بازدید 18822
استراتژی دولت و مجلس برای حذف یارانه نقدی؛

رفع تکلیف دولت و مجلس یعنی امکان حذف هر کسی از دریافت یارانه

در حالی که روز گذشته و پس از پایان ‌بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات مرتبط با آن از جمله افزایش نرخ سوخت اظهارات متفاوتی مطرح شد، یک نکته قابل توجه ‌از پس این موضوعات خود را نشان داد و آن استراتژی است که مجلس و دولت برای حذف یارانه‌بگیران به کار بسته‌اند.
کد خبر: ۳۷۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷ 28 January 2014
رفع تکلیف دولت و مجلس یعنی امکان حذف هر کسی از دریافت یارانه
در حالی که روز گذشته و پس از پایان ‌بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات مرتبط با آن از جمله افزایش نرخ سوخت اظهارات متفاوتی مطرح شد، یک نکته قابل توجه ‌از پس این موضوعات خود را نشان داد و آن استراتژی است که مجلس و دولت برای حذف یارانه‌بگیران به کار بسته‌اند.

به گزارش «تابناک»، از زمان ‌طرح ‌بحث حذف برخی ‌دهک‌های درآمدی از دریافت یارانه نقدی، این موضوع مورد بحث و جدل‌های بسیاری از سوی دولت و نمایندگان مجلس قرار گرفت و پیشنهادهای بسیاری درباره ‌آن مطرح شد؛ موضوع چگونگی شناسایی افراد برای حذف یارانه نقدی، یکی از مهم‌ترین مسائلی بود که منجر به آن می‌شود که دولت و مجلس نتوانند درست ‌در خصوص این موضوع ‌تصمیم بگیرند.

بنا بر این گزارش، سرانجام ‌روز گذشته دولت و مجلس ‌‌به این نتیجه رسیدند که ‌استراتژی جدیدی برای حذف یارانه‌بگیران از لیست هدفمندی در پیش گیرند؛ استراتژی که آن گونه که مشخص است، بیش از همه ناشی از‌‌ همان ناتوانی در شناسایی افراد به لحاظ کلاس و سطح درآمدی و البته از سر رفع تکلیف است.
 
‌اعضای کمیسیون تلفیق با همراهی دولت تصمیم گرفته‌اند ‌با مشخص کردن‌‌ سطحی از درآمد، همه افرادی را که درآمدی بیش از این سطح داشته باشند، از دریافت یارانه نقدی محروم کنند. البته هنوز این سطح درآمدی مشخص نشده ‌و تعیین آن بر عهده دولت گذاشته شده است. البته نکات ‌جالب توجهی در ‌این موضوع مطرح شده که از میان سخنان اعضای کمیسیون تلفیق و برخی دولتیان، می‌توان به آن رسید.

در این باره، حسین علی حاجی گفته است: کسانی که بالا‌تر از این رقم درآمد داشته باشند، ‌مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند. البته اگر کسی نسبت به محاسبه اموال و دارایی‌ها، حساب بانکی و درآمد خود معترض باشد، این اعتراض ‌رسیدگی می‌شود.
همچنین مقرر شده کسانی که زیر آن رقم، درآمد دارند در یک موعد مقرر اطلاعات خود را به دولت اعلام کنند و دوباره برای دریافت یارانه نقدی ‌نام‌نویسی کنند تا یارانه نقدی بگیرند.

همچنین بنا بر این مصوبه، دولت می‌تواند یک رقم واحد را در حکم ‌ یارانه نقدی در نظر نگیرد و به کسانی که درآمد بیشتری دارند، یارانه کمتر و به کسانی که درآمد کمتری دارند، یارانه بیشتر پرداخت کند.

از سوی دیگر، جعفر‌زاده عضو دیگر کمیسیون تلفیق با اشاره به این موارد‌ گفته است: در صورتی که فرد یارانه‌بگیر بیشتر از میزان درآمد تعیین شده توسط دولت، درآمد داشته باشد و‌ از دریافت یارانه نقدی در سامانه هدفمندی انصراف نداده باشد‌، دولت این موضوعات را بررسی کرده و در صورت‌ ‌به نتیجه رسیدن، فرد یارانه‌بگیری که مستحق نبوده، سه برابر یارانه نقدی دریافتی‌ جریمه خواهد شد.

‌امروز محسن بهرامی اعلام کرده ‌که کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی در دولت تشکیل شده ‌و رئیس جمهور داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف داده است.

با نگاهی دقیق به موضوعات مطرح درباره استراتژی جدید، می‌توان چند نکته اساسی را بیرون کشید:


نخست اینکه مجلس سرانجام تعیین تکلیف ‌برای حذف یارانه‌بگیران را به گردن دولت انداخته و موضوع تعیین رقم از سوی دولت، مؤید همین ‌است؛ به این معنا که نمایندگان مجلس با یک تاکتیک خوب، مسئولیت و تبعات حذف یارانه‌بگیران را بر دوش دولت بار کردند و پای خود را از این موضوع بیرون کشیدند.

دوم پرسش اساسی اینکه باید از نمایندگان و دولت پرسید با توجه به اینکه اگر مشکل اساسی تعیین درآمد افراد در اقتصاد کشور است، ‌با کدام معیار و ملاکی قرار است تشخیص داده شود که افراد در زیر سطح تعیین شده درآمدی ‌یا در ورای آن هستند؛ به عبارت دیگر، مجلس و دولت چگونه قرار است مشخص سازند که فردی درآمدی بیش از حد تعیین شده دارد و اگر این کار ممکن بود و هست، چرا مستقیم‌ اقدام به حذف این افراد از سامانه و پایگاه داده‌های هدفمندی یارانه‌ها نمی‌کنند و چرا اینگونه مطرح شده ‌که این افراد باید داوطلبانه ‌انصراف دهند؟
پاسخ به این پرسش را می‌توان در نکات بعدی جستجو کرد.

سوم آنکه حاجی اشاره کرده، اگر کسی نسبت به محاسبه اموال و دارایی‌ها، حساب بانکی و درآمد خود معترض باشد، به آن رسیدگی می‌شود. آیا این سخن حاجی ‌به این معناست که دولت قرار است مستقیم‌ حساب افراد و دارایی‌های آن‌ها را رصد ‌و ‌بازرسی کند‌؟ قطعاً منظور حاجی همین بوده‌ و در این صورت باید یک ارجاع به سخنان روحانی در گزارش صد روزه‌اش در تلویزیون داشت که به صراحت اعلام کرد، بازرسی حساب‌های شخصی افراد تجاوز به حریم خصوصی آن‌هاست. حال چگونه است که دولت و مجلس در حذف افراد ابایی از تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها ندارند؟

چهارم اینکه آیا بررسی حساب و دارایی افراد، ‌تضمینی بر درستی اطلاعات درآمدی آن‌ها خواهد بود؟ به عبارتی اگر فردی املاک خود را به نام دیگران به ثبت رسانده ‌و درآمد رسمی وی زیر خط تعیین شده باشد، ولی درآمدهای فرعی و غیر رسمی وی ده‌ها برابر حد تعیین شده باشد، تکلیف چیست؟ حالت عکس این امر نیز متصور است.

پنجم همه این‌ها حاکی از آن است که دولت و مجلس همچنان به معضلات تعیین درآمد افراد آگاهند و به همین دلیل است که جعفر‌زاده اعلام کرده‌ که برای این موضوع جریمه در نظر گرفته شده است. در‌واقع صحبت از جریمه چماقی است که دولت و مجلس بالای سر افراد گرفته‌اند تا آن‌ها را ترغیب به «راست گویی» کنند؛ آن هم در جایی که هیچ راهکار دیگری به ذهنشان نمی‌رسد که افراد را از دریافت یارانه حذف کنند! به عبارتی دولت و مجلس تلاش دارند با نشان دادن مترسک جریمه نقدی، ضعف سیستم و زیرساخت‌های کشور برای شفاف سازی مالی و همچنین ضعف خود در پیدا کردن راهکاری برای شفاف سازی را پوشش دهند؛ آن هم در جایی که سابقه بحث و تبادل نظر به خوبی این ضعف را نمایان کرده است! ایجاد کمپین داوطلبانه در دولت نیز گواه همین‌ است که هدف دنبال کردن مسیری است که سرانجام منجر به حذف خود‌خواسته افراد از دریافت یارانه نقدی شود.

و نکته پایانی ‌مربوط به رقمی است که قرار است دولت آن را برای ملاک و سنجش افراد فقیر و غنی اعلام کند. تعیین این رقم با چه دستور‌العمل و محاسبه‌ای خواهد بود؟ آیا نرخ تورم کشور در آن لحاظ می‌شود؟ آیا تغییرات درآمدی افراد در آن لحاظ می‌شود یا آنکه یک بار برای همیشه، عده‌ای حذف می‌شوند و عده‌ای می‌مانند؟

آن گونه که به نظر می‌آید، استراتژی که دولت و مجلس برای این موضوع تدوین کرده‌اند، شبیه به یک بازی و سرگرمی است؛ بازی که بیش از همه برای رفع تکلیف طراحی شده‌ و خود دولت و مجلس نیز از این موضوع آگاهی کامل دارند. حذف یارانه نقدی افراد غنی، موضوعی است که باید بجد دنبال شود؛ اما پرسش اینجاست که چرا دولت و مجلس با طراحی یک چنین سناریوهای منسوخ و از سر رفع تکلیفی، باعث می‌شوند که افکار عمومی ‌این گونه درباره نیات و اهداف و توانمندی آن‌ها دچار شک و شبهه شوند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۴۳
مگه نگفتن آب برق گاز آرد ...رو گروون میکنیم و بجاش پولش به عنوان یارانه داده میشه؟؟حالا میخوان برای بخشی حذفش کنن..
یعنی گروون میکنیم،خودتون تو این آشفته بازار درآمد کسب کنید و باهاش کنار بیایید تا ما به خانواده های آسیب پذیر تر بیشتر کمک کنیم...عدالت دیگه تا سرریز میکنه!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احمدی نژاد گفت که کاری رو داریم انجام میدیم که کسیی تا 100 دیگه هم نتونه بهش دست بزنه....
حالا هر روز یه حرف:حذف کل ،حدف بخشی،کالابجای پول، ......آخر سر هم همین وضع میمونه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احتمالا یعنی بریم دزدی... مثل بعضیا که که میلیاردی میبرن!!! فقط ما باید راهی پیدا کنیم ماهی چند صد هزار تومن دزدی کنیم به جای پول نفتمون که میخوان ازمون بگیرن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عزیزم وقتی کسی مال و اموالش به اسم بدبخت بیچاره های اطرافش کنه خوب اون بدبخت بیچاره ها که نمی خوان یارانشون هم قطع بشه پس حاضر به این کار نمی شن شاید
ولی بسیاری از دانه درشت ها که دیگه دریافت نمی کنند مثل رئیس جمهور که بعد این همه سال تازه یارانش قطع شده اونم شاید
یونس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
هدفمندی یعنی حذف یارانه ها اما به شرطی که ایجاد اشتغال و حمایت از تولید باشه.
که اینطور نشده.
دوستان چرا فکر میکردید که دولت میخواد بهتون بجاش پول بده؟
آیا نمیدونستید این یه راهی برای جبران کسری بودجه دولت بوده
که اگه درست اجرا میشد خوب بودا
اما داره افتضاح میشه....
nima
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
از اول برنامه مین بود
همه جی روگرون کردن یه مدت یاران دادن بعد یارانه رو کم میکن بعد کلا حذف میکنن
تابلووووه
از طلا گشتن پشيمان گشته ايم مرحمت فرموده ما را مس كنيد..
اصلاً مقدار این یارانه در یک سال چقدر میشه که نفر باید اموالش را به نام یکی دیگه بزنه یعنی یه نفر حاضر به خاطر 546000 تومان در سال ازاموالش دست بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
لازم نیست طرف یه خاطر ۴۵ هزار تومن اینکارو بکنه ممکنه قبلا اینکار رو کرده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به خاطر این که نه ولی بخاطر فرار از مالیتهای میلیونی این کار میشه که روی تحلیل درآمد هم اثر میذاره
برای حل این مساله فقط راه حلش اینه که یارانه ماهیانه رو به چند قلم محدود ارزاق عمومی که فقیر و غنی کوچک و بزرگ ماهانه نیازبه مصرف آن دارند اختصاص دهند فکر همه را هم راحت کنند مثلا در ماه با ارائه همان کارت بانکی واریز یارانه با مراجعه به هر فروشگاهی که دستگاه پوز داره و در هر زمان طرف بتونه مرغ یا گوشت یا شیر و نان و... بگیره بدون پرداخت وجه و پرداخت وجهش از طرف دولت باشه بالاخره همه نیاز به خوردن دارندو همه هم اهل این کشورند حالا اگه کسی ثروتمنده گناه که نکرده.با این کار تورم زایی یارانهنقدی هم ازبین میره اقتصاد هم رونق میگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
راه حلت عالیه، به نظر من کاربردی هم هست، بخش زیادی از هزینه خانوار صرف خوراک میشه، میشه هزینه آب و برق رو هم به این وسیله پرداخت کرد. میتونه مثل کارت هدیه باشه که نشه پول نقد باهاش برداشت کرد و فقط قابلیت خرید داشته باشه، اینطوری به کاهش نقدینگی هم کمک میشه، الان که دارم فکر میکنم جدا این طرح عملیاتی هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
درسته اما اگه مثل کپن زمان جنگ نشه تو این مملکت هر چیزی امکان داره به نظر من اصلی ترین کار دولت باید تعریف یک سیستم درآمدی درست باشه و بعد تعریف یه سیستم جامع نظارت رو سیستم درآمدی باشه و بعدش تغییر اساسی در خوده دولت جهت اجرای این دو سیستم باشه ولی متاسفانه دولت اینقد سرش شلوغه که فعلا وقت این کارارو نداره از طرفی هم پاشنه آشیل این مملکت همین مسئله درآمدهای کذاییه
چرا فکر می کنید حساب شخصی افراد حریم خصوصی آنهاست و غیر قابل بررسی ؟ اگر کسی در یک کشتی قصد سوراخ کردن زیر پای خود را داشته باشد نباید به او ایراد گرفت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دوست عزیز اونی که یک طرفه داره کشتی رو سوراخ میکنه خود دولته نه مردم
از اول هم مشخص بود كه شما اينكاره نيستيد.يك سنگي را يك ... ميندازه تو چاه كه صد تا آدم عاقل نميتونند در بياورند.يا صد بار گز كن يكبار پاره كن
حالا دغدغه این ماهی 45000 تومان که اونم دولت نمی تواند به مردم بدهد؟
فقط گرونی !خوبه
اگر هم می خواهند حذف کنند باید همه را حذف کنند به جز کمیته امداد و بهزیستی ولی شناسایی پردرآمد از کم درآمد امکان پذیر نمی باشد
پاسخ ها
اسفندیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
شناسایی پردرآمد از کم درآمد امکان پذیر هست کاری که اکثر کشورها دارن انجام میدن مثل انگلیس و .... یکم مطالعه و الگو برداری از کشوری که موفقتر و روش بهتری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بابا دولت نمیتونه 45500تومان یعنی 15دلاربه مردمش که باسیاستهایش همه جامعه فقیر کرده پرداخت کنه یعنی دولت ورشکسته است
ایکاش یه بارم جلسه ای تشکیل می شد وراه احیای کارخونه های تعطیل شده رو ویا ایجاد اشتغال رو بررسی می کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
احسنت ! ولی کو گوش بدهکار . یارانه باید به کسانی تعلق گیرد که توان کار کردن ندارند در مقابل به اندازه کافی کار برای قشر اماده کار ایجاد شود .
لطفا تفاوت بین کسی که با صرفه جویی و پشتکار بجائی رسیده را با کسیکه ارث و میراثش را به باد داده و انگل جامعه شده را هم در نظر بگیرید.
راستی چند درصد مجلسی داشتند یارانه می گرفتند؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
در این مقاله نوشته رویس جمهور هم یارانه میگرفته و انصراف داده
واقعا ؟
با سلام
....و رئیس جمهور داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف داده است....!!!!!
یعنی رئیس جمهور تا حالا داشته یارانه میگرفته؟ واقعا جای تأسف داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به نظر من یک حرکت نمادین و برای شروع به کار کمپین بوده.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعآ شرم آور است !!!!!!!!!!!
آیا فقط باید درآمد مد نظر باشد؟یا باید هزینه نیز لحاظ شود؟به عنوان مثال بنده درآمدی دومیلیونی(جمع حقوق خودم وخانمم)دارم اما مبتلا به بیماری صعب العلاج هپاتیت و سیروز کبدی هستم با هزینه درمانی بیش از یکمیلیون و دویست هزار تومان و دو فرزند یکی سرباز و دیگری دانشجو.آیا فقط باید ملاک درآمد باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آره.مشکلیه؟!.چرا بیماری صعب العلاج گرفتی؟؟؟؟چرا؟؟؟(تفکر بعضی ها)
خدا سلامتی بده.منم مخالف نگاه تک بعدی به درآمد هستم.
تابناک تو دیگه آخرش هستی، روحانی میگه به حساب های بانکی کاری نداریم تو میگی چه جوری می خواین ثروتمند ها رو شناسایی کنین؟روحانی میگه از حساب ها برای شناسایی کمک می گیریم تو میگی چه فایده ای داره؟
در ضمن تا این لحظه هیچ اقتصاددانی تو ایران راه حل عملی و منطقی برای شناسایی ثروتمند ها نداده پس به جای این که شش نکته بنویسی و این رو بگی حداقل خودت یک راه درست پیشنهاد بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
چرا دولت نباید به حساب بانکی افراد توجه کنه پس چحوری می خواد با فساد و مالیات مبارزه کنه این که نمیشه با دست حل دادن و با پا پس کشیدن
واقعا" كه
يعني فقط حقوق بگير بدبخت روحذف ميكنين ديگه
بقيه كه ميزان درآمدشان مشخص نيست...
مجلس يك كاري نكن كه...
انتخابات مجلس نزديكه ها
پاسخ ها
م.ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دمت گرم راست ميگي اين فقط حقوق بگيرا هستن که در آمدشون روشنه همون اولم ماليات و کوفت و زهر مارش هم کسر ميشه،مشاغل آزاد رو کي ميتونه محاسبه کنه.!!!!!!!!!!
"به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل "
هر ایرانی از ثروت ملی سهم مساوی داره. به ولای علی قسم، اگر یارانه من رو به هر دلیلی قطع کنن، کاری میکنم حتی یک ریال بابت مالیات از شرکتم به خزانه دولت نرسه. قطع یارانه یعنی بی احترامی به اتحاد ملی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من هم همین کارو میکنم چون یک حسابدارم
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
واقعا آدم متاسف میشه این تفکرات رو میبینه تو جامعه
آقا یارانه من کارگر مال شمای شرکت دار به جاش مالیاتتو درست بده که بیشتر از 45 تومن سود میرسونه به کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
یارانه حداقل حق همه مردم است و ربطی به فقیر و غنی ندارد . اگر توی کار موندین اون بحث دیگریست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اين منفي ها يعني چي؟ مگه يارانه صدقه است كه فقط به افراد بي بضاعت يا كم درامد تعلق بگيره؟ اين ناشناس محترم درست ميگه كه يارانه ثروت ملي است و بايد به مساوات بين همه ايرانيان تقسيم بشه. حالا هركس نخواست داوطلبانه اعلام انصراف مي كند. نه اينكه با تهديد به جريمه كردن يا بقول تابناك با چماق، مردم را وادار به انصراف نمايند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
عزیزم بنظرم شما معنی یارانه و مالیات رو تشخیص نمیدهید؟
یارانه مال فقرای یک کشور است. جنابعالی کارآفریرن هستید
رئیس جمهور از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.یعنی ایشون تا امروز میگرفتند؟ایشون قبل از اینکه رئیس جمهور شوند عضو مجمع تشخیص مصلحت بودند که مطمئناً حقوق پایینی هم نمیگرفتند پس چرا تا حالا انصراف نداده بودند؟
تا بوده همین بوده . درفکر یه طرحی نو بشید.
باسلام
خیلی جالبه !!! آقای رییس جمهور تا دیروز یارانه میگرفتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بجای یارانه آموزش وپروش ودرمان را مجانی کنند
پاسخ ها
کسری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ای جونم ، آدم خوشبین
بعد از رسول خدا حضرت محمد(ص) دیگه معجزه ای رخ نمیده
همین سبد کالا رو به صورت ماهانه یا سه ماهه بدن پول نقد نمی خوایم
من کارمند هستم و با سابقه 25 سال خدمت با مدرک فوق لیسانس درآم ماهیانم 2ملیون تومانه هر ماه 700 هزار تومان کرایه خانه میدهم ، هر ماه نزدیک به 500 هزار تومان قسط پرداخت می کنم دو فرزند دانشجو دارم که ماهیانه نزدیک به 600 هزار تومان هزینه دانشگاه ، خوابگاه و غیره آنها می شود حال محاسبه بفرمایید ماهیانه 200 هزار تومان باقی می ماند که آن هم صرف ایاب و ذهاب و پول شارژ و آب و برق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
پس خوردو خوراک پوشاک درمان مسافرت اینا چی شدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
مگه مجبوری این همه ریخت پاش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
من اگه دومیلیون درامدماهانه داشتم انصراف میدادم
سوال این است چرا اول دولت ریخت و پاش مربووط به ضعف مدیریت در خصوص موارد مختلفی مانند خودرو و... را که سهم قابل توجه ازبیت المال را هدر می نمایند و عملا مردم یارانه این ضعف مدییریت ها را پرداخت می نمایند اصلاح نمی نماید و تنها زور تمام این موارد را به مردم تخمیل می نمایند؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
به خاطر اینکه چند میلیون مردم عوام رو به راحتی میتونن کنترل کنن و آب از آب هم تکون نخواهد خورد.ولی مگه میشه به خودروسازی و شرکتهای دیگر که محل درآمد و جیب پرکنی یکسری افراد خاص هستش نگاه چپ انداخت.(هر چه زور دارید بر سر این مردم بدبخت بزنید.)
کاش طوری می شد که از روی یارانه خودشون همون پول آب ، برق ، گاز ، تلفن را برمی داشتند بقیه اش را می ریختند به حساب افراد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بنده خدا با این افزایشی که میخوان بدن یک چیزی هم کم میاد!
رئیس جمهور میلیاردر تازه دیروز از گرفتن یارانه انصراف داده و وزرای میلیاردرش که بالای 60 - 70 سال سن دارند هنوز یارانه میگیرند چگونه میخواهند مردم بی چاره را ترغیب به نگرفتن یارانه بکنند؟ اینها چرا علی رغم دارائی فراوانشان در دوره دولت قبل انصراف ندادند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
کی انصراف بده کی انصراف نده... پول بیت الماله.. هر کی مختاره بگیره یا نگیره...
لطفا تفاوت بین کسی که با صرفه جویی و پشتکار بجائی رسیده را با کسیکه ارث و میراثش را به باد داده را هم در نظر بگیرید.
ضررهای جسمی و روحی و مالی هم که در این سالها کشیدیم حساب میشه؟؟!!!!
به نظر من این حرکت باید از خیلی وقت پیش اجرا میشد. معنی نداره کسی که میلیاردی درآمد داره یا کسانی که خارج از ایران زندگی می کنند یارانه بگیرند. در همه کشورهای پیشرفته ریزترین جزئیات درآمدی افراد تحت نظر دولته. به همین خاطر هم در اونجا عدالت اجتماعی به این دقت داره اجرا میشه.
دولت باید از درآمدهای جامعه اطلاعات دقیق و شفافی داشته باشه تا درآمدها عادلانه تقسیم بشه. به نظر من این کار خیلی خوب و به نفع قشر متوسط و فقیر جامعه ست. ولی در شرایط کنونی اجرای فاز دوم هدفمندی چیزی جز ضرر و زیان برای کشور نخواهد داشت.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
اقا صحبت از حذف حقوق ماهی 1500000تومانه نه درآمد میلیاردی ،یک کارمند با 2تافرزند وخانه اجارهای ماهی 300000تومان وودیعه5000000با یک شخص کارخانه دار مساوی هست ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
دوست عزیز کدوم کارخونه دار داره درآمد هنگفت به جیب میزنه اونایی که توی سر شما و امثال شما کردن رانت خوارهای اطراف خودشون هستند و گرنه توی این چند سال اخیر کارخونه دار بخش خصوصی کاسه گدایی دست گرفته یه تعدادم کارمند و کارگر وبال گردنش هستن که مجبوره حقوقشونو بده چرا یه طرفه به قاضی میرین تا کی فقط سنگ خودتونو به سینه میزنین و بدون تحقیق و اطلاع حرف میزنین
چرا مصرف برق و اب و تلفن رو ماخذ قرار نمیدیم
و از مقداری کمتر رو معاف نمیکنیم که دیگه دزدی هم توش نشه.
باورم نمیشه که رئیس جمهور تا حالا داشته یارانه میگرفته وحرف از حذف یارانه های سایر افراد می زده کجا داریم زندگی می کنیم من هم واقعا متاسفم و نمی دونم داریم به کجا می ریم بنظر من هرکس که درآمد بالای یک میلیون داره معطل 45 تومان نیست این روهم تا حدود زیادی میشه از حقوق افراد یا کسب و پیشه افراد فهمید یا از طریق سازمان املاک کار ساده ایست. حتما هم باید پول نقد باشه چون خیلیها با این پول قسط میدند با قبضهاشون و می دن اینکه باید کارت باشه ابدا کارساز نیست دولت هدفش کمک نه تحمیل ایده و ایزار خودش.
اول و آخر كارمنداي دولت هستن كه حذف مي‌شن چون هيچ كس جز اونها،‌اطلاعاتش مفت و مجاني در اختيار دولت نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
من نمیدونم چرا اینقدر این کارمندا نق می زنند. من کارمند رسمی سراغ ندارم که کمتر از ماهی 1.5 میلون بگیره تازه هیچ کار مفیدی هم انجام نمیدن. بعد هم همش نق میزنن که دارن مالیات میدن و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
آقای ناشناس اولا" مودب حرف بزنید.ثانیا" به 1.5 میلیون تو این گرونی چی میدن!ثالثا" کارمندا در حدی که حقوق می گیرن کار می کنن به شما هم ربطی نداره که چقدش مفیده و چقدش غیر مفیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
به نظر من کارمندی که 1.5میلیون میگیره درامدش خوبه نبایدنق بزنه
یادتونه،رئیس جمهور توی مناظره های تلویزیونی قبل از انتخابات گفته بود ،کنترل وعدم افزایش قیمتها بهتر ازدادن یارانه به مردم هست .پس چی شد؟؟؟
قیمتها که روز به روز بالاتر میره،یارانه ها رو هم میخواهید بگیرید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
خوذت جواب خودتو دادی دیگه

قبل از انتخابات گفته بود
اين همه پول نفت و ... كجا رفت به هواي گراني يارانه را بهانه كردند . من در اول استخدامم حقوقم به اندازه پنج سكه تمام بود .حالا بعد از سي سال خدمت صادقانه حقوق و مزايا دو سكه هم نمي شود .خود قضاوت كنيد . اين است عدالت . والسلام .
اين هم نوعي از عدالته كه بدون اجاز يارانه بگير حذفش كنن .مگه همه دراين كشور زندگي نمي كنيم .مگه گروني شامل همه نميشه .خدايا .......؟
حذف یارانه از کل جامعه بهترین راحل و ملت را از گدا پروری نجات بدهید و در عوض سیستم تامین اجتمائی که تمام دنیای غرب دارند استفاده میکنند باید الگو برداری کرد وانجام بدهند و خدمات عمومی همانند مونریل و قطار و اتوبوس و هواپیما را باید طوری برنامه ریزی کنند تا تمام اقشار نسبت وسع مالیشان بتوانند استفاده کنند نه اینک 45 هزار تومان یارانه بدهند و ده برابر ان را از کانالهای مختلف از جیبش خالی کنند وانگهی شما مالیات از توانمنها میگیرید چطورممکن در زمینه بخش خدمات دوباره تمام هزینه ها را روی دوش همین قشر گذاشت چون توی این مملکت سرمایه گذاری کرده و اون اقای که تن به کار نمیده باید یارانه بگیره و تن به کار هم ندهد وباعث معضلات اجتمائی از قبیل اعتیاد و ........... گردند و چرا حسابهای بانکی افراد را هم دولت کنترل نمیکند ومالیات بگیرد همان رانت خواران پشت پرده که یکشبه میلیاردر شده اند
اگه از سال 93یارانه ها 3برابر بشه ،بهتره...منتها لطف کنن در ماه 3بار
(هر 10روز یک بار)به حساب مردم واریز
کنن...به شرطی که گرونی مرونی تو کار نباشه...
سلام
بحث حذف افراد غنی از دریافت یارانه و انصراف آنها از زمان دولت احمدی نژاد هم مطرح هست. اگه انصراف افراد غنی به نفع کشور هست و آقای روحانی هم آدم معتدلی هست و به جریانهای سیاسی کاری نداره و مصالح کشور رو در نظر میگیره ؟ سوال اینجاست که چرا حالا انصراف داده؟ یعنی وضعش اینقدر بده که تا حالا مشمول انصراف از دریافت یارانه نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدایا کمک کن حساب کنم با پول این چند قلم اختلاس اخیر که رو شده، یارانه چند نفر ایرانی رو میشه برای چند سال پرداخت کرد؟
هيچ كس نبايد انصاف بده...تا ببينيم همه را جريمه ميكنن
تا دیروز که احمدی نژاد پیشنهاد داده بود داوطلبانه ثروتمندان یارانه نگیرند، رئیس جمهود محترم جناب آقای روحانی که مطمئنا وضع مالی خوبی دارند، این کار را نکردند و یارانه می گرفتند!!!!؟؟؟؟؟ حالا چطور شده که یک دفعه تصمیم گرفتند از یارنه گرفتن انصراف دهند!!؟؟؟
می دونید چراداره اینجوری میشه؟چون سیرخبرازگرسنه و سواره خبرازپیاده نداره.اصلااینها(دولتیها و مجلسیها)نمیتونند بفهمندفقر ونداری یعنی چه؟بیماری صعب العلاج چیه؟
دولت مي تواند فعلايارانه چند دهك بالاي جامعه با درآمد بالاراكه به راحتي مي توان شناخت حذف نمود . مانند:پزشكان -كارمندان شركت نفت -گاز - مخابرات وكارخانه داران وصاحبان شركتها-مديران در رده مديركل به بالا. شناخت اين افراد كه بسيار ساده مي باشد و آمار زيادي نيز مي باشند و هيچ گونه اعتراضي نيز در پي ندارد ، بعدا با آرامش مي توان با توجه به درامد به نسبت تورم ميزان درآمد بقيه افراد را مشخص نمود و نسبت به حذف و يا ابقاء يارانه آنها اقدام نمود/.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
بیشترین مشکل دولت افرادی با شغل کاذبه که بیشترین پول هم دسته اوناست اونا رو چیکار باید کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
برادر فرهنگي به اين صورت كلي نميتوان حذف كرد . در همين آموزش و پرورش شما كساني هستند كه خيلي بيشتر از شركت نفتي ها و پزشكان و . . . ميگيرند . در يك ارگان خاص از حقوق 500 هزارتوماني هست تا بيست ميليوني پس نميشه همه رو با يك چوب روند
يارانه حق هر ايراني است چه فقير چه غني.تورم وگراني وافزايش قيمت حاملها براي همه ميباشد پس اين مبلغ ناچيز يارانه هم براي همه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
برادر عزیز یارانه حق مردم فقیر است فقط
نظر من این هست که یارانه کل مردم رو قطع کنید و به جاش کارخانجات بزنید و صنایع گسترش بدهید و مردم بروند سرکار.
پول نقدی هیچ فایده ای ندارد.
خیال مردم و مجلس و دولت هم راحت میشه.
بيچاره كارمندا وندارها
دوستان مثل اینکه شما کلا با اصل موضوع آشنا نیستید.
هدفمندی=حذف یارانه ها و واقعی کردن قیمتها
اما باید با حذف یارانه ها و اینکه هیچ پرداختی در کار نباشه عوضش ایجاد اشتغال و حمایت از تولید میشد که نشد.پس با این وضع بعد یکی دو سال یارانه حذف میشه هیچ کمکیم به مردم نمیشه و فکر کنم ما اقشار کمک درامد دنبال گدایی و شکیب باید بیفتیم...هرچند الان هم خیلی وضعیتمون نسبت به گذشته بدتر شده....
ای خدا به به خدا من تازه اردواج ازدواج کردم تو یه تازه هم صاحب یه دختر شدم کارمند دفترخانه هستم ماهیانه هم پانصد هزار تومان میگیرم من با این درآمدم اجاره خونه بدم ، اقساط ازدواجمو بدم ، برای خانه ام وسایل بگیرم به خدا شرمنده هم زنم هستم هم دخترم به خدا حتی نمیتونم چیزی که دلشون میخواد بخورن رو هم ندارم براشون تهیه کنم ای خدا نه گردشی نه غذای خوبی نه میوه ای نه گوشتی نه برنجی همش تخم مرغ و سیب زمینی بود که اونم دیگه نمیشه نگاهش کرد الان به خدا عید اومده 3ماهه که غصه ام گرفته چیکار کنم نه عیدی میدن نه افزلیش حقوقی چون یه جای حالت خصوصی داره اصلا هم امنیت شغلی نداریم دیگه از زندگی سیر شدم آخه این چه زندگیه ما داریم در حالی که کشور ما خاکشم طلاست پدر من هم جانباز 36درصد و 4 سال سابقه حضور در جنگ دارن منم فرزند بزرگ خونه هستم کو که میگن اینا خوردن بردن به خدا اینم از ماها نه کارینه چیزی ای خداااااااااااا
واقعا متاسفم
آقای رییس جمهور تازه از دریافت یارانه انصراف داده!یارانه ما رو که سر خود از سه سال پیش قطع کردن و جالب اینجاست یکجوری ازیارانه بگیران حرف میزنند که انگار همه الان یارانه بگیرن!!
کارمندان بخش خصوصی چی که با خداقل حقوق دارن کار میکنند، 4 ماه هم حقوق نگرفتن اما بخاطر سیاست های غلط دولت قبلی که باعث گسترش بیکاری شده نمیتونند دم بزنند چون به راحتی بیکار میشن و باید بسوزن و بسازن!
من که از یک ریال یارانه خودم و همسرم نمیگذرم چون حق من ایرانی هست، از قدیم هم گفتن حق گرفتنی هست نه دادنی!
یکی درآمد زیاد داره سر پناه نداره، دیگری بیماری داره، یکی عیالوار است، دیگری باید جهاز دخترش را بدهد. دیگری خرج تحصیل و مدرسه یا دانشگاه فرزند؛ هرکس به نوعی مشکل دارد. اگر چیزی از بیت المال تقسیم شود باید مساوی و بدون استثنا باشد. و الا اصلا انجام نشود.
جرات دارند قطعش کنند ، دولت قبل فکر فردای قطع کردن یارانه ها را هم کرده بود !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
حيدري
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
فكر كردي اينجا كجاست؟ اروپا يا آمريكا؟دولت هر كاري كه بخواهد مي كنه و ما هم طبق معمول فقط حرف مي زنيم.
اول تدبیر سپس قطع یارانه ها افزایش حاملهای انرژی و ................
آیا طبق قوانین اسلام در سهم الارث دستوری مبنی بر تقسیم ارث بر مبنای تمکن فرزندان و افراد وجود دارد؟ یا همه صرف نظر از توان مالی به یک میزان از ارث بهره مند می شوند. بنایر این تمام کسانی که در این سرزمین زندگی می کنند و ایرانی محسوب می شوند در این ثروت ملی شریک هستند و حق بهره مندی از آن را دارا می باشند مگر اینکه به میل خود تمایلی به دریافت آن نداشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
ای عزیز
یارانه با ارث فرق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
درآمدهای مستقیم یا مواردی که از طریق صرفه جویی بدست میاد متعلق به همه ی ایرانی هاست نه یک قشر خاص...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
این بزرگوار درست میگن.هر ایرانی به این یارانه حق داره و ربطی به ثروت وفقر نداره. مخارج دولت بالا رفته از حق مردم میخواد بزنه.
به نظر بنده دولت بايد روش بهتري را براي پرداختن يا قطع يارانه پيدا بكنه اولا تعيين مبلغ يك ميليون تومان درامد در هر ماه براي قطع يارانه ها درست نيست چون حتي كساني كه يك ونيم ميليون و دو ميليون هم در هر ماه درامد دارند به سختي مي توانند زندگي شان را بگذرانند و ثانياً درامد بازاري ها را چطوري مي توانند محاسبه كنند در حالي كه بازاري ها هر چي درامد داشته باشند به اندازه ي يك كارمند ضعيف ماليات نمي دهند پس در اينجا هم اطلاعات درستي نخواهند داد و در نتيجه فقط بيچاره كارمندان ضربه خواهد خورد و قشر ضعيف جامعه چون حتي اين يارانه اي كه پرداخت ميشه در برابر تورم و گراني عددي نيست كه هر روز يك خوابي براي اين مردم مي بينند ثالثاً افرادي كه از راه درست و با زحمت و بي خوابي درامدي را يا پولي را براي خودش جمع كرده و يكي هم خورده وخوابيده الان اين چه عدالتي است كه به تن پرورها بايد يارانه داد به زحمت كش ها نه !!!!!!
دولت یه خورده دیگه مردم را معطل کنه انقدر قیمتها بالا میره که دیگه برای کسی نیارزه که تا بانک بره پول یارانش را بگیره اونوقت تمام این مشکلات رفع میشه
تحت هر شرایطی این قشر کم درامده که چوبشو می خوره با این افزایش قیمتهای حاملهای انرژی میشه گفت زیر خط فقر که هیچ از خط قرمز هم پایین تر میره
خب اگه اونی که درآمدش بیشتره خرجش هم بیشتر باشه چی؟؟ مثلا چندتا بچه داشته باشه.دانشگاه آزادی داشته باشه، مریض داشته باشه.همش تصمیمات توخالی....
یارانه صدقه دولت نیست که به نیازمندان داده شود. بلکه حق ملت از منابع این مملکت است. والسلام
واقعا که؟؟ اقای روحانی رای که مردم به شما دادن این بود؟؟؟؟
این کار ها مقدمه فساد در دولت خواهد بود و رانت بازی رو به ثبت نام یارانه هم کشیده خواهد شد و هر کی پارتی داشت یارانه هم دارد.
من موندم کی گفته که قیمت در ایران کمه و دولت داره یارانه میده توی هر زمینه ای نگاه کنید ارزونی به اندازه کشورهای دیگه نیست برای نمونه میوه، کشور ما ارزون تر هست ولی کیفیتش خوب نیست و اینقدر از سم و کود شیمیایی استفاده میکنن که شما برای رفع ضررهای اون باید کلی خرج کنی
یا سوخت، ماشینو اینقدر گرون حساب میکنن که هزینه سوخت برای ما از گرونترین کشورهای دینا بیشتره
سود بانکی خوبی توی بانکها میدن ولی سود خوبی هم برای وام میگیرن
عمر مفید خونها کمه پس سرجمع هزینش برای خانواده خیلی بالاتر از جهانه و خیلی چیزهای دیگه برای حل مشکل یارانه ساده ترین کار اینکه در مملکت باز شه همه چیز با قیمت جهانی بیاد
به نظر من اینا همش سیاه بازیه اخه اگرم بنا به حذف پولدارا باشه خود اقایون ... باید حذف بشوند...
طبق قانون کار جهانی وقتی پولی یا جنسی به مدت حداقل 6 ماه در زندگی کسی وارد وبا ان برنامه ریزی جهت گذراندن معاش گشت قابل حذف شدن نیست .کار دولت ومجلس قبول نداشتن قانون وجرم است
بهتر نيست اصلا" طرح هدفمندي را رها كنند و به عبارتي مثل قديما به خود برخي كالاهاي اساسي يارانه بدهند مثل آب و برق و گاز و نان و...! اينجوري مردم مثل گداهاي بي عزت ماهانه بگير نمي شوند و حساب كار براي مديريت امور دوباره دست خود مسئولين خواهد بود كه هر جور مديريتش كنند بايد پاسخگوي افكار عمومي باشند.
وقتی سقف درامد مشخص میکنند در مورد سرپرست خانوار باید تعداد افراد داخل خانواده سرپرست را مد نظر داشته باشند ایا سرپرست خانواده با خود وهمسرش با سرپرست خانواده با پنج نفر تحت تکفل یک جور قیاس می شوند ؟در این مورد چه کسی توضیح میدهد
آیا طبق قوانین اسلام در سهم الارث دستوری مبنی بر تقسیم ارث بر مبنای تمکن فرزندان و افراد وجود دارد؟ یا همه صرف نظر از توان مالی به یک میزان از ارث بهره مند می شوند. بنایر این تمام کسانی که در این سرزمین زندگی می کنند و ایرانی محسوب می شوند در این ثروت ملی شریک هستند و حق بهره مندی از آن را دارا می باشند مگر اینکه به میل خود تمایلی به دریافت آن نداشته باشند.
بابا کاری تامین یارانه ی نقدی که کاری نداره
20 هزار بشکه نفت رو صرفه جویی می کنیم و بعد از محل صرفه جویی اون، 300000 هزار کیلومتر راه میسازیم- بعدش کشاورزان وقتی ببینند که محصولاتشان در نقل و انتقال دیگه آسیب نمیبینه، از محل صرفه جویی نقل و انتقال و بسیاری از صرفه جویی هایی که آمار آنها در جیب . . . است، میتوانیم با یک دو دو تا چهارتا به تمام مردم ایران یارانه بدیم
به قیمت دلار و ارز هم دست نمیزنیم !!؟؟
اصلن با ارز ما کاری نداریم، اون خودش بالا و پائین میره
دیدید با چقدر راحته، هم یارانه دادیم -هم راه ساختیم- هم رفاه آوردیم بین مردم
..........................
تمام هدف آقایان اینه یه گردو خاکی راه بندازن بعد این چند تومن یارانه و ازدست مردم بگیرن .همه دارن اون پروژه احمدی نژاد رو تکمیل میکنن.همه برنده ان وازنده اصلی مردم هستن
این باعث تن پروری میشه !!
وقتی کار نکنی بهت پول بدن و اگر کار کنی ازت بگیرن !!! شما چکار میکنی
یک بازنشسته میشناسم که 400 هزار بیشتر نمگیره البته حقوق ولی بیش از 10 میلیون در ماه اجاره میگیره و ثبت هم نمیشه یا به اسم کسان دیگه است .

ایم کشور را مقایه نکنید با بقیه کشورها - این کشور هرج و مرج اقتصادی است و دلالان بیشترین استفاده را از پول مردم - یارانه - کمیسیون و .... میبرند .
باید طوری کسب درآمد بشه که جایی ثبت نشه !!!! مثلا دزدی و ...
این است آموزش کسب یارانه
خدا را شکر از این همه درایت ! از حالا معلوم است همه حقوق بگیران و ماکثر مستمرای بگیران وباز نشتگان کریز اطلاعاتشان دست دولت است از دریافت یارانه محروم وبازازیان عزیز و سایر صنوف محتر که سالهای سال است بانهان کردن اطلاعات مالی شان بطروق مختلف از تمام امکانات و ظرفیتتهای کشور استفاده میکنند باز مثل همیشه باز سرمست از دریافت یارانه بیشتر به زندگیخودادامه میدهند.
روحانی مچکریم
خدا به داد کارمندان دولت برسه.دیوار کوتاه تر از دیوار کارمند پیدا نمیشه.
خیلی باید وباید گفتیم ولی کوعمل همه چی را گرون کردید حالامیخواهید یارانه راازمردم بگیرید خوبگیرید مارا نجات بدید از این گدایی اون آقایی که میخواهد یارانه راقطع کند حق داره تامینه ازهرلحاظ اگر راست میگید همه قیمتها رابرگردونید مثل سابق یارانه نمیخواییم
اين طرحي که داده اند خام و کارشناسي نشده است. در خانواده اي 4 نفري که 2 بچه بيکار دارد و 1 نفر حقوق بگيردارد و حقوقشان با توجه به هزينه هاي سرسام آور فعلي جوابگوي زندگي آبرومند نيست با يک خانواده که همه شاغلند و حتي کار آزاد دارند و درآمدشان جايي ثبت نميشود چطوري تشخيص داده ميشود؟
باعث تاسف است که بجای حل مشکلات اساسی اقتصاد و ایجاد کار وشغل وتوسعه فضای کسب وکار دز کشور همه گتتگو ها پیرامون یازانه و سبد کالاست
این یک طرح شکست خورد بود توسط اقای احمدی نژاد ارائه شد وهیچ نفعی برای مردم نداشت .که حال هم اینگونه تورم زا شده است باید از ریشه برداشته شود ودر مقابل قیمت ها کاهش یابد
بابا بسه هر روز با خبر هاي بد ما را زجر كش نكنيد ما با اين يارانه روش يه چيزي هم ميذاريم قسط هامونو ميدييم
با سلام
خواهشا فکر افرادی که مبتلا به بیماریهای صعب العلاج یا لا علاج هم هستند باشند. آیا در معیارهایشان هزینه ی درمانه ای سرسام آور، هزینه ی مسکن، تحصیل و ... را که یک خانواده درگیر هستند را هم لحاظ میکنند؟ یا به صرف اینکه این مقداری که ما صلاح دیده ایم و بقیه ی مسائل مهم نیست. پس دیگر مشمول نیستی؟
تورا بخدا آیا یارانه واقعاٌ در تغییر زندگی شما نقشی داشته ؟ مگر غیر از این بوده که دو تا سه برابرش را بشکل های مختلف پس داده اید؟ بجای ماهی دادن به مردم باید بهشان ماهیگیری یاد داد. حساب کنید با هفت هشت هزار میلیارد تومان درهرماه که بنوعی ریز و خورد میشود چه کارها که نمیتوان کرد.
باسلام
این پولی که ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می کنند یارانه انرژی ودر حال حاضر نان و...است وهیچ ربطی به فقیر وغنی نداردوجهت اصلاح الگوی مصرف از ابتدا تعریف شده ، چرا هنوز به میان راه نرسیده تعریف آن عوض شده ومی خواهند آنرا قطع کنند!
من که انصراف نمیدم حقمه حق ابا و اجدادمه حق جوونیمه که سوخت رفته شرکت دارم پولدارم هستم و لی زحمت کشیدم بی خوابیا داشتم تلاش کردم در س خوندم دولت برای من کاری نکرده مالیاتمم به موقع دادم یارانه مم هرماه میگیرم میریزم به حساب محک ولی از حقم نمیگذرم دولت اگه این کارو بکنه مطئن باش مالیاتمم نمیدم هیچ کاریم نمیتونه بکنه این همه غصه و تلاش کردیم نه تفریحی نه شادی نه زندگی سالمی نه عدالتی یارانه حقمه
باىدابتدابه کارمندان وکارگران اععم شاغل. وبازنشسته روستاىانوبىکاران. ىارانهداد
کارمند آموزش و پرورش هستم مدرک فوق لیسانس 24 سال سابقه یک ملیون حقوقمه 650 هزار قسط میدم دولت از نیاز ما کاملا سو استفاده می کند هر جوری عشقشان کشید تصمیم می گیرند و ما محکوم به تمکین هستیم و بدبختی مردم عین خیالشون نیست
مانیز چون شماییم چرا به فکر ساختن نیستید چرا می خواهید پول ما کاغذی بیش نباشد مگر پرداخت این پول نبود که تورم چندین برابری را به راه انداخت چرا فضای پنج ماه پیش را به خاطر نمی آورید.
بنظر من با توزیع کوپن در 7 رنگ برای 7 دهک میزان حمایت دولت از اقشار مختلف را میشود سامان داد و 3 دهک هم خذف شوند
اقشارآسیب پذیر جامعه کسانی هستند که درآمد ندارند برند تحت پوشش بهزیستی (خیلی هم راحت شناسایی میشوند)و از طریق آن کمک شود و قشر حقوق بگیر (کارگر، کارمند و بازنشسته) هم از طریق افزایش منطقی حقوق ها و بازاری ها و ملاکین و پولذاره هم که نیازی ندارند. فقط می ماند افراد بیکار که میشود آنها هم از طریق بیمه ساماندهی شده و کمک های لازم ش
از اول هم معلوم بود این یارانه هارو بالاخره حذف میکنن،فقط چند صباحی پرداخت میشه تا مردم نسبت به افزایش سرسام آورقیمتهاوتورم وحشتناک ناشی از هدفمندیی که بدون برنامه قوی وبا اجرای بسیار ضعیف اعمال شده ساکت باشن ودلشون به این یه ذره یارانه خوش باشه ، ماحاضریم دوبرابر یارانه هایی که دولت پرداخت کرده پس بدیم به شرطی که قیمتها وشرایط رو به همان سالهای قبل از اجرای طرح برگردونن...
پس آب و برق و... را که گران کردند برگردونند به همان قیمت سابق
براى كليه كسانى كه خود را مستحق دريافت يارانه ميدانند يك كارت هوشمند صادر شود وتمام دارايى ودرامد انها را با خود اظهارى در ان ثبت كنيد و هركونه نقل وانتقال فقط با اين كارت صورت گيرد وكسى كه داوطلب دريافت يارانه نمىباشد بدون الزام به اعلان درامد واموال خود كارت سفيد (رنكى متفاوت با كارت افراد يارانه بگير) بدهيد شما خواهيد ديد كه خيلى ها براى اينكه ليست اموال ودارايى خود را اعلان نكنند از دريافت يارانه انصراف ميدهند
من كه موندم چي بگم براي 45 هزار تومان دولت مجلس سفرا وكلا تمام سايت ها روزنامهه ها وووو كار و زندگي را رها كردند و به اين 45 هزار تومان پرداختند
سال 86بنزین بی سرو صدا با اون افتضاح دونرخی وگرون شد. سال 89 پرداخت یارانه شروع شد . مگه در این 5/3 سال بابت این گرونی سوخت وبه تبع آن افزایش قیمت همه کالاها وخدمات، یارانه به شما دادند؟همه این نظرها و صحبت ها بی فایده است سیستم کار خودش رو انجام میده و منافع خود و افراد خاص مورد نظر خودش رو برآورده میکنه.
حالا اگر از یه عده ای حذف کردن، پول آب و برق و گازشون مثل قبل از یارانه میشه یا نه !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قيمت ها را به حال اولش برگردونيد يارانه را هم قطع كنيد
چاره فقط تدوین و راه اندازی یک سیستم تأمین اجتماعی قوی و کارآمد بوده و هست و خواهد بود...
حالا کی به این نتیجه که در سایر کشورها سالهاست داره عمل می شه برسند و اونو اجرا کنند خدا می دونه.
از این راه افراد نیازمند شناسایی شده و طبق نیازشون تأمین میشند... این تأمین هم مثل کمیته امداد و بهزیستی و ... نیست که فقط به اندازه ای کمتر از بخور و نمیر به نیازمندان خاص خدمات بدند، بلکه همچون بیمه بیکاری تا زمانی که فرد دچار مشکله وی را تأمین می کنند و زمانی که درآمدش به حد مناسب برسه قطع میشه.
فقط یه نکته عملی میمونه اونهم لزوم صداقت همه افراده...!!!
وقتی میخواستن یارانه پرداخت کنن گفتن یارانه ای که دولت بابت برق ،گاز ،آب ، نان و ... پرداخت میکنه را قطع میکنن و این پول رو به خود مردم میدن تا اینجوری عادلانه تر باشه .
یارانه این چیزها رو که برداشتن .
حالا میخوان یارانه را هم قطع کنن !!!!!؟؟؟
این دیگه چه نوعشه ؟!
خب مسئله ای نیس یارانه ها رو قطع کنن
ولی قیمت ها را هم میتونن برسونن به همون قیمت های قبل از پرداخت یارانه آیا ؟؟!!! :-|
نه بااين پول كسي ثروتمندميشودوچرابه فكرارامش مردم نسيتدوبه ................
دولت ومجلس تمام قیمتها رابه سال 89 برگردانندوبعدهم یارانه ی همه راقطع کنند تاخیال دولت ومجلس ومردم راحت بشود ......راحت...اگرمی توانند..هه هه ههه...
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری