بازدید 8735

تغییر سیاست ترک‌ها در خصوص سوریه

کد خبر: ۳۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶ 31 January 2014
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترکیه وقتی متوجه شد آمریکا قابل اعتماد نیست سیاست‌هایش را نسبت به سوریه مقداری تغییر داد و از طرفی هم دیدار آقای اردوغان با مسئولان ایرانی باعث شد، سطح روابط بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از فارس؛احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رابطه ایران و ترکیه گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که رهبر جبهه مقاومتیم و عربستان سعودی رهبر جبهه سازش، از طرفی هم ترکیه زمانی امپراتور عثمانی را داشته و علاقمند است که تأثیرگذار باشد.

وی افزود: ترکیه در طول تحریم ایران، به انواع مختلف تلاش‌هایی می‌کرد تا به ایران کمک کند و حتی این بار هم که 50 نفر از مقامات ترک دستگیر شدند بخشی از آن مربوط می‌شد به موضوع تحریم‌های ایران.
 
بخشایش اردستانی ادامه داد: البته ترک‌ها متوجه شدند که آمریکایی‌ها در این خصوص تحریک‌ کننده بودند زیرا آنها معمولاً با ترکیه، عربستان و روسیه تماس می‌گیرند و اعتراض می‌کنند که ایران در تحریم بماند تا فشار بیشتر شود که ترک‌ها این کار را نمی‌کردند و آنها بازی‌ای به نام فساد در دستگاه اجرایی ترکیه را به راه انداختند.
 
نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در همین زمان آقای اردوغان اظهار تمایل کرد که از ایران بازدید کند.

بخشایش همچنین اظهار داشت: محوری که ایران را از ترکیه دور می‌کرد محور سوریه بود اما وقتی ترک‌ها متوجه شدند که گروه داعش توسط عربستان و گروه النصره توسط قطر اداره می‌شود، پی بردند که جای پایی در آینده ندارند، از طرفی هم ترکیه به اندازه کافی با PKK مشکل دارد و ایران در این زمینه با ترکیه همراه است.

وی خاطرنشان کرد: تر‌ک‌ها وقتی متوجه شدند آمریکا قابل اعتماد نیست سیاست‌هایشان را نسبت به سوریه مقداری تغییر دادند و از طرفی هم دیدار آقای اردوغان با مسئولان ایرانی باعث شد سطح روابط بهتر شود.

بخشایش با اشاره به دیدار آقای اردوغان با مقام معظم رهبری اظهار داشت: همانطور که می‌دانید مقام معظم رهبری با همه رهبران جهان دیدار نمی‌کند و وقتی آقای اردوغان را می‌پذیرند حاکی از اهمیت روابط ایران و ترکیه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست