بازدید 3346

بهای جهانی نفت افزایش یافت

کد خبر: ۳۶۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ 08 January 2014
بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(چهارشنبه) برای دومین روز به دلیل گمانه زنی درباره کاهش ذخایر نفتی این کشور برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت.
 
به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز به دلیل گمانه زنی‌ها مبنی بر کاهش دو میلیون و 750 هزار بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت.
 
همچنین سرمای شدید و بی سابقه در آمریکا طی 20 سال گذشته باعث احتمال افزایش تقاضای سوخت شده است.
 
نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با 40 سنت افزایش به 94 دلار و هفت سنت و نفت برنت دریای شمال با 21 سنت افزایش 107 دلار و 56 سنت در هر بشکه معامله شد.
 
ذخایر نفت خام آمریکا نیز در هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی دو میلیون و 750 هزار بشکه کاهش یافته است.
 
بررسی‌های بلومبرگ قبل از انتشار آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد، ذخایر دیستیلات آمریکا شامل نفت کوره و سوخت دیزل هفته گذشته به میزان دو میلیون بشکه افزایش یافته است. همچنین رشد صنایع خدماتی آمریکا در ماه دسامبر کمتر از پیش بینی‌ها بوده است.
 
مایکل مک کارتی - تحلیلگر نفتی در سیدنی - گفت: با توجه به کاهش قیمتی که شاهد بودیم، ثبات بیشتری را در قراردادهای هر دو نفت برنت و نفت آمریکا مشاهده می‌کنیم.
 
بر اساس برآورد شش تحلیلگر نفتی قبل از انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به سوم ژانویه 2.5 میلیون بشکه افزایش یافته است. این ذخایر طی شش هفته گذشته پنج بار افزایش یافته است.
 
در لیبی نیروهای ارتش این کشور هشدار دادند که اجازه نخواهند داد هیچ نفتکشی در بنادر اشغال شده توسط معترضان نفت بارگیری کند.
 
به گزارش رویترز، پیشتر وزارت دفاع و مقامات نیروی دریایی لیبی اعلام کردند که نیروی دریایی مانع رسیدن یک نفتکش به یکی از بنادر این کشور شده است.
 
نیروی دریایی لیبی پس از اینکه این نفتکش سعی داشت به بندر السدر نزدیک شود به سمت آن آتش گشود. پایانه السدر توسط معترضان مسلح مخالف دولت مرکزی لیبی اداره می‌شود.
 
وزارت دفاع لیبی گفت: این یک پیام واضح به تمام شرکت‌هایی است که سعی دارند در بنادر تعطیل شده لیبی نفت بارگیری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر