بازدید 12611

کوچک‌زاده: دادستان باید مطهری را نگه می‌داشت

کد خبر: ۳۶۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳ 08 January 2014
نماینده مردم تهران در مجلس در انتقاد از نطق پیش از دستور علی لاریجانی، گفت: آقای رئیس بدانید اینطور نیست که هر نماینده‌ای هر حرفی را بتواند بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای به استناد ماده 197 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: از صبح تذکری را راجع به جلسه داشتم و طبق آیین‌نامه نمایندگان تذکراتشان را می‌توانند بلافاصله اعلام کنند. اگر اینطور عمل نمی‌کنید، آیین‌نامه را اصلاح کنید و بنویسید که هر موقع رئیس‌ جلسه تشخیص داد نمایندگان می‌توانند تذکراتشان را بدهند.

وی در تذکر آیین‌نامه دیگری به استناد ماده 110 مبنی بر اینکه رئیس جلسه می‌تواند در مورد حوادث مهم و مسائل فوری قبل از ورود به دستور نطق کند، گفت: ما از نطق خوب آقای لاریجانی خصوصا در مورد 19 دی تشکر می‌کنیم، اما می‌خواهم سوال کنم آیا آزادی بیان خود مردم مهمتر است و یا نمایندگان مردم؟

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در 2 روز گذشته یک نشریه را به دلیل مخالفت با اظهانظر منتقدانه نسبت به قوه قضائیه و دولت تعطیل کردند و پرونده 2 نشریه را به دادگاه فرستادند. یعنی هفته‌نامه 9 دی و روزنامه وطن‌امروز و سایتهای متعددی را به همین دلایل تعطیل کردند. آیا این قضیه مهمتر بود یا ایرادگیری به اینکه چرا دادستان یک نماینده را احضار کرده است.

کوچک‌زاده با بیان اینکه به نظر بنده آقای دادستان می‌تواند کار بهتری انجام دهد، تصریح کرد: آقای دادستان می‌تواند به جای اینکه بیانیه و شعار بدهد، کسی را که به قضات وابسته و فرمانبر بازجوها می‌گوید و هر توهینی را که خواسته انجام داده، یک شب او را می‌گرفتند و نگه می‌داشتند. بنده سوال می‌کنم اگر کسی به خود این نماینده همین نسبتها را بدهد، آیا او تذکر ماده 79 را نخواهد داد و اگر کسی به رئیس جلسه بگوید صحبتهای شما ناشی از غراوت و خویشاوندی با این نماینده مجلس بود او حداقل به ماده 79 تذکر نمی‌داد؟

وی ادامه داد: آقای رئیس بدانید اینطور نیست که هر نماینده‌ای هر حرفی را بتواند بزند. کسانی که در اینجا از نهج‌البلاغه می‌خوانند تا بگویند چرا اجازه نمی‌دهید یک نماینده مجلس به قضات کشور تهمت بزند، بداند نهج‌البلاغه‌دان در این مجلس زیاد است و اینها یک خدعه است.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید " حسب موازین شرعی اگر کسی مطلع باشد که یک نفر مشخص خلاف کرده و متجاهر به فسق نباشد بگویید به قضات افشای آن فسق مخالف شرع است و اگر در ادارات یا در جای دیگری کسی مرتکب گناهی شد، نباید در تریبون افشا شود، بلکه باید به محاکم صالحه اطلاع داد تا جلوگیری شود". پس تریبون مجلس، دادگاه نیست.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی و ابوترابی‌فرد ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در واکنش به تذکرات کوچک‌زاده گفت: مهم بودن مسئله که رئیس جلسه آن را مطرح می‌کند با تشخیص خود رئیس است و الی اگر قرار باشد هر روز رئیس از دوستان و نمایندگان بپرسد که کار پیش نمی‌رود.

در این هنگام باهنر گفت: شما که می‌گویید دادستان آقای مطهری را بازداشت کند... که در این هنگام کوچک‌زاده اعتراض کرد و گفت بنده چنین سخنی را نگفته‌ام و شما حرف دیگری را از طرف من می‌زنید و اعتراض می‌کرد که چرا تریبونش را باز نمی‌کند تا در این باره توضیح دهد.

کوچک زاده گفت: آیا وحشت دارید که تریبون من را باز نمی‌کنید که باهنر پاسخ داد من وحشت ندارم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار