بازدید 5074

روانچی:مسائل باقی‌مانده با 1+5 پیچیده نیست

کد خبر: ۳۶۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳ 08 January 2014
معاون وزیر امور خارجه گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم که هیات‌هایی از ایران به اروپا سفر کنند و هیات‌هایی از اروپا به تهران سفر داشته باشند، قرار است آقای دکتر ظریف در اجلاس مونیخ و داووس شرکت کند و از کشورهای اروپایی نیز سفرهایی به تهران در هفته‌های آینده خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، مجید روانچی در حاشیه نشست مؤسسه دیپلماسی ایرانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا از سوئد و لهستان هیات‌هایی به تهران خواهند آمد گفت: بله قرار است این سفرها انجام شود اما زمان آن هنوز نهایی نشده است.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال ایسنا درمورد اینکه چه مسائلی هنوز بین ایران و 1+5 نهایی نشده است که باید در نشست فردا بررسی شود، گفت: یکی دو مورد باقی مانده که در سطح کارشناسی امکان حل آن وجود نداشت که باید تصمیم‌گیری درباره آن به سطوح سیاسی کشیده می‌شد. آنها موضوعاتی است که از دیدگاه ما قابل حل است و موضوعاتی نیستند که بخواهند چندان مشکل اساسی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آقای دکتر عراقچی فردا جلسه‌ای با خانم اشمید در ژنو خواهد داشت تا این موضوعات را حل کند. این موضوعات مسائلی پیچیده و قامضی نیستد.

روانچی همچنین درباره اینکه آمریکا یک شرکت را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است گفت: ما پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم که این اقدامات پیام خوبی برای ما ندارد و اقداماتی است که قطعا برای ادامه کار مفید نیست. ما این موضوع را به صورت عمومی و گفت‌وگو‌های دوجانبه‌ای که با هیات آمریکا‌یی داشته‌ایم به صراحت گفته‌ایم و تاکید کرده‌ایم این اقدامات فضا را تلخ می‌کند و نامناسب است.

وی ادامه داد: در اولین فرصتی که با 1+5 دیدار و گفت‌وگو کنیم این موضوع را به آنها اعلام خواهیم کرد و آقای عراقچی در مذاکراتی که با خانم اشمید خواهند داشت بر این موضوع تاکید می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات غرب در کندی مذاکرات را وقت‌کشی تلقی نمی‌کنید گفت: ما این ارزیابی را نداریم که بحث وقت‌کشی مطرح باشد. چند موضوع وجود دارد که باید بررسی شود. موضوعات زیادی برای اجرای توافق ژنو وجود داشت . هیات‌های کارشناسی در ژنو این موضوعات را به طور جدی بحث کرده‌اند، مسائل عمده حل شده است و تنها یکی دو مورد مانده است. امیدواریم در مذاکرات آقای عراقچی و خانم اشمید این دو موضوع حل شود.

روانچی همچنین درباره اینکه آیا ایران با تاریخ 20 ژانویه برای اجرای توافقات موافقت کرده است؟ گفت: این موضوع بستگی به مذاکرات آقای عراقچی با خانم اشمید دارد. یک تفاهم اصولی وجود دارد که اگر مذاکرات خانم اشمید و آقای عراقچی به نتیجه برسد و این موارد حل شود 20 ژانویه برای اجرای توافقات اعلام شود اما نمی‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم که این موضوع 20 ژانویه خواهد بود. هنوز زود است در این باره تصمیم بگیریم باید منتظر نتایج نشست آقای عراقچی و خانم اشمید در ژنو باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل