که چرا تیموریان رفت که بخواهد بازگردد؟

به هر حال به او پیشنهاد 6 میلیاردی شده بود که پول کمی نیست. اگر به شما این پیشنهاد را بدهند، آن را بررسی نمی‌کنید؟

جریمه‌ای هم برای این بازیکن در نظر می‌گیرید؟

نه، متاسفانه کل سیاست‌های ما بهم ریخته است. اگر یادتان باشد در برنامه مناظره شبکه یک به ما گفتند چرا بازیکن به خارج از کشور ترانسفر نمی‌کنید. ما گفتیم نه اینکه نمی‌توانیم ترانسفر کنیم، بلکه با این کار تیم ما ضعیف می‌شود. بازیکن هنوز نرفته، به ما حمله می‌کنند. ما باید چه کار کنیم؟ بازیکن ترانسفر کنیم خوب است یا ترانسفر نکنیم؟ 

واقعا کار کردن در این فوتبال سخت است و باید بتوان درآمد حق ترانسفر، حق پخش تلویزیونی و اسپانسر داشت. متاسفانه ما حق کپی رایت نداریم و به راحتی کپی رایت می‌کنند آن هم در حالی که 30 درصد هزینه باشگاه از این طریق تامین می‌شود. در طرف دیگر حق پخش تلویزیونی را باید به ما بدهند که 70 درصد هزینه باشگاه است که آن را نیز نمی‌دهند. 

روز گذشته کارلوس کی‌روش اعلام کرد که لیگ بخاطر منافع فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی به تعویق افتاد.در این باره چه صحبتی دارید؟

ابتدا باید از آقای تاج و بهروان تشکر کنم که صراحتا اعلام کردند تعویق لیگ به درخواست فدراسیون فوتبال بود. کی‌روش به ما تهمت زده  است. به همین دلیل بخش حقوقی باشگاه در این زمینه فعال شده و از او به فیفا شکایت خواهیم کرد. کی‌روش باید در فیفا به خاطر تهمتی که به ما زده از خودش دفاع کند. تمام مصدومیت‌ها و مشکلات ما به خاطر فشردگی مسابقات است که باعث آن کی‌روش بود.

در مقطعی کی‌روش درخواست کرده بود ملی‌پوشان حاضر در تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند و در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند ولی اکنون به خاطر اینکه تیم‌های قطری حاضر نبودند بازیکنان خود را به تیم ملی دهند، اردوی تیم ملی در آفریفا لغو شد.

دقیقا همین‌طور است. احساسم این است که ترس، کی‌روش را برداشته است. الان که آندو بازگشته چرا اردو را تشکیل نمی‌دهد؟ ضمن اینکه کی‌روش در سطح من نیست. من مدیرعامل باشگاه 30 میلیونی به نام استقلال هستم و او سرمربی است. قطعا سرمربی ما (قلعه‌نویی) پاسخ او را خواهد داد. 

بگذریم. گفته می‌شود، برای حضور قدرتمند در آسیا قرار است بازیکنانی چون ایمان مبعلی و پیام صادقیان به عنوان بازیکن کمکی استقلال را همراهی کنند. درست است؟

در تلاش هستیم چند بازیکن به لیست‌مان اضافه کنیم چون بیشتر بازیکنان ما به دلیل فشردگی مسابقات آسیب‌دیده هستند.

نگفتید مبعلی و صادقیان در لیست استقلال حضور دارند یا نه؟

یکی از این بازیکنانی که نام بردید، در لیست ما قرار دارد ولی اجازه دهید فعلا نامی از این بازیکن نبریم.

 پرسپولیس موفق شد سپاهان را شکست دهد و به استقلال نزدیک شود. نظرتان چیست؟

مگر چقدر به ما نزدیک شده‌اند؟ هنوز 3 امتیاز با ما فاصله دارند و خیلی مانده به ما برسند.

استقلال هم فرصت خوبی برای افزایش امتیازش با صدر جدول داشت ولی نتوانست مس را در کرمان شکست دهد...

بچه‌ها خوب بازی کردند ولی فوتبال تا زمانی که سوت داور به صدا در نیامده است، ادامه دارد. حیف شد که 2 امتیاز از دست دادیم و بچه‌ها غفلت کردند.

بازیکنان پرسپولیس پس از پایان بازی با سپاهان به نوعی از محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس بابت پرداخت نشدن مطالبات‌شان و همچنین سند نداشتن خودروهایی که تحویل گرفته بودند، انتقاد کردند. شما هم در مقطعی گفته بودید روزی رویانیان به مشکل می‌خورد و اعلام کردید بیشتر از پرسپولیس به بازیکنان استقلال پول پرداخت کرده‌اید.

خوشحالم که صداقت حرف‌های من مشخص شد. با این وجود اعتقاد دارم رویانیان برای پرسپولیس زحمت کشید و اکنون که رفته نباید پشت سَر او صحبت کنیم. به علی پروین هم تبریک می‌گویم و امیدوارم در کنار دایی پرسپولیس را به جایگاه اصلی خود برسانند. پروین مرد سرد و گرم چشیده فوتبال ما است.

تصمیم‌تان برای رفتن از استقلال در پایان فصل جدی است؟

بله، قطعا از استقلال می‌روم.

چرا؟

به دلیل نامهربانی‌ها، جوسازی‌هایی که علیه من شد و ...می‌خواهم بروم. حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید کلید حل مشکلات صبر است و من هم با صبر کردن مدتی را گذراندم. با وجود اینکه تیمم در صدر جدول بود، در آسیا نتایج خوبی کسب کرد و این همه بازیکن گرفتم ولی تنها بودم و تحت فشار قرار گرفتم. در این فوتبال فرق دوغ و دوشاب مشخص نیست. احساس می‌کنم وقت رفتن رسیده و حتما یک جام می‌گیرم و می‌روم. من دست‌بوس هواداران استقلال هستم و اگر در این مدت فشاری تحمل کردم به عشق آنها بود.

شما بررسی کنید در باشگاه پرسپولیس چند مدیرعامل عوض کردند؟ برخی‌ها در پرسپولیس نماندند ولی من ایستادم. مطمئن باشید هر فردی جای من بود، باشگاه را رها می‌کرد و می‌رفت اما گفتم اگر من بروم، نامردی است. البته اینطور نیست که به طور کامل از استقلال جدا شوم و شاید در هیئت مدیره باشگاه بمانم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار