بازدید 17696

تاثیر کارت زرد مجلس بر دیدار هنرمندان با روحانی

کد خبر: ۳۷۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳ 09 January 2014
در حالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی کارت زرد از مجلس شورای اسلامی گرفته است، حسن روحانی، ریاست جمهوری اولین دیدار رسمی خود را با هنرمندان برگزار کرد و به آنها گفت که دولت او اصلا از کارت زرد نمی‌ترسد.

به گزارش ایسنا، این دیدار شامگاه چهارشنبه (18 دی‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد تا هفت ماه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هنرمندان به طور رسمی گلایه‌ها و درخواست‌های خود را با جمهوری منتخب را مطرح کنند.

این دیدار کمی بعد از ساعت 18 آغاز شد و تا ساعت 21:30 ادامه داشت.

بعد از تلاوت قرآن، محسن میرزاعلی هنرمند نقال قطعه کوتاهی نقالی اجرا کرد.او با ابراز خرسندی از اینکه جلوی رئیس جمهوری برنامه اجرا می‌کند، نقلی از حضرت موسی(ع) تعریف کرد و گفت: حضرت موسی(ع) تنها پیامبری بود که با خدا به طور مستقیم صحبت کرد و روزی خطاب به خدا گفت: خدایا! اگر تو بنده بودی و اگر جای آقای روحانی بودی چه می‌کردی؟ و خدا به او گفت به خلق خدمت می‌کردم.»

میرزاعلی از حاضران خواست هرکسی که خدا و ایران را دوست دارد دستانش را بالا ببرد و به عشق حسن روحانی دست بزند.

پخش کلیپ «نوسفر» به کارگردانی حسین دهباشی بخش دیگری از این برنامه بود.

این برنامه 8 سخنرانی داشت.در آغاز وزیر ارشاد سخنرانی کرد و پس از آن شش هنرمند به ایراد سخنرانی پرداختند و سخنرانی رئیس جمهور آخرین بخش برنامه بود. هر یک از هنرمندان 5 دقیقه وقت صحبت داشتند و قرار شد اگر کسی بیشتر صحبت کند، کارت زرد بگیرد. هرچند همه سخنرانی‌ها بیشتر زمان برد اما هیچکس کارت زردی نگرفت.

هنرمندانی که به نمایندگی از صنف‌شان سخنرانی کردند نسبت به برنامه‌های اینچنینی که در سال‌های قبل برگزار شده بود، چهره‌های متفاوتی بودند بنابراین محتوای صحبت‌های مطرح شده متفاوت بود و به همین دلیل با تشویق حاضران روبرو شد.

در این دیدار دو قطعه موسیقی و یک قطعه نمایش اجرا شد.

«گروه آوازی تهران» به سرپرستی میلاد عمرانلو و خوانندگی وحید تاج قطعاتی را اجرا کردند. از آنجا که اعضای این گروه بدون استفاده از ساز و با استفاده از اصواتی که از دهانشان تولید می‌کنند، برنامه اجرا کردند اجرای آنها مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

حبیب رضایی نیز یک قطعه کوتاه نمایشی با نام «مسافران» به نویسندگی محمد رحمانیان اجرا کرد. در این قطعه اشاره‌ای به شخصیت «عباس» فیلم «آژانس شیشه‌ای» داشت و سعید ذهنی هنرمند موسیقی نیز با نواختن موسیقی، رضایی را همراهی کرد.

حبیب رضایی پیش از اجرای این قطعه گفت: تشکر می‌کنم چون تشکر کردن کار محترمانه‌ای است. آقای رئیس جمهور برای امیدی که در دل ما زنده کردید و نوری که به چشم ما دمیدید از شما تشکر می‌کنم که در این مدت تشکر کردن یادمان رفته بود. اما امروز با عبارت «روحانی مچکریم »که در دوره انتخابات مرسوم شد، از شما تشکر می‌کنم.

او سپس به اجرای قطعه هنری خود پرداخت اما از آنجا که صدای او به تماشاگران نمی‌رسید حاضران بارها از رضایی درخواست کردند با میکروفون اجرا کند. او چندین بار مقاومت کرد اما سرانجام میکروفون را برداشت و صدایش شنیده شد که همه برایش دست زدند و حبیب رضایی با طنز گفت روحانی مچکریم!

علیرضا قربانی هنرمند موسیقی و خواننده هم در مقابل روحانی چندین قطعه موسیقی اجرا کرد که اجرای او نیز با تشویق بی‌وقفه حاضران روبرو شد. قربانی قطعاتی همچون تصنیف«تو ای پری کجایی؟» ساخته زنده‌یاد همایون خرم، موسیقی تیتراژ سریال «مدار صفر درجه» و شعر«به تو می‌اندیشم» اثر زنده یاد فریدون مشیری را اجرا کرد.

رئیس جمهور آخرین سخنران این برنامه بود. حسن روحانی در طول صحبت‌هایش چندین بار مکث کرد و بخش‌های مختلف صحبت‌هایش بارها با کف زدن حاضران همراه بود.

بعد از پایان مراسم برخی از هنرمندان به طور خصوصی با وزیر ارشاد دیدار کردند و بعضی هم مسائل شخصی خود را با او مطرح کردند یا خانواده‌شان را به او معرفی کردند.

در سخنرانی رئیس جمهوری، کمتر به هنر تئاتر اشاره شد، او چندین بار از شعر، موسیقی و سینما صحبت کرد اما از تئاتر و هنرهای تجسمی کمتر حرفی به میان آورد.

به گزارش ایسنا، در حالی دیدار هنرمندان با رییس‌جمهور اتفاق می‌افتاد که صبح روز دیدار، جمعی از هنرمندان فیلم «معراجی‌ها» به دلیل انفجار در پشت صحنه‌ی این فیلم کشته شدند اما تنها کسی که در این برنامه این حادثه را تسلیت گفت،مدیرعامل خانه‌ی سینما بود.

*از جمله نکات جالب این برنامه صحبت‌ کردن چهره‌هایی همچون مهناز افشار با شبکه‌های تلویزیونی بود. دوربین‌های شبکه‌های تلویزیونی به تعداد بسیار زیادی حاضر بود و بسیاری از چهره‌ها که کمتر با تلویزیون صحبت می‌کنند، به گفت‌وگو‌های تلویزیونی تن دادند.

اجرای این برنامه بر عهده سیدعباس سجادی مشاور هنری مرادخانی بود.

به گزارش ایسنا، در حالی هنرمندان بواسطه‌ی کارت‌های با امضاء علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این برنامه دعوت شده بودند که خبرنگاران هنری از سوی روابط عمومی وزارت ارشاد برای این برنامه دعوت نشده بودند و بواسطه‌ی کارت‌های دعوت هنرمندان به این برنامه راه پیدا کردند که به نظر می‌رسد باید روابط عمومی وزارت ارشاد در این زمینه پاسخگو باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست